Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

tack för förklaringen @TeamLundVer då förstår jag mer hur du tänker.

Det jag funderar över i sammanhanget är vad du skrev igår morse
Jag blir väldigt misstänksam när du trycker på så. Jag vill inte vara delaktig i att du (om det är det du försöker) försöker få till ett drev mot Dentaku. Eftersom jag inte alls vet var jag har henne.

Om du hade snappat upp att Q var god som det verkar sedan tidigare (då dina misstänka var Mirtai och fio), varför började du inte fundera över Qs roll. Om Q var god varför hade det varit misstänkt att hon ville rösta på Dentaku - hon kanske var fel ute med sina tankar, men vad är misstänkt i det?

jag har en liten fundering......

Q har ju gått tillbaka och kollat igenom Dentakus teorier under dagen så jag tänkte inte vara sämre...
Kikade först på JFrelin för att se om hon teoriat om ngn potentiell ulv å den enda ulv/potentiella ulv hon nämnt var att hon riktat sig till Dentaku ngn gång i övrigt var det inget där...
(förutom misstankarna mot Q men de bortser jag från)

Sedan gick jag till MikaTela och där hittade jag en konversation med fio om att de inte kände igen varandra och hur nya var de på forumet och vilka undersidor hängde de på eftersom de inte stött på varandra tidigare... Om MikaTela och fio hade varit i lyan ihop - hade inte det varit en konversation som hade varit naturlig att hålla i den?

Q har ju gått tillbaka och kollat igenom Dentakus teorier under dagen så jag tänkte inte vara sämre...
Kikade först på JFrelin för att se om hon teoriat om ngn potentiell ulv å den enda ulv/potentiella ulv hon nämnt var att hon riktat sig till Dentaku ngn gång i övrigt var det inget där...

Sedan gick jag till MikaTela och där hittade jag en konversation med fio om att de inte kände igen varandra och hur nya var de på forumet och vilka undersidor hängde de på eftersom de inte stött på varandra tidigare... Om MikaTela och fio hade varit i lyan ihop - hade inte det varit en konversation som hade varit naturlig att hålla i den?
Jag tänkte detsamma när jag såg den, men fick så långt inlägg när jag tog upp allt att just den klippte jag bort.
Alternativet är ju att de bygger alibi åt varandra... Men iom att Dentaku själv riktade blickarna till fio efter cirkus käkats så känns det mer troligt för mig att fio är god faktiskt, annars får man säga bra spelat och lyfta på hatten . oavsett så ser jag inte att goda kan förlora detta bara alla håller ihop
Och som sagt den där bagaren kan de få fortsätta fundera vem som är :p

tack för förklaringen @TeamLundVer då förstår jag mer hur du tänker.

Det jag funderar över i sammanhanget är vad du skrev igår morse

Om du hade snappat upp att Q var god som det verkar sedan tidigare (då dina misstänka var Mirtai och fio), varför började du inte fundera över Qs roll. Om Q var god varför hade det varit misstänkt att hon ville rösta på Dentaku - hon kanske var fel ute med sina tankar, men vad är misstänkt i det?
Jag kunde inte se q4 ha en roll som innebar mer information än vad som getts i tråden. :)

Jag hade mina misstankar om att Mirtais röst på dig inte var helt ärligt menad då den dels kom lite "out of the blue" och dels var baserat på saker jag själv inte kunde se ngt misstänkt i. Och eftersom jag misstänkte att hennes röst på dig inte var planerad så gav det mig inte mer info om huruvida hon var ond eller inte
Ahh, nu kom jag vad som fick mig att höja på ögonbrynen för en liten stund sedan men jag reflekterade inte mer över det vid första genomläsningen

Om du var misstänksam mot Mirtai igår morse som du skrev att du var (du misstänkte/var fundersam mot henne vid sidan av fio). Så när det då kommer en urkonstig teori och en röst "outoftheblue" från henne, du vet att det finns ngn som kan förtrolla - och den personen är garanterad god (Emil).

Varför friskrivde du då Mirtai från misstankar - borde hon inte ha ökat på din radarvarning??

Eller så väljer man att hålla en sådan konversation i tråden för att verka goda. :idea:

Ahh, nu kom jag vad som fick mig att höja på ögonbrynen för en liten stund sedan men jag reflekterade inte mer över det vid första genomläsningen

Om du var misstänksam mot Mirtai igår morse som du skrev att du var (du misstänkte/var fundersam mot henne vid sidan av fio). Så när det då kommer en urkonstig teori och en röst "outoftheblue" från henne, du vet att det finns ngn som kan förtrolla - och den personen är garanterad god (Emil).

Varför friskrivde du då Mirtai från misstankar - borde hon inte ha ökat på din radarvarning??
Nope. Jag var ganska säker på att hon inte lagt rösten frivilligt ;)

men bara för att hon misstänkte Dentaku som högst trolig ulv så betyder det väl inte att hon måste ha haft information om denne?
Sorry trodde du menade q4s roll som i ev specialroll inte roll god eller ond.

Nej jag trodde q4 var helt fel ute även om jag tror att hon är god och då ville jag helt enkelt inte vara med på ett vad jag trodde felaktigt drev.

Helt ärligt så resonerade jag mig fram till Dentaku under natten.
Vilken spioninfo finns det under natten som kan peka ut en ulv ? ( som alltså skulle kommit till någon efter DL4?)
Jag ägnade mig åt fiskeri med mina frågor och ville se om direkta påståenden och slutsatser fick några protester där innan NattDL och efteråt också
Ville också få ner mina tankar om jag ändå skulle bli käk så det fick fler att fundera på samma saker som mig om det skulle bli så

jag kan lika gärna rösta nu jag också, jag tror inte jag kommer att få mer klarhet idag och som Q sagt tidigare skulle det bli fel idag så är det en ny dag i morgon.
(är dock också öppen för att ändra mig om det skulle ske ngt nytt i tråden)

Oavsett så är mina kandidater idag fortfarande fio och TLV.
Jag tycker båda två har både brister och poänger men sammantaget om man väger in eventuella kolleger och samband och även hur de teoriat om andra och på varandra så väger det över positivt för fio. Dels som Q sagt tidigare att Dentaku höll fio mer negativ och var mer positivt inställd till TLV. TLV som var mer positiv till Dentaku och tvillingar var de bevisligen inte.
Sedan håller jag med Q i att eftersom fio inte verkade ha greppat BSFs roll så talar nog även det till fios fördel.

Paddington röstar på TeamLundVer

Äääh jag vet fan inte här alltså angående TLV om hon verkligen är den sista ulven.... det känns som vi blir totallurade.. TLV skulle kunna ha en roll där hon faktiskt visste att Mirtai inte lagt rösten frillvilligt.
Om det visar sig att TLV lynchas och är god så kommer ni ge er på mig vid nästa lynch och då ryker 3 goda på ett bräde då en kommer käkas i natt! Har vi råd med det verkligen??

Äääh jag vet fan inte här alltså angående TLV om hon verkligen är den sista ulven.... det känns som vi blir totallurade.. TLV skulle kunna ha en roll där hon faktiskt visste att Mirtai inte lagt rösten frillvilligt.
Och vilken ev roll skulle det isf kunna vara och varför teoriade hon inte om det under gårdagen?

Så om det inte är TLV vem av oss övriga skulle du ha blivit lurad av? Jag känner mig säker på både Q och bollen, även om jag hade mina djupa misstankar mot Q tidigare.

Om det visar sig att TLV lynchas och är god så kommer ni ge er på mig vid nästa lynch och då ryker 3 goda på ett bräde då en kommer käkas i natt! Har vi råd med det verkligen??
lite börjar du kännas som ond ändå som säkrar upp ifall nu TLV skulle vara god?
den roll jag har på bollen__ finns det ingen annan som varit i närheten av att visa att den har.
Jag kan svära på att det bara finns en ulv kvar , mer eller mindre, för annars går inte rollistan ihop för mig
Så här är det- är TLV god så MÅSTE du vara ond - allt annat är uteslutet för mig helt enkelt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka