Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
Eftersom jag vet min roll så var det inga räddningsröster kan jag garantera Däremot TLV s extremt tidiga röst på mig gör nog fundersam på att jag tror hon är en av ulvarna..hon jobbar hårt på att få ut mig i en lynch
Jag är ju ganska övertygad om att du är ond så det är väl klart att jag försöker få ut dig :cautious: men jag vet också med mig att det kommer bli en tuff dag (just nu är mini nöjd med att spela trumma så jag fick lite tid över) då jag inte har sovit, har ont i nästan alla leder, har ett tal som ska vara klart i morgon, har ett hus som måste städas och gäster som kommer halv sju. :crazy: Jag valde helt enkelt att lägga en röst istället för att komma på inatt att jag glömt rösta. Precis som jag gjorde med q4 i DL2. Det kan alltså ändras om det kommer fram andra uppgifter under dagen som jag hinner ta del av. Just nu har det dock inte framkommit ngn information sedan min röst på dig igår som skulle göra att du blir mindre ond i mina ögon. O_o

Jag är ju ganska övertygad om att du är ond så det är väl klart att jag försöker få ut dig :cautious: men jag vet också med mig att det kommer bli en tuff dag (just nu är mini nöjd med att spela trumma så jag fick lite tid över) då jag inte har sovit, har ont i nästan alla leder, har ett tal som ska vara klart i morgon, har ett hus som måste städas och gäster som kommer halv sju. :crazy: Jag valde helt enkelt att lägga en röst istället för att komma på inatt att jag glömt rösta. Precis som jag gjorde med q4 i DL2. Det kan alltså ändras om det kommer fram andra uppgifter under dagen som jag hinner ta del av. Just nu har det dock inte framkommit ngn information sedan min röst på dig igår som skulle göra att du blir mindre ond i mina ögon. O_o

Fast jag har skrivit massvis , problemet är att du inte hittar den i mina ord :(

Vilka är nu kvar.. om det Q skriver stämmer så är det 5 goda och 2 onda, vilket gör 1 god bybo utöver specialrollerna. Kan detta stämma?

Mirtai
fio
Q
Bollen
TLV
Paddington
Dentaku

Goda roller
Griseknoen
Tvillingarna
Krösamaja
Bybo

Onda roller
Kommandoran
en ulv

Vilka är nu kvar.. om det Q skriver stämmer så är det 5 goda och 2 onda, vilket gör 1 god bybo utöver specialrollerna. Kan detta stämma?

Mirtai
fio
Q
Bollen
TLV
Paddington
Dentaku

Goda roller
Griseknoen
Tvillingarna
Krösamaja
Bybo

Onda roller
Kommandoran
en ulv

Jag har samma karta om det nu är 2 onda kvar, alternativet om det är en ond kvar så är det 2 bybor kvar....

Den man minst anar tror jag...jag tänker Mig bsf och bollen om dom nu inte är tvillingar.. Jag får en känsla att dom spelar ihop.
Det var lite detta jag menade med om vi spelade i samma lek ;) Det verkar uppenbart att du inte greppat BSFs roll, kanske att det faktumet tom talar till din fördel faktiskt?

@Mirtai jag avvaktar och ser vad Paddington skriver, men intressanta synpunkter!
Så av trion TLV Dentaku och Fio så är du mest misstänksam mot Fio därefter TLV och Dentaku?
och sedan är det paddington du misstänker?

Jag tror att Fio kan sitta i lyan. Och då bör Paddington sitta där med henne.

Annars kan jag inte se något mönster igår? Alternativet är såklart att det bara finns en ond kvar men det känns otroligt med tanke på antalet deltagare.

Jag tänker att det kan ge en del svar om vi får veta Paddingtons roll. Är hon ond så känns det troligt att vi hittat den andra ulven i Fio.

Annars kan jag inte se något mönster igår? Alternativet är såklart att det bara finns en ond kvar men det känns otroligt med tanke på antalet deltagare.

Jag tänker att det kan ge en del svar om vi får veta Paddingtons roll. Är hon ond så känns det troligt att vi hittat den andra ulven i Fio.
och om hon är god - hur tänker du då? Fio troligen god med ? och vem är i så fall ond?

Mest troliga onda för mig är Mirtai, Dentaku, TLV

TLV
Jag tycker inte hon har någon direkt/åsikt eller teori om någon förutom mig genom spelet utan flyter med ganska bra. Eftersom jag vet min roll så misstänker jag att TLV kan vara åt det onda hållet. Dock känns hon minst misstänkt av dessa 3 för mig.

Mirtai
Har liksom TLV inte producerat så många inlägg och ett tag trodde jag hon kanske var Emil då hon ligger ganska lågt. Nu börjar jag misstänka om hon faktiskt kan vara kommandoran. Mirtai´s röstrad är inte heller speciellt imponerande med Artline, Q, Artline, Ferrari
Sedan detta inlägget som hon kom med så undrar jag om hon inte försöker skydda sin lyamedlem Dentaku då Paddingon inte alls känns speciellt skum för mig.

Om man tänker att Fio är ulv undrar jag om inte lyan försökte rädda henne igår? Då är frågan om räddningsrösten kom från@Paddington eller @Dentaku ?

Med tanke på när rösterna kom så känns det troligare med Paddington som räddare än Dentaku.

Dentaku
Jag har väldigt svårt att få något grepp om Dentaku alltså, hon känns neutral precis hela tiden. flyter under radarn vilket är typiskt ulvigt
Dentaku röstar Artline, Q, Ferrari, Ferrari vilket inte heller är speciellt imponerande..

Nja efter min sammanställning här så håller jag Mirtai och Dentaku som mest troligt åt det onda hållet.

Efter att ha kollat igenom TLV´s röstrad och lite inlägg..
Missad, MikaTela /Q, fio, och nu fio igen så inser jag att hon nog är en lika förvirrad god som jag som inte heller har så stor koll på rollerna. Jag känner igen mig i scenariot att gärna bita sig övertygat fast vid en och samma. jag vet att jag är lite likadan.

Min röstrad Habina Q, Q, TLV,

Kompensation till goda sidan för att Arline var tvugen att bryta är utdelad, den rör spioninformation.
Och vad betyder detta? Jag förstår om inte du kan svara Lobelia utan jag ställer frågan till övriga.

Får spionlärlingen en extra rad? Får någon annan en rad? Eller kan det vara något annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka