Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

Tråkigt Mirtai, men jag hade det på känn. Tror att övrigas pussel är väldigt likt det jag har framför mig..
Så här tänker jag :
Jag tänker att TLV är mest misstänkt idag ändå, precis som du skrev innan DL, varför ändrade hon inte rösten? Hon skrev ju att hon kunde tänka sig att göra det.
Sedan kommer jag ihåg hur hon inte ville starta ett drev mot Dentaku
Och dessutom var det hon och Dentaku som inte gillade att jag "letade" efter tvilingarna. Jag gjorde väl iofs det, men mer att jag uteslöt vilka som INTE kunde vara tvillingar.
Är TLV trots allt god så finns det på min karta bara fio kvar sedan som möjlig ulv

Paddington håller jag för god, då hon försvarade Mirtai igår trots att denna röstade på henne, och för att hon leken igenom resonerat bra och ffa röstat på ett sätt jag tycker tyder på godhet. Tror vad det gäller rösterna på Ferrari att hon bara fastnade i en tanke, det händer ibland att man gör det
bollen__ likaså har röstat på ett övertygande sätt som jag inte kan se att en ond skulle göra.
Fio tror jag faktiskt kan vara god, hon hade inte greppat att BSF skulle vara BW, det tror jag inte att en ond skulle ha missat, hon misstänkte heller aldrig BSF vad jag kan komma ihåg under leken, utan hade henne istället på en annan god roll
quarter4ever Jag vet vart jag har mig själv- jag är god ;) ( den du @Mirtai !:laugh: )

så då finns det bara TLV kvar och med anledning av vad jag skrev i början i detta inlägget
att hon inte gillade att jag verkade försöka starta ett drev mot Dentaku, samt att hon inte ändrade rösten igår trots att hon skrev att hon skulle kunna tänka sig att göra det. Hon var dessutom inne i tråden innan DL så hon hade möjligheten

quarter4ever röstar på TeamLundVer

jag har en lite fundering @TeamLundVer

Du la en väldigt tidig röst på fio igår - redan kl 09.21 och stod sedan fast vid den. Trots att din andra misstänkte la en väldigt konstig röst på mig kl 18.44

DL 5 KL 21.30

09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku
19.39 fio röstar på Dentaku
20.20 Dentaku röstar på fio
21.04 Paddington röstar på Dentaku
21:26 bollen__ röstar på Dentaku

fio 2
Paddington 1
Dentaku 4

Jag hittar ett inlägg från dig kl 21.27 så du var bevisligen inne före DL så du borde ha sett vikten av att samla rösterna, så varför ändrade du inte rösten till Dentaku?

Om ngn annan hade valt att lägga rösten på fio (ex bollen om man ser hennes inlägg så misstänkte hon inte Dentaku lika mycket som dig och fio, men valde att det var viktigare att samlas runt en kandidat) så det hade inte varit underligt om hon hade följt med. Hade det blivit utkomsten av omröstningen så hade det blivit 3-3 mellan fio och Dentaku och lottning!

Om nu fio råkar vara ond så hade det kanske inte gjort så mycket eftersom vi fångat en ulv iaf men det var inte kommandoran. Men om nu fio hade råkat vara god så hade det blivit en helt annan sak. Då hade ju hela lyan blottat sig eller hur?

Men just att du inte valde att följa majoriteten gör att jag funderar över vad som är anledningen till det. Kan du förklara? Jag ser att du inte vill vara med på ett drev mot Dentaku men hur kunde du ana så tidigt under dagen att det skulle bli samlad röstning mot Dentaku?

Sitter på lektion just nu men svarar på detta på lunchen.

Paddington håller jag för god, då hon försvarade Mirtai igår trots att denna röstade på henne, och för att hon leken igenom resonerat bra och ffa röstat på ett sätt jag tycker tyder på godhet. Tror vad det gäller rösterna på Ferrari att hon bara fastnade i en tanke, det händer ibland att man gör det

Kan vara så att ngn/ngt blockade mitt synfält....:angel:

För övrigt så nojar jag inte längre över varken dig el bollen, vilket lämnar fio och TLV kvar....

Vill gärna se TLVs svar innan jag bestämmer mig helt.

Å sedan vill jag bara säga att jag ska träna e jobbet idag oxå så det dröjer nog innan jag kommer in igen...

jag har en lite fundering @TeamLundVer

Du la en väldigt tidig röst på fio igår - redan kl 09.21 och stod sedan fast vid den. Trots att din andra misstänkte la en väldigt konstig röst på mig kl 18.44

DL 5 KL 21.30

09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku
19.39 fio röstar på Dentaku
20.20 Dentaku röstar på fio
21.04 Paddington röstar på Dentaku
21:26 bollen__ röstar på Dentaku

fio 2
Paddington 1
Dentaku 4

Jag hittar ett inlägg från dig kl 21.27 så du var bevisligen inne före DL så du borde ha sett vikten av att samla rösterna, så varför ändrade du inte rösten till Dentaku?

Om ngn annan hade valt att lägga rösten på fio (ex bollen om man ser hennes inlägg så misstänkte hon inte Dentaku lika mycket som dig och fio, men valde att det var viktigare att samlas runt en kandidat) så det hade inte varit underligt om hon hade följt med. Hade det blivit utkomsten av omröstningen så hade det blivit 3-3 mellan fio och Dentaku och lottning!

Om nu fio råkar vara ond så hade det kanske inte gjort så mycket eftersom vi fångat en ulv iaf men det var inte kommandoran. Men om nu fio hade råkat vara god så hade det blivit en helt annan sak. Då hade ju hela lyan blottat sig eller hur?

Men just att du inte valde att följa majoriteten gör att jag funderar över vad som är anledningen till det. Kan du förklara? Jag ser att du inte vill vara med på ett drev mot Dentaku men hur kunde du ana så tidigt under dagen att det skulle bli samlad röstning mot Dentaku?

Jag hade mina misstankar om att Mirtais röst på dig inte var helt ärligt menad då den dels kom lite "out of the blue" och dels var baserat på saker jag själv inte kunde se ngt misstänkt i. Och eftersom jag misstänkte att hennes röst på dig inte var planerad så gav det mig inte mer info om huruvida hon var ond eller inte. Detta ledde till att fio fortfarande var högst upp på min misstankelista.

Jag såg vikten av att samla rösterna men eftersom jag själv inte kunde se Dentaku som annat än neutral (jag förstår fortfarande inte hur ni kunde hitta henne på det hon skrivit, Cred till er andra) så kändes det oerhört fel att samla rösterna och rösta ut henne. Jag menar, det finns ju ingen anledning att samla rösterna för att rösta ut en god (vilket jag såg som en möjlighet). Fio var däremot fortfarande skummast i mina ögon och efter att ha läst igenom hennes inlägg igen så har jag bara stärkts i min tro att hon är skum. Det fanns alltså i min värld ingen anledning för mig att ta bort min röst från vad jag såg som en högst trolig ond till en som jag var oerhört tveksam till.

Hoppas du hänger med i mitt resonemang och att det besvarar dina frågor. :)

Så här tänker jag :
Jag tänker att TLV är mest misstänkt idag ändå, precis som du skrev innan DL, varför ändrade hon inte rösten? Hon skrev ju att hon kunde tänka sig att göra det.
Sedan kommer jag ihåg hur hon inte ville starta ett drev mot Dentaku
Och dessutom var det hon och Dentaku som inte gillade att jag "letade" efter tvilingarna. Jag gjorde väl iofs det, men mer att jag uteslöt vilka som INTE kunde vara tvillingar.
Är TLV trots allt god så finns det på min karta bara fio kvar sedan som möjlig ulv

Har lite halvt svarat på detta i inlägget till Paddington men väljer att göra det här också så kanske du kan använda bägge svaren för att reda ut mitt svammel. :o;)

Jag ändrade inte min röst eftersom jag fortfarande inte kunde se Dentaku som ngt annat än neutral. Fio var och är däremot högst troligast ond i min bok. Att ändra sin röst från en högst troligt ond till en man inte alls är säker på känns inte bra även om alla andra gör det. Var en lek förra året tex där jag var siare och du ond där de onda gång på gång lurade de goda till att i drev rösta ut varandra (detta trots att jag lämnade ett extremt tydligt testament :cautious:)

Jag ville inte starta ett drev mot ngn jag inte alls var säker på. Det handlade egentligen inte om Dentaku även om frågan rörde henne i detta fall utan just att jag tycker det är fel att gå med i ett drev om man inte själv misstänker personen som ond.

Jag hänger inte riktigt med på "inte gillade att du letade efter tvillingarna" :confused: Du ¨får gärna utveckla hur du menar så ska jag svara på det.

Jag håller däremot med dig om att det enbart finns en som möjlig ulv (dock utan omvägen att offra mig för att få reda på svaret först)

Har lite halvt svarat på detta i inlägget till Paddington men väljer att göra det här också så kanske du kan använda bägge svaren för att reda ut mitt svammel. :o;)

Jag ändrade inte min röst eftersom jag fortfarande inte kunde se Dentaku som ngt annat än neutral. Fio var och är däremot högst troligast ond i min bok. Att ändra sin röst från en högst troligt ond till en man inte alls är säker på känns inte bra även om alla andra gör det. Var en lek förra året tex där jag var siare och du ond där de onda gång på gång lurade de goda till att i drev rösta ut varandra (detta trots att jag lämnade ett extremt tydligt testament :cautious:)

Jag ville inte starta ett drev mot ngn jag inte alls var säker på. Det handlade egentligen inte om Dentaku även om frågan rörde henne i detta fall utan just att jag tycker det är fel att gå med i ett drev om man inte själv misstänker personen som ond.

Jag hänger inte riktigt med på "inte gillade att du letade efter tvillingarna" :confused: Du ¨får gärna utveckla hur du menar så ska jag svara på det.

Jag håller däremot med dig om att det enbart finns en som möjlig ulv (dock utan omvägen att offra mig för att få reda på svaret först)

Jag känner såhär att det har funnits en hel del indikatorer på att Q är god, samt att vi vet att det gick ut spioninfo igår som mkt troligt hamnade hos Q eller iallafall hos någon som inte sa emot. Q röstade ju ganska tidigt igår med en uppmaning till alla goda att samla ihop rösterna. Det kändes ju då mkt troligt att Q hade info som pekade på att Dentaku var ulv. I det läget är det ju inte svårt att följa med röstningen även om man är osäker. Du röstade ju väldigt tidigt igår men ville inte ens ändra dig efter Lobelia meddelade att det hade gått ut spioninfo.

Goda har ett ganska stort övertag just nu och du säger att du inte vill offras för att få reda på svaret, inte heller ville du offra Dentaku trots allt vad jag skrev ovan. Det skaver big time! Eftersom jag vet min roll så finns det bara du kvar som ulv om inte bollen lurar röva av oss.

Senast ändrad:
Fy fan jag har världens jävla huvudvärk idag... Tredje dagen på min sockerfria diet och jag drack alldeles för lite inatt när jag jobbade grrrr

Jag känner mig dock ändå lite tveksam till om TLV verkligen är den sista ulven..Är det inte lite väl uppenbart att dom två ulvarna röstar på mig och sedan alla andra på Dentaku? Eller hoppades dom på att kunna dra nytta av Mirtais förmodat trollade röst på Paddington? Sen käkade dom ju henne oxå så där täppte dom ju till alla vägar för att få något svar på den frågan. Är det därför Q lever tro...trodde garanterat Q skulle bli käk inatt, eller så tror lyan att Q är bagaren.

Detta kanske drar ännu mer misstankar till mig, det är jag medveten om men för mig stämmer det inte riktigt att lyan skulle blotta sig så? Eller vad tycker ni andra? Eller är detta precis vad lyan räknat ut att någon skulle tycka detta var konstigt? Noja, noja

Senast ändrad:
Fy fan jag har världens jävla huvudvärk idag... Tredje dagen på min sockerfria diet och jag drack alldeles för lite inatt när jag jobbade grrrr

Efter Två dagar på dieten visar vågen på minus 1.5 kg!!!! Tror jag kan stå ut med lite huvudvärk :D

Mest vätska givetvis men ändå...

Gått igenom Dentaku vad hon skrivit om fio och TLV under leken:
första jag hittar, där förefaller hon vilja rikta strålkastarna på fio efter DL1, detta är efter mina ihopblandningar av vilka som röstade på vem och kommentaren kommer efter att jag tror det var paddington som skrev att det var konstigt att jag inte funderade över snurrfian...
Eller fio som la den andra rösten på Habina innan jag ens röstade. Jag förstår inte resonemanget alls.

En första sammanställning över alla i leken misstänker fio men håller TLV neutral klipper bort allt om övriga som inte visat sig onda

Jag ska försöka få ihop något nu med risk för att det blir förvirrat eftersom jag måste dela uppmärksamheten mellan middag, hundar och datorn.

Snurrfian - Har varit misstänkt sedan rösten på Habina i DL1. Jag har svårt att hitta något att gå på hos henne efter det, hon skriver vettigt men jag saknar pusselbitar för att placera henne. Kvarstår som misstänkt.

fio - Röstar på Habina i DL1, tredjeröst på Q i DL2 och känns som om hon går rätt hårt ut mot Q överlag. Det gör att jag i vart fall inte kan placera henne som neutral och i nuläget drar hon mer åt det onda än åt det goda.

TLV - Den ändrade rösten i DL2 är svår att säga något om i och med att jag har så svårt att placera Q. Jag behöver se mer för att kunna säga något.

Puh, jag har inte ens kollat hur många jag misstänker är goda respektive onda eller om det finns någon logik i det jag skriver. :banghead:

förefaller vilja vinkla det till att cirkus velat fånga en ulv ( riktar tankarna mot fio)
En snabb fundering - det var ju tyvärr inte oväntat att vi skulle förlora ängeln och det var ju cirkus medveten också. Jag undrar om hennes kommentarer igår kväll om att ingen kunde vara säker på att leva idag och att det inte alls var säkert att ängeln skulle ryka kan ha haft ett syfte? Dels kanske att få ulvarna osäkra och välja någon annan(även om chansen för det nog var liten) men även att få en ulv att blotta sig lite. Det är bara en fundering och inget som behöver ha någon riktig substans men jag tycker att det som cirkus skrev är rätt intressant så här med facit i hand.

BSF fångar upp dentakus tanke och börjar kolla på fio
Sedan, med tanke på @Dentaku s kommentar reagerade jag på denna konversationen mellan cirkus och fio:

men BSF får en tanke som jag kan hålla med om är möjlig
Samtidigt kan det vara så att @Dentaku är luden och ser en chans att sätta en god fio i klistret...:cautious:

TLV eldar på mot fio
Det var det här jag reagerade på. Fio verkar vara helt säker på att hon skulle vara kvar vid kommande DL och den enda som mig veterligen kan vara det är någon i lyan. :cautious:

Jag ser att hon menar på att det enbart är ängeln som borde ryka men jag köper ändå inte det resonemanget. Hur kan man veta vad onda tänker om man inte är en av dem? O_o

Kommentarer från Dentaku efter mina funderingar om alla onda röstat på mig, försöker släta över ?
Jag funderade på det men vore inte det farligt att blotta sig så som ulv?

Men samtidigt kan de väl inte vara helt oförsiktiga i en räddningsaktion heller. Risken blir ju i så fall att de bara lynchas en efter en eftersom de avslöjat sig.

Röstar på Ferrari, tar upp TLV
Jag börjar känna mig stressad nu. Även om jag tycker att resonemangen om TLV är intressant och det kan ligga något i dem så tycker jag fortfarande att Ferrari är mer skum. Hur hennes röster fallit hittills gör att jag återigen tycker att hon är den som är mest misstänkt. Alltså:

Dentaku röstar på Ferrari

sedan efter det att jag ställt frågor om vad de tycker om varandra så kommer detta:
Det är jag.
Dock känns det lite som om du försöker få mig till att säga att jag tror hon är ond och det skulle jag inte våga göra. Lika lite som att säga att hon är god.

Jag blir väldigt misstänksam när du trycker på så. Jag vill inte vara delaktig i att du (om det är det du försöker) försöker få till ett drev mot Dentaku. Eftersom jag inte alls vet var jag har henne.

Fio är den som jag upplevt som klart mest misstänkt, TLV har känts mycket mer neutral. Det kan förstås bero på att hon har skrivit mindre.

Jag har i vart mycket svårt att tro att de sitter i lyan tillsammans och eftersom jag vet min roll innebär det att det finns en ulv bland de andra och då är risken att jag blivit totallurad av någon. :crazy:

ok nej jag försöker reda ut vart ni står ni tre och hur ni förhåller er till varandra:)

Så om det inte finns ett tvillingpar bland oss så är Mirtai god? :confused: jag är ledsen men jag hänger verkligen inte med i ditt resonemang

ulvarna vet redan vilka som är goda, rollerna som är kvar har mindre betydelse egentligen , det är egentligen bara bagaren som är av betydelse och den kanske det är bra om de inte vet om. Iom att de valde BSF som käk så tror jag att de har ganska god koll faktiskt

Jag vet oxå att Q inte är helt rätt ute med sina funderingar. Jag har oxå svårt för att lista ut vem som har vilken roll. För mig var det inte ett dugg självklart att tex BSF var besserwissern
klipper ut vad Dentaku skriver om fio och TLV
fio - Har tidigare gått hårt åt Q även om hon nu håller henne som god. Konversationen om ängeln kändes märklig och sammantaget med hur hon röstat så kvarstår hon som misstänkt.

TLV - Fortfarande inte säker men känns inte lika misstänkt längre nu när jag håller Q för god. Håller dock koll fortfarande.

ramlade över detta av Dentaku det är i söndags ( Ferrari lynchen) som hon gör denna sammanställning. Detta är alltså mer än ett dygn innan jag börjar fråga ut alla som var uppe om natten hur de tänkte om varandra .
Tänkte se om man kan få ut något från vad hon skrivit om TLV och Fio innan...
Här håller hon fio som mer misstänkt än TLV, dock hade väl fio redan här mycket misstankar emot sig iom ängeldiskussionen så det kanske inte säger så mycket egentligen...
Men summa summarum tycker jag att Dentaku driver på mot fio, och bromsar mot TLV
Men går ju inte att utesluta att det är högt spelat, men samtidigt vågat i så fall då leken ju inte startade bra för onda sidan...
Sedan om man funderar över att Mirtais röst igår( DL5) var förtrollad så innebär ju det att då måste en röst varit förtrollad under DL1 iom att de måste användas i samma ordning. Kan det varit MikaTela rentav som var förtrollad? Och iom detta så kan man ta bort den funderingen över TLVs röständring i DL2
Dock om en ond var förtrollad under DL1 så vet de ju att det skulle bli en förtrollning igår, tänker på Dentaku som ändå sa att Mirtai skulle vara god igår, utan mer tankar om det.Hm
Dentaku röstar på fio igår, alibi? eller för att hon är god?

spinner vidare på det ang att alla onda skulle röstat på mig:
i DL 2 så om fio är ond så gjorde de det, om TLV är ond så var det så ett tag innan hon ändrade till MikaTela
DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

i DL 3 så jo där var det så förutom Dentaku -oavsett om det är TLV eller Fio som är ond....och iom att TLV är den som lägger en röst på mig efter att snurrfian är i ledning, så ser det faktiskt misstänkt ut...., Artline röstar först på snurrfian följs sedan av BSF samt av bollen__ och mig. Och FFA som BSF röstat där så blir jag än mer fundersam över TLV....hm
DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Senast ändrad:
Jag kan absolut ändra röst om ni andra hellre vill syna fio, jag hittar argument för att båda skulle kunna vara onda, men en av dem måste vara god tycker jag annars har vi en ond LL!

Sedan om man funderar över att Mirtais röst igår( DL5) var förtrollad så innebär ju det att då måste en röst varit förtrollad under DL1 iom att de måste användas i samma ordning. Kan det varit MikaTela rentav som var förtrollad? Och iom detta så kan man ta bort den funderingen över TLVs röständring i DL2

Tänker du inte fel här? Dels kunde väl ingen skills användas Dl1 då de började delas ut nattDl1 för att användas under dl2

Samt hade inte Emil fyra skills?
* lägga extraröst
* förhäxar att röst ej räknas
* förtrolla att teoria/rösta om ngn annan
* dela ut extra röst.

Om Emil förtrollade Mirtai igår som jag tror (förstår inte varför hon röstade som hon gjorde annars) så kan han inte ha gjort det mot ngn annan tidigare.

Så Isf borde det ha varit ngn av de andra skillsen som Emil valde att använda Dl1 (som gällde dl2)

Jag kan absolut ändra röst om ni andra hellre vill syna fio, jag hittar argument för att båda skulle kunna vara onda, men en av dem måste vara god tycker jag annars har vi en ond LL!

Jag kan offra mig om det kan hjälpa men ni lynchar en god då. Kanske inte så lämpligt att lyncha mig då. Det lär ju visa sig.

Om inte TLV är ond är vi totallurade känner jag.

Jag känner såhär att det har funnits en hel del indikatorer på att Q är god, samt att vi vet att det gick ut spioninfo igår som mkt troligt hamnade hos Q eller iallafall hos någon som inte sa emot. Q röstade ju ganska tidigt igår med en uppmaning till alla goda att samla ihop rösterna. Det kändes ju då mkt troligt att Q hade info som pekade på att Dentaku var ulv. I det läget är det ju inte svårt att följa med röstningen även om man är osäker. Du röstade ju väldigt tidigt igår men ville inte ens ändra dig efter Lobelia meddelade att det hade gått ut spioninfo.

Goda har ett ganska stort övertag just nu och du säger att du inte vill offras för att få reda på svaret, inte heller ville du offra Dentaku trots allt vad jag skrev ovan. Det skaver big time! Eftersom jag vet min roll så finns det bara du kvar som ulv om inte bollen lurar röva av oss.
Jag kan ärligt säga att tanken slog mig aldrig att q4 skulle röstat på Dentaku efter att ha fått spioninformation :o:banghead:

Tänker du inte fel här? Dels kunde väl ingen skills användas Dl1 då de började delas ut nattDl1 för att användas under dl2

Samt hade inte Emil fyra skills?
* lägga extraröst
* förhäxar att röst ej räknas
* förtrolla att teoria/rösta om ngn annan
* dela ut extra röst.

Om Emil förtrollade Mirtai igår som jag tror (förstår inte varför hon röstade som hon gjorde annars) så kan han inte ha gjort det mot ngn annan tidigare.

Så Isf borde det ha varit ngn av de andra skillsen som Emil valde att använda Dl1 (som gällde dl2)
Aha jo du har rätt !

Jag ser ingen anledning att dra ut på det hela.

TLV röstar på fio

Eftersom q4 bollen och paddi känns goda. Uteslutningsmetoden ger fio kvar att rösta på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka