Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
Och vad betyder detta? Jag förstår om inte du kan svara Lobelia utan jag ställer frågan till övriga.

Får spionlärlingen en extra rad? Får någon annan en rad? Eller kan det vara något annat.

Det kan väl vara precis vad som? Extrainformation till spionlärlingen, en rad till en lottad god eller att goda lyan får ge ut mer info. Finns säkert fler alternativ också.

oavsett vilken info som kommer ut och på vilket sätt den gör det så är det bra med lite mer info ( fast jag hade ju hoppats på typ ett beskydd eller ett uteblivet käk, men men :p )

Nä jag fattar inte.. vad var det uppenbara med det??
här börjar hon med att teoria om Vad som egentligen hände under lynchen DL1
DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

Artline 3
MikaTela 3
Habina 3
Mirtai 1
Ferrari 1
Dentaku 1
Snurrfian 1

Habina = byfåne

Snabb reflektion:

Enligt resultatet lär det ha varit lottning.

Det finns då möjligheter att MikaTela eller Artline har räddats av sina kollegor. Då ligger Artline närmast till hands eftersom MikaTela fick den sista rösten. Men det faller då på att bollen__ lika gärna kunnat rösta på Habina och ge henne majoritet.
Eller så förväntade sig bollen__ att Q's röst skulle komma i tid...

Kan det vara så lätt att hitta 3 ulvar DL 1? Känns för bra för att vara sant...

Jag snappar redan här att hon borde vara BW och vill visa att jag kan följa hennes tankar ;)
då blir jag nyfiken på varför du tror att det kan vara kanske troligare? Självfallet gillar jag att möjligen hamna i att inte var ulv- om jag nu följde din tanke rätt ? ( vilket är ett mycket stort OM )
Vart har de lyckats gömma sina röster nån annan stans ?

fortsätter utveckla mot MikaTela
DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

Artline 3
MikaTela 3
Habina 3
Mirtai 1
Ferrari 1
Dentaku 1
Snurrfian 1

Habina = byfåne
Inget käk

I mitt inlägg igår spann jag på att Artline skulle ha varit räddad. Nämnde MikaTela som hastigast så jag tänkte att jag kunde utveckla tankarna om henne nu. Som sagt är det ju möjligt att ingen av de tre är ulv och att rösterna från ulvarna är gömda lite varstans. Men för att ha något att utgå ifrån så börjar jag om här igen.

Om MikaTela räddats så bör det vara av de/någon som röstat på Habina, för både andra och tredje rösten på Artline jämnade ut ställningen mellan Habina och Artline.
ELLER, så var de vågade och spred sina röster bland Habina och Artline, men hann inte räkna och inse att det ledde till lottning?
Jag medger att det finns hål av varierande storlek i teorin, men jag tycker att MikaTela betedde sig skumt igår, så jag kan inte riktigt släppa henne känner jag.

Med det sagt så har jag inte heller helt och hållet släppt Artline, det som skulle kunna göra henne troligare ond är ju att hon hade fått en definitiv räddning från lotten om Q's röst kommit i tid.

Så vidare till eventuella vinkningar från fårets sida.
De som följt någons röst är: fio, Snurrfian, Dentaku, bollen__, Paddington, och Mirtai (och Q).
Eventuella ulvar skulle då vara: Jag, Ferrari eller cirkus.
Och eftersom jag vet min roll så plockar jag bort mig, Paddington, bollen__ och Q från den listan. (fetade de jag lämnar kvar där.)

Det var lite fler tankar från mig, om en stund ska jag till tandläkaren :nailbiting: <<< :laugh:, så om jag försvinner i en diskussion så vet ni varför :)

redan här ser man att hon har snurrfian i sina tankar som möjlig ond
Jag funderade på om Snurris väntade för att det inte skulle komma tre Habina-röster för tätt. (tillbaka i rädda MikaTela teorin), men när de första två habinarösterna lades hade MikaTela bara en, och den andra kom 1 minut före Snurris, så jag är inte säker på att hon sett just den rösten.
Jag förstår inte riktigt varför snurris var rädd att åka? Habinas röst på henne var lagd ca en timma tidigare, som hon själv nämer hade den OT-teori, och ett helt gäng hade röstat emellan, det var inte många kvar när Snurris la sin röst. Varför skulle någon av de sista rösta på Snurris då?

går igenom alla utifrån deras röst i DL1 , jag har klippt ut det hon skriver om MikaTela
MikaTela
Dentaku
Så för att Q inte borde outa sig så är de som reagerar på att hon inte visste att Sven var författare onda? Och vad gör det till ett gömställe för en ulv? Att du tror att Q är god?
Någon, minns inte vem nu, frågar vad hon menar med sista frågan, MikaTela svarar:
Varpå jag svarar att jag visst reagerat, på Snurrfians kommentar, men inte såpass att jag misstänker henne.
Så har vi röstinlägget:

delar inlägget, för många tecken

resten

Så har vi röstinlägget:
Hon väljer Dentaku utan att motivera innan jag frågar efter motivet. Då svarar hon att Snurris var visserligen först och skarp i reaktionen men att det inte var konstigt och att Paddi la en för konstik kommentar för att kunna vara ulv. Medan Dentaku gled in med en liknelse, och förvränger MikaTelas kommentar om att det skulle vara konstigt att reagera istället för lätt att gömma sig.

Sammanfattar med att man inte får rösta på tre och att hon inte släppt de andra två, men på hennes kommentarer kring dem ovan verkar det ju som om hon släpper dem.

Jag röstade på henne pga det igår.
strax därefter röstar hon, utan att lägga till att hon är osäker på om hon gjort rätt- för mig var det här glasklart vem hon var

Ska sova innan nattjobbet, och vet inte hur länge det blir...
Så för att vara på den säkra sidan.

Blacksmithfarm röstar på MikaTela

Då hennes röst och teorier kring Dentaku, Snurrfian och Paddington kändes knepiga. Dessutom ser jag det inte som omöjligt att lyan kan ha försökt sig på någon form av diskret räddningsaktion - som resulterade i lottning som i så fall gick deras väg.
Jag förstår inte heller varför just de som reagerat och rättat Q ang att Sven är författare och illustratör var skumma, varför skulle just någon av dem prompt vara ulv?

sedan nästa dag innan DL3 :
här skriver hon om mig och med tanke på hennes roll så tror jag aldrig att hon skulle våga lägga mig åt sidan, utan att ha på fötterna- dagen innan höll hon öppet för att jag kunde vara ond eller god, men röstade på MikaTela utan tvekan.
Hon sätter Q åt det godare hållet, och där är jag helt med. Har själv varit inne på det, så jag vågar lägga Q åt sidan.

Här skriver hon om Paddi, jag tolkar det som att hon inte vet vart hon har paddis
Cirkus tvivlar på Paddi... Jag skrev ju själv igår om Ps röständring att den i sig inte nödvändigtvis sätter henne som god. Hennes röst på MT DL 1 talar för hennes godhet, men ja - jag vet inte vart jag har Paddi, men enligt min logik så borde hon kanske vara god?

Skriver lite mera igår, jag tolkade det redan igår att det nog var cirkus som hon frågat om, Fio ändrade hon röst till och från på så kan inte ha vetat något om henne alls, Mirtai misstänker hon men kommenterar inte så mycket mera åt något håll, vilket jag tolkar som att hon inte heller frågat om henne-ska dock lusläsa henne igen ang Mirtai, för jag fick en tanke om varför hon verkar ha svängt om Paddington idag, jag vill se vart den tanken leder....
fio är en jag har funderat över inatt, henne, Mirtai och cirkus, faktiskt.
De har/hade sämst röststatistik sett till att ha röstat på spelare som jag tror har goda roller.

utvecklar hur hon tänkte och poängterar igen att hon vågar sätta mig åt det goda hållet
fio vet jag har röstat på en god, Habina, och Q har jag som sagt vågat mig sätta över åt det goda hållet.
Mirtai har röstat på Artline, som iom gårdagens röstning inte borde sitta i lyan, tänker jag.

skriver ånyå att hon inte verkar veta något om paddis, eller ingen alls igår , som jag tycker iaf.
Nä. Jag vet inte heller... Hinner jag sedan så ska jag gå tillbaka och läsa paddis teorier igen... Och dina... Ocha alla andras

• Gilla
Reactions: fio
Funderar oxå på om det betyder något att Ferrari har röstat på Mirtai dom 2 senaste lyncherna?
jag tror att Ferrari misstänkte Mirtai helt enkelt, och i förlängningen även paddington, de röstade ju på henne flera ggr så inte så konstigt då hon visste att hon var Emil. Jag har på inget sätt avskrivit Dentaku faktiskt som skum som följer med i rösterna mot Ferrari i två DL, det känns för mig som en typsikt smygande ulv att tassa på, och mycket därför jag också kom till många slutsatser inatt åt alla håll.
Jag avvaktar @Paddington att hon ska komma med lite input och tankar innan jag bestämmer mig för vart jag har Mirtai

och om hon är god - hur tänker du då? Fio troligen god med ? och vem är i så fall ond?

Är väldigt förvånad till Mirtais helomvändning känns som denkom väldigt plötsligt.
Däremot tror jag fortfarande inte hon är ond utan kollar man på vem Ferrari röstat på senaste två DLs kan kanske svaret ligga där.

Varför skulle fio vara god om Mirtai är det?

Av de som är kvar är jag mest misstänksam mot fio utifrån det som hänt å teoriats om igår. Sedan velar jag mellan Dentaku och TLV - undrar om det bara var goda som röstade på Ferrari igår el om det kan gömma sig en ulv där. TLV är svår att säga ngt om med så få inlägg men rösten på dig som kommenterades igår står ju ut.

Sedan en fråga Q och övriga - vad känner ni för bollen? Denne har lurat mig förut. Jag hittar inget som står ut men undrar om jag kan ha missat ngt?

För övrigt ska jag iväg å träna nu å kommer in senare igen..

Är väldigt förvånad till Mirtais helomvändning känns som denkom väldigt plötsligt.
Däremot tror jag fortfarande inte hon är ond utan kollar man på vem Ferrari röstat på senaste två DLs kan kanske svaret ligga där.

Av de som är kvar är jag mest misstänksam mot fio utifrån det som hänt å teoriats om igår. Sedan velar jag mellan Dentaku och TLV - undrar om det bara var goda som röstade på Ferrari igår el om det kan gömma sig en ulv där. TLV är svår att säga ngt om med så få inlägg men rösten på dig som kommenterades igår står ju ut.

Sedan en fråga Q och övriga - vad känner ni för bollen? Denne har lurat mig förut. Jag hittar inget som står ut men undrar om jag kan ha missat ngt?

Jag känner mig säker på bollen denna gången

Jag röstar redan nu, känns som det inte kommer kunna hända något som får mig att ändra mig.

Mirtai röstar på Paddington

Eftersom jag tror hennes röst på MT var en alibiröst och hennes röst igår ett räddningsförsök av Fio

Jag röstar redan nu, känns som det inte kommer kunna hända något som får mig att ändra mig.

Mirtai röstar på Paddington

Eftersom jag tror hennes röst på MT var en alibiröst och hennes röst igår ett räddningsförsök av Fio

Har du något mer på Paddington än det? Jag vet ju att det inte var ett räddningsförsök av mig iallafall. Så egentligen är det enda en alibiröst på MT för 100 dgr sen typ..

Här tror jag att Paddington kan ha en bra poäng - det var samma tanke jag slogs av förut nämligen. Eftersom Ferrari misstänkte Mirtai och Paddington så hårt så finner jag det helt enkelt inte för otroligt att hon använt ett av sina hyss på Mirtai idag. Eftersom Paddington fortfarande inte vill hålla Mirtai som misstänkt så känner jag mig stärkt i att den tanken nog stämmer. Paddington vill inte heller hålls någon i min trio från natten och idag som troligt god - vilket än mer pekar ditåt.
Jag tycker faktiskt att fio tenderar mer åt goda sidan för mig se alla tankar från natten och idag från mig så går det att följa mitt resonemang om detta klipper in lite citat från mig sist i detta inlägget som visar det
Och min slutsats innan DL- uppdateringen står fast. Dentaku känns som en mycket troligt ulv. Fio och TLV är mycket mer svårbedömda så dem tycker jag att vi sparar tills imorgon.
Och jag skulle vilja uppmana alla goda att rösta gemensamt idag det vore det bra, för min slutsats är att Mirtai ÄR god och inte bör åka idag utifrån alla resonemang jag har haft under natten och dagen

oki doki
ingen ängel inatt innebär ju att käket kommer att lyckas, sedan med lite tur så kanske de tar bagaren så de inte kan käka nästkommande natt;)

Men om de skulle gå på mig inatt så vill jag ändå lämna lite tankar jag har, som sammanfattar nattens funderingar och ganska givande frågor och svar tycker jag från fio och TLV:) samt av Dentaku nu på morgonen

Jag ser inget tecken på att någon av de tre skulle kunna vara tvilling med någon ur den gruppen av tre och i så fall så innebär det att jag sorterat ut rätt grupp människor på den goda planhalvan skulle jag tro:)
Skulle det visa sig att det ändå är så -så tror jag ni vet vilka ni ska misstänka, ni andra goda ;)
men jag tycker att om någon av dem skulle vara tvilling med Dentaku så skulle de vilja hålla henne som säker god och inte neutral elller osäkert kort, vilket är vad jag tycker att de gör tillägg: samt vad det gäller Dentaku så vill inte hon heller hålla någon som säker god utan är osäker även hon.

Det om slår mig när jag sammanfattat mina tankar ( ja jag har terrat LL- fast hon sov nog då så det ser hon inte förrän hon vaknar :D ) är att om det bara finns en enda ulv kvar så lutar jag att tro att det är Dentaku faktiskt ! Hur kom jag fram till det då? Jo genom mina frågor till TLV och Fio inatt;)
Ingen av dem vill hålla henne som något annat än neutral, vilket stämmer om någon av dem är ulv,( vill inte misstänka sin kollega), och en är osäker god, eller båda är osäkra goda.

Fio och TLV borde inte vara ulvar ihop iaf, (och inte heller tvillingar pga på att de röstat på varandra) med tanke på de misstankar de har mot varandra, så är det två ulvar kvar måste Dentaku vara en av dem, i valet mellan TLV och fio så är det väldigt svårbedömt om vilken av dem som ev är ond, men iom att ingen av dem vill misstänka Dentaku så blir det faktiskt hon som seglar upp som mest säker att vara ond
Hennes röstrad är inte imponerande minst sagt :Dentaku röstar Artline, Q4-ferrari-Ferrari

Både TLV ( som inte har koll på bagarrollen) och fio (som drar en del slutsatser som gör att jag undrar om vi spelar i samma lek - å andra sidan så gjorde hon kärlekspar av mig och cirkus när jag så uppenbart var ängel :p ) har en del misstag på sina konton
Så om jag inte blir käk så kommer jag nog vilja syna Dentaku idag så finns det på pränt om jag ändå ryker!
Är Dentaku tvilling ändå så finns det 2 stensäkra kort att rösta ut bland de jag håller som goda, är hon trots allt god så är det fio och/ eller TLV som ska bort

tillägg med anledning av @TeamLundVer s kommentar ang att starta drev
Nej så är det inte dock så känns det som att det kan vara en väg att nysta upp det sista. för om inte tvillingarna finns bland er så finns de bland de andra.
Skulle jag ha fel om Dentaku så lämnar det bara er två kvar ( fio och du) att fundera över

tillägg (igen) skulle någon på den andra planhalvan ha invändningar mot att någon av dessa skulle kunna vara tvilling, ( dvs med någon på den planhalvan ) så borde det vara den som vet vem som kan vara ond istället dvs en jag kopplat ihop som tvilling med den personen

jag ville reda ut om det kunde vara så att någon av er kunde vara tvillingar med varandra
Eftersom era svar tydligt visar att ingen av er vill hålla någon av er andra som säker ( vilket tvillingar kan göra- då de ju vet att den andra är god. ) Man visar det genom att inte säga att man är osäker på den. Och med att visa på varför man håller den som god.
Och om tvillingarna inte finns bland er så måste de finnas bland de andra- eller hur?
Mirtai är en som jag håller ögonen på så är det ,men för att jag ska ändra uppfattning om henne för stunden så krävs det som sagt att någon av er blir försvarad såsom absolut god av de andra, annars så tycker jag att det tyder på att jag sorterat rätt i mina tankar

Det var lite detta jag menade med om vi spelade i samma lek ;) Det verkar uppenbart att du inte greppat BSFs roll, kanske att det faktumet tom talar till din fördel faktiskt?

jag tror att Ferrari misstänkte Mirtai helt enkelt, och i förlängningen även paddington, de röstade ju på henne flera ggr så inte så konstigt då hon visste att hon var Emil. Jag har på inget sätt avskrivit Dentaku faktiskt som skum som följer med i rösterna mot Ferrari i två DL, det känns för mig som en typsikt smygande ulv att tassa på, och mycket därför jag också kom till många slutsatser inatt åt alla håll.
Jag avvaktar @Paddington att hon ska komma med lite input och tankar innan jag bestämmer mig för vart jag har Mirtai

Så jag röstar utifrån detta

quarter4ever röstar på Dentaku

DL 5 KL 21.30
09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku

fio 1
Paddington 1
Dentaku 1

Ja Dentaku ligger ju högt upp på min ulvradar redan så jag har inga problem med att rösta där. Får använda mitt tidigare teoriinlägg..
Dentaku
Jag har väldigt svårt att få något grepp om Dentaku alltså, hon känns neutral precis hela tiden. flyter under radarn vilket är typiskt ulvigt
Dentaku röstar Artline, Q, Ferrari, Ferrari vilket inte heller är speciellt imponerande..

Det plus det som kom fram nu här i kväll som Q tar upp

fio röstar på Dentaku

DL 5 KL 21.30

09.41 TLV röstar på fio
18.44 Mirtai röstar på Paddington
19.27 quarter4ever röstar på Dentaku

19.39 fio röstar på Dentaku

fio 1
Paddington 1
Dentaku 2

Jag har precis lyckats få i mig lite mat efter en kaosdag. Fanns ingen veterinär på plats där jag bor så jag har suttit och kört i snörusket idag. Därför orkar jag inte teoria en massa idag även om jag kanske borde med tanke på att det verkar som om jag ligger risigt till.

Fio är den jag har som starkast misstänkt nu och TLV känns också skum men jag tror som sagt inte att de sitter i lyan tillsammans vilket ställer till problem. De två jag då tror att jag främst måste titta närmare på och omvärdera som potentiella lyakamrater är Paddington eller bollen_ . Risken är att jag blivit grundlurad av någon av dem. Q är jag rätt säker på är god, likaså Mirtai.

Fio är som sagt den som jag misstänker mest pga röststatistik och även diskussionen om ängeln.

Dentaku röstar på fio

hoppas allt är ok med honom ?
Själv är jag själaglad då Thomas O´Malley precis har kommit hem:bump:
Nästan 3 dygn borta i snöoväder och kallt dessutom, undrar var han har varit? Kanske inlåst nån stans?
Han verkar må bra iaf det är huvudsaken:love:
Åh vad skönt att han är hemma! :love:
Jag har precis vaknat :o Snacka om att dagen försvann.
Vi var lite oroliga att han skadat ögat för han var bara irriterad i ett öga men det var ingen skada utan "bara" ögoninfektion, som vi nästan hade fått bort när vi sköljt m koksalt. Men nu fick han salva så det ska gå fortare! :)

Åh vad skönt att han är hemma! :love:
Jag har precis vaknat :o Snacka om att dagen försvann.
Vi var lite oroliga att han skadat ögat för han var bara irriterad i ett öga men det var ingen skada utan "bara" ögoninfektion, som vi nästan hade fått bort när vi sköljt m koksalt. Men nu fick han salva så det ska gå fortare! :)

Här var det ju också ett öga som inte ser ok ut med blinkhinnan framme, veterinären hittade ingen direkt orsak men vi har fått droppar så att det förhoppningsvis blir bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka