Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
Ibland är det bra att ta en paus, läsa igenom det senaste händelserna och fundera igenom saken ordentligt å jag tror att mitt pussel börjar ta form nu. Eftersom jag läst igenom BSF senaste inlägg och allt som hänt sedan gårdagens lynch så börjar jag få ont om kandidater.

Den som sticker ut mest för mig idag är Dentaku, jag tror inte det bara var goda som röstade på Ferrari och eftersom vi behöver samla våra röster:

Paddington röstar på Dentaku

DL 5 KL 21.30

09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku

19.39 fio röstar på Dentaku
20.20 Dentaku röstar på fio
21.04 Paddington röstar på Dentaku

fio 2
Paddington 1
Dentaku 3

bara @bollen__ kvar att rösta 15 minuter kvar till DL!

Sedan att TLV röstar på fio i denna lynch gör att jag funderar över att fio nog är en förvirrad god (speciellt som hon missat BFS roll)

Däremot åker TLV upp på min misstankelista, det finns inte så mycket att gå på när det gäller TLV, men röständringen från Q i DL2 från Q till MT sticker ut eftersom TLV sedan röstar på Q i DL3 igen (detta har sagts tidigare).

Jag funderar att eftersom MikaTela var mycket på tapeten i DL1 liksom Q så det hade det inte varit konstigt om ngn av dem blivit siad. Iom att BSF lade en tidig röst på MT i DL2 så kan lyan ha fundeat över att hon var siaren och TLVs röständring från Q till MikaTela kan ha varit ett försök att skaffa sig alibi.

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Jag känner mig inte övertygad ang @Dentaku men jag håller också med @quarter4ever om att jag inte tror att TLV och fio är onda ihop pga hur de misstänkt varandra.
Har snabbläst igenom det som hänt sen sist nu och trodde verkligen inte att jag skulle sova så länge idag :o
Det var nog inte bara goda som röstade på Ferrari, jag tror att vi hittar en ond i Dentaku. q4 är ju allra troligast god vilket innebär att Dentakus röstrad består av endast goda. Hon känns också ganska tillbakadragen. MikaTela röstade nog på henne för att skapa alibi?!
bollen__ röstar på Dentaku

Sedan att TLV röstar på fio i denna lynch gör att jag funderar över att fio nog är en förvirrad god (speciellt som hon missat BFS roll)

Däremot åker TLV upp på min misstankelista, det finns inte så mycket att gå på när det gäller TLV, men röständringen från Q i DL2 från Q till MT sticker ut eftersom TLV sedan röstar på Q i DL3 igen (detta har sagts tidigare).

Jag funderar att eftersom MikaTela var mycket på tapeten i DL1 liksom Q så det hade det inte varit konstigt om ngn av dem blivit siad. Iom att BSF lade en tidig röst på MT i DL2 så kan lyan ha fundeat över att hon var siaren och TLVs röständring från Q till MikaTela kan ha varit ett försök att skaffa sig alibi.

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela
Du menar att jag skulle vara den enda som isf förstått dels att BSF var BW och att denne siat MT? Detta utan någon son helst annan information? :confused:

Du verkar tro att jag besitter stora krafter

TLVs röständring från Q till MikaTela kan ha varit ett försök att skaffa sig alibi.
Eller så kan jag ha haft rätt i en tidigare fundering om Emils hyss kanske? vi är ju på dag 5 så de börjar om i samma ordning de gick i första vändan?
Jag hade ju en tanke innan om det att TLV kan ha varit förhäxad i den lynchen men inte observerat det från LL, alternativt att meddelandet kom efter hon lagt sin första röst-så det är en möjlighet faktiskt, tycker jag ffa som Ferrari röstade på MikaTela i den lynchen. Men det kan absolut ha varit ett alibiförsök med
Men ja jag har samma tankar som dig , lutar åt att TLV är ond före fio faktiskt.
Men först hoppas jag att det jag fått ihop nu stämmer så Dentaku är ulv, jag finner det mycket troligt efter att ha fått de svar jag fått inatt och under dagen om vad de anser om varandra. Har jag fel- så tycker jag att det borde vara TLV man ska kolla under lupp ordentligt

Jag känner mig inte övertygad ang @Dentaku men jag håller också med @quarter4ever om att jag inte tror att TLV och fio är onda ihop pga hur de misstänkt varandra.
Har snabbläst igenom det som hänt sen sist nu och trodde verkligen inte att jag skulle sova så länge idag :o
Det var nog inte bara goda som röstade på Ferrari, jag tror att vi hittar en ond i Dentaku. q4 är ju allra troligast god vilket innebär att Dentakus röstrad består av endast goda. Hon känns också ganska tillbakadragen. MikaTela röstade nog på henne för att skapa alibi?!
bollen__ röstar på Dentaku
Edit: tillägg, det ska stå "jag känner mig inte övertygad ang. Dentaku men eftersom några av de jag tror är goda röstar här och vi bör samla rösterna så väljer jag såhär. :)

Eller så kan jag ha haft rätt i en tidigare fundering om Emils hyss kanske? vi är ju på dag 5 så de börjar om i samma ordning de gick i första vändan?
Jag hade ju en tanke innan om det att TLV kan ha varit förhäxad i den lynchen men inte observerat det från LL, alternativt att meddelandet kom efter hon lagt son första röst-så det är en möjlighet faktiskt, tycker jag ffa som Ferrari röstade på MikaTela i den lynchen. Men det kan absolut ha varit ett alibiförsök med
Men ja jag har samma tankar som dig , lutar åt att TLV är ond före fio faktiskt.
Men först hoppas jag att det jag fått ihop nu stämmer så Dentaku är ulv, jag finner det mycket troligt efter att ha fått de svar jag fått inatt och under dagen om vad de anser om varandra. Har jag fel- så tycker jag att det borde vara TLV man ska kolla under lupp ordentligt
Jag är alldeles för trött fortfarande men hur var det förhäxningen gick till? Var det då en person blev tvingad att teoria och rösta om någon? Annars hänger jag med hur du tänker.

Du menar att jag skulle vara den enda som isf förstått dels att BSF var BW och att denne siat MT? Detta utan någon son helst annan information? :confused:

Du verkar tro att jag besitter stora krafter
inte stora krafter, men jag vet hur nojig man kan bli i lyan när ngn i den får en röst emot sig och funderingarna drar igång att ngn av dem som röstat kan ha siat den eller inte.

jag hoppas också att jag tänkt rätt om Dentaku för djupt inom mig nojar jag big time att Q och bollen lurat mig upp till månen.....

det är bara ifall Dentaku inte är ond, alternativt att leken inte tar slut om hon är det som fundringarna blir mer reella sas- vi får se vad uppdateringen säger ...
Så om det skulle vara några onda kvar efter denna lynch så tror du att det är jag?

Hade jag då inte hållt Dentaku antingen ä åt med ond för att skaffa mig ett alibi eller år mer god för att hjälpa henne? Att som jag gjort hålla henne helt neutral borde väl i det läget vara det sämsta valet framförallt när du så gärna ville ha ett svar av mig

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka