Gått igenom Dentaku vad hon skrivit om fio och TLV under leken:
första jag hittar, där förefaller hon vilja rikta strålkastarna på fio efter DL1, detta är efter mina ihopblandningar av vilka som röstade på vem och kommentaren kommer efter att jag tror det var paddington som skrev att det var konstigt att jag inte funderade över snurrfian...
Eller fio som la den andra rösten på Habina innan jag ens röstade. Jag förstår inte resonemanget alls.
En första sammanställning över alla i leken misstänker fio men håller TLV neutral klipper bort allt om övriga som inte visat sig onda
Jag ska försöka få ihop något nu med risk för att det blir förvirrat eftersom jag måste dela uppmärksamheten mellan middag, hundar och datorn.
Snurrfian -
Har varit misstänkt sedan rösten på Habina i DL1. Jag har svårt att hitta något att gå på hos henne efter det, hon skriver vettigt men jag saknar pusselbitar för att placera henne. Kvarstår som misstänkt.
fio -
Röstar på Habina i DL1, tredjeröst på Q i DL2 och känns som om hon går rätt hårt ut mot Q överlag. Det gör att jag i vart fall inte kan placera henne som neutral och i nuläget drar hon mer åt det onda än åt det goda.
TLV -
Den ändrade rösten i DL2 är svår att säga något om i och med att jag har så svårt att placera Q. Jag behöver se mer för att kunna säga något.
Puh, jag har inte ens kollat hur många jag misstänker är goda respektive onda eller om det finns någon logik i det jag skriver.
förefaller vilja vinkla det till att cirkus velat fånga en ulv ( riktar tankarna mot fio)
En snabb fundering - det var ju tyvärr inte oväntat att vi skulle förlora ängeln och det var ju cirkus medveten också. Jag undrar om hennes kommentarer igår kväll om att ingen kunde vara säker på att leva idag och att det inte alls var säkert att ängeln skulle ryka kan ha haft ett syfte? Dels kanske att få ulvarna osäkra och välja någon annan(även om chansen för det nog var liten) men även att få en ulv att blotta sig lite. Det är bara en fundering och inget som behöver ha någon riktig substans men jag tycker att det som cirkus skrev är rätt intressant så här med facit i hand.
BSF fångar upp dentakus tanke och börjar kolla på fio
Sedan, med tanke på
@Dentaku s kommentar reagerade jag på denna konversationen mellan cirkus och fio:
men BSF får en tanke som jag kan hålla med om är möjlig
Samtidigt kan det vara så att
@Dentaku är luden och ser en chans att sätta en god fio i klistret...
TLV eldar på mot fio
Det var det här jag reagerade på. Fio verkar vara helt säker på att hon skulle vara kvar vid kommande DL och den enda som mig veterligen kan vara det är någon i lyan.
Jag ser att hon menar på att det enbart är ängeln som borde ryka men jag köper ändå inte det resonemanget. Hur kan man veta vad onda tänker om man inte är en av dem?
Kommentarer från Dentaku efter mina funderingar om alla onda röstat på mig, försöker släta över ?
Jag funderade på det men vore inte det farligt att blotta sig så som ulv?
Men samtidigt kan de väl inte vara helt oförsiktiga i en räddningsaktion heller. Risken blir ju i så fall att de bara lynchas en efter en eftersom de avslöjat sig.
Röstar på Ferrari, tar upp TLV
Jag börjar känna mig stressad nu. Även om jag tycker att resonemangen om TLV är intressant och det kan ligga något i dem så tycker jag fortfarande att Ferrari är mer skum. Hur hennes röster fallit hittills gör att jag återigen tycker att hon är den som är mest misstänkt. Alltså:
Dentaku röstar på Ferrari
sedan efter det att jag ställt frågor om vad de tycker om varandra så kommer detta:
Det är jag.
Dock känns det lite som om du försöker få mig till att säga att jag tror hon är ond och det skulle jag inte våga göra. Lika lite som att säga att hon är god.
Jag blir väldigt misstänksam när du trycker på så. Jag vill inte vara delaktig i att du (om det är det du försöker) försöker få till ett drev mot Dentaku. Eftersom jag inte alls vet var jag har henne.
Fio är den som jag upplevt som klart mest misstänkt, TLV har känts mycket mer neutral. Det kan förstås bero på att hon har skrivit mindre.
Jag har i vart mycket svårt att tro att de sitter i lyan tillsammans och eftersom jag vet min roll innebär det att det finns en ulv bland de andra och då är risken att jag blivit totallurad av någon.
ok nej jag försöker reda ut vart ni står ni tre och hur ni förhåller er till varandra
Så om det inte finns ett tvillingpar bland oss så är Mirtai god?
jag är ledsen men jag hänger verkligen inte med i ditt resonemang
ulvarna vet redan vilka som är goda, rollerna som är kvar har mindre betydelse egentligen , det är egentligen bara bagaren som är av betydelse och den kanske det är bra om de inte vet om. Iom att de valde BSF som käk så tror jag att de har ganska god koll faktiskt
Jag vet oxå att Q inte är helt rätt ute med sina funderingar. Jag har oxå svårt för att lista ut vem som har vilken roll. För mig var det inte ett dugg självklart att tex BSF var besserwissern
klipper ut vad Dentaku skriver om fio och TLV
fio - Har tidigare gått hårt åt Q även om hon nu håller henne som god. Konversationen om ängeln kändes märklig och sammantaget med hur hon röstat så kvarstår hon som misstänkt.
TLV - Fortfarande inte säker men känns inte lika misstänkt längre nu när jag håller Q för god. Håller dock koll fortfarande.
ramlade över detta av Dentaku det är i söndags ( Ferrari lynchen) som hon gör denna sammanställning. Detta är alltså mer än ett dygn innan jag börjar fråga ut alla som var uppe om natten hur de tänkte om varandra .
Tänkte se om man kan få ut något från vad hon skrivit om TLV och Fio innan...
Här håller hon fio som mer misstänkt än TLV, dock hade väl fio redan här mycket misstankar emot sig iom ängeldiskussionen så det kanske inte säger så mycket egentligen...
Men summa summarum tycker jag att Dentaku driver på mot fio, och bromsar mot TLV
Men går ju inte att utesluta att det är högt spelat, men samtidigt vågat i så fall då leken ju inte startade bra för onda sidan...
Sedan om man funderar över att Mirtais röst igår( DL5) var förtrollad så innebär ju det att då måste en röst varit förtrollad under DL1 iom att de måste användas i samma ordning. Kan det varit MikaTela rentav som var förtrollad? Och iom detta så kan man ta bort den funderingen över TLVs röständring i DL2
Dock om en ond var förtrollad under DL1 så vet de ju att det skulle bli en förtrollning igår, tänker på Dentaku som ändå sa att Mirtai skulle vara god igår, utan mer tankar om det.Hm
Dentaku röstar på fio igår, alibi? eller för att hon är god?