Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

iom att Leken fortsätter så tror jag vi kan slå fast att det bara finns en bybo kvar utöver de goda specialrollerna, båda tvillingarna är kvar, spionlärlingenoch bagaren är kvar samt en ulv
det blir sex deltagare det :) Två ulvar till känns inte riktigt som det är rimligt så jo jag tror nog jag har rätt i min tanke ( även om man aldrig kan vara säker)
Nja, jag tycker nog att du ska fundera ett varv till jag. Jag tycker du ska fundera på varför du finner det så skumt att jag röstade på dig i DL3 när jag ändrade min säkerhetsröst på dig i DL2.

Ger du mig en bra anledning så ska jag försöka förklara (lovar). Kommer vara i skolan i morgon och alltså ha ngn form av tillgång till datorn ofta

Målar i lite...
DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

DL 4
15:25 (Blacksmithfarm röstar på fio)
20:23 TeamLundVer röstar på fio
20:52 (Blacksmithfarm ändrar röst till TeamLundVer)
21:01 fio röstar på TeamLundVer
21:12 Mirtai röstar på Ferrari

21:28 quarter4ever röstar på fio
21:28 Dentaku röstar på Ferrari

21:29 bollen__ röstar på TeamLundVer
21:29 Paddington röstar på Ferrari

21:29 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:30 Artline röstar på Ferrari

21:31 Ferrari röstar på Mirtai

DL 5 KL 21.30

09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku

19.39 fio röstar på Dentaku
20.20 Dentaku röstar på fio
21.04 Paddington röstar på Dentaku
21.26 bollen__ röstar på Dentaku

Ferrari röstar Habina, MikaTela-mirtai-Mirtai
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela-ferrari-ferrari-Dentaku
Snurrfian röstar Habina, Q4-quarter4ever

Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela-snurrfían
-fio/TLV-Fio
quarter4ever röstar MikaTela (för sent), MikaTela-snurrrfian-Fio-Dentaku
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela- snurrfian
-TLV-Dentaku
Artline röstar Mirtai, MikaTela - Snurrfian-Ferrari
Mirtai röstar Artline, Q4- Artline-Ferrari-Paddington
fio röstar Habina, Q4-quarter4ver-TLV-Dentaku
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela-q4e-Fio-Fio

Dentaku röstar Artline, Q4-ferrari-Ferrari-Fio
Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4- q-ändrar till Artline
MikaTela röstar Dentaku, Q4

Jag tycker du ska fundera på varför du finner det så skumt att jag röstade på dig i DL3 när jag ändrade min säkerhetsröst på dig i DL2.
upprepar att det är detta jag vill ha förklarat?
för mig är det konstigt att du i DL2 när jag fortfarande hölls som ett osäkert kort att du då ändrar rösten från mig till MikaTela, men under DL3 när man kan se( iaf som du lite hävdar att du fattade BSFs roll under DL2redan) att BSF inte alls ondförklarar mig, utan tvärsom. Det är vad jag tycker är konstigt

för mig är det konstigt att du i DL2 när jag fortfarande hölls som ett osäkert kort att du då ändrar rösten från mig till MikaTela, men under DL3 när man kan se( iaf som du lite hävdar att du fattade BSFs roll under DL2redan) att BSF inte alls ondförklarar mig, utan tvärsom. Det är vad jag tycker är konstigt
och oavsett eftersom MikaTela ju var ond så borde du ju faktiskt kunnat uppfattat vibbarna nästa dag att jag nog inte var det från henne? Eller hur tänkte du?

MT var helt enkelt mer skum än du. Nästa dl var ju dock mt borta

jag tolkade det citerade inlägget från dig som att det borde varit fler än du som fattat att BSF siat MT?
men undrade om du menade helt tvärsom?
jag fattade nämligen BSFs roll redan i DL2 , men det kan ju vara ett lyckokast, men jag tror faktiskt att fler uppfattade det även om BSF var tvungen att banka stekpannor i huvudet på en del :D

jag tolkade det citerade inlägget från dig som att det borde varit fler än du som fattat att BSF siat MT?
men undrade om du menade helt tvärsom?
Det jag reagerade på var detta

Jag funderar att eftersom MikaTela var mycket på tapeten i DL1 liksom Q så det hade det inte varit konstigt om ngn av dem blivit siad. Iom att BSF lade en tidig röst på MT i DL2 så kan lyan ha fundeat över att hon var siaren och TLVs röständring från Q till MikaTela kan ha varit ett försök att skaffa sig alibi.

Med min kommentar frågar jag hur jag skulle kunna lista ut att BSF var BW och hade siat MT bara sådär. Utan någon son helst annan info.

Att du klarade det säger bara att du är en betydligt skickligare spelare än mig.

Med min kommentar frågar jag hur jag skulle kunna lista ut att BSF var BW och hade siat MT bara sådär. Utan någon son helst annan info.
aha
men jag tror att det som avsågs då ( var det @Paddington tro som skrev det ?) var just att om du sitter i lyan så skulle du kunna ana det väldigt raskt= dvs inte utan info

och jag tror inte att jag är så himla skicklig, men eftersom jag var så på tapeten efter första DL (Välförtjänt!!) så letade jag ju efter BW som skulle kunna godförklara mig :)

aha
men jag tror att det som avsågs då ( var det @Paddington tro som skrev det ?) var just att om du sitter i lyan så skulle du kunna ana det väldigt raskt= dvs inte utan info

och jag tror inte att jag är så himla skicklig, men eftersom jag var så på tapeten efter första DL (Välförtjänt!!) så letade jag ju efter BW som skulle kunna godförklara mig :)

Då är jag med på hur du menar.

Känner mig inte alls trög..

jag har en lite fundering @TeamLundVer

Du la en väldigt tidig röst på fio igår - redan kl 09.21 och stod sedan fast vid den. Trots att din andra misstänkte la en väldigt konstig röst på mig kl 18.44

DL 5 KL 21.30

09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku
19.39 fio röstar på Dentaku
20.20 Dentaku röstar på fio
21.04 Paddington röstar på Dentaku
21:26 bollen__ röstar på Dentaku

fio 2
Paddington 1
Dentaku 4

Jag hittar ett inlägg från dig kl 21.27 så du var bevisligen inne före DL så du borde ha sett vikten av att samla rösterna, så varför ändrade du inte rösten till Dentaku?

Om ngn annan hade valt att lägga rösten på fio (ex bollen om man ser hennes inlägg så misstänkte hon inte Dentaku lika mycket som dig och fio, men valde att det var viktigare att samlas runt en kandidat) så det hade inte varit underligt om hon hade följt med. Hade det blivit utkomsten av omröstningen så hade det blivit 3-3 mellan fio och Dentaku och lottning!

Om nu fio råkar vara ond så hade det kanske inte gjort så mycket eftersom vi fångat en ulv iaf men det var inte kommandoran. Men om nu fio hade råkat vara god så hade det blivit en helt annan sak. Då hade ju hela lyan blottat sig eller hur?

Men just att du inte valde att följa majoriteten gör att jag funderar över vad som är anledningen till det. Kan du förklara? Jag ser att du inte vill vara med på ett drev mot Dentaku men hur kunde du ana så tidigt under dagen att det skulle bli samlad röstning mot Dentaku?

Emil som sätter ut en råttfälla som slår igen över stortån, Emil som kittlar Lina så paltsmeten nästan dränker honom, eller fastnar i soppskålen. Och då han hällde blåbärssoppa över en avsvimmad fru Petrell.

Anton saknar sin Emil och vet inte om det är pga hyssen eller är trots hyssen. Han beger sig för att leta efter Emil, men den där varggropen hade han visst glömt. Innan han blir upphittad så har är han nästan blåfrusen och en bruten arm och ett ben hjälpte då inte. Anton kom till insikt att han saknade Emil trots hyssen, och det under sin långa vistelse i sjukstugan i Vimmerby.

Mirtai var tvilling

Emil som sätter ut en råttfälla som slår igen över stortån, Emil som kittlar Lina så paltsmeten nästan dränker honom, eller fastnar i soppskålen. Och då han hällde blåbärssoppa över en avsvimmad fru Petrell.

Anton saknar sin Emil och vet inte om det är pga hyssen eller är trots hyssen. Han beger sig för att leta efter Emil, men den där varggropen hade han visst glömt. Innan han blir upphittad så har är han nästan blåfrusen och en bruten arm och ett ben hjälpte då inte. Anton kom till insikt att han saknade Emil trots hyssen, och det under sin långa vistelse i sjukstugan i Vimmerby.

Mirtai var tvilling
Rip Mirtai , trodde väl att jag hade rätt om dig ....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka