Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

Alma Svensson har som vanligt skickat en Stor korg med Julmat till fattighuset. Kommandoran tycker den ser mycket läcker ut och ta med sig den in på sin kammare. Oj så mycket mat, julkorv, skinka, leverkorv, ost, sill, ägg och inte minst ostkaka. Kommandoran verkligen frossar i maten, tänk vad generös Alma varit trots att de fångat illbattingen till pojk och låst in honom.

Kommandoran lyckas sätta i sig all mat den kvällen och fram emot spöktimmen hörs ett ljudligt tjut uppifrån kammaren. När hjonen fram på morgonen vågar sig upp möts de av en förskräcklig syn. Kommandoran ligger där med spräckt mage och ja det är en förskräcklig syn och inte ens den gode doktorn kan rädda henne.

Dentaku var kommandoran

Natt DL 9:00
Dag DL 21:30

Alma Svensson har som vanligt skickat en Stor korg med Julmat till fattighuset. Kommandoran tycker den ser mycket läcker ut och ta med sig den in på sin kammare. Oj så mycket mat, julkorv, skinka, leverkorv, ost, sill, ägg och inte minst ostkaka. Kommandoran verkligen frossar i maten, tänk vad generös Alma varit trots att de fångat illbattingen till pojk och låst in honom.

Kommandoran lyckas sätta i sig all mat den kvällen och fram emot spöktimmen hörs ett ljudligt tjut uppifrån kammaren. När hjonen fram på morgonen vågar sig upp möts de av en förskräcklig syn. Kommandoran ligger där med spräckt mage och ja det är en förskräcklig syn och inte ens den gode doktorn kan rädda henne.

Dentaku var kommandoran

Jajamän !! Great!!

Dentaku var kommandoran

Ha! Jag SA ju att din godförklaring var skum!

om jag ryker inatt så står jag kvar vid att TLV är skummast av fio och TLV. Men det är mycket svårare att se vem av dem som är ond än Dentaku som jag faktiskt tyckte att jag fick bra target på efter nattens och morgonens frågor.oavsett så har nu goda sidan "råd"' med en som blir fel -vi är 6 kvar det står nog 5-1 så även med käket som ska lyckas minst 1 gång - det beror ju på om de råkar på bagaren det :p så tycker jag det är bra odds :)

Fat jag förstår författande inte hur lyan skulle kunna lista ut det på en röst?
med tanke på att alla trodde jag var ond i förra leken pga att BSF då misstogs för att ha siat mig well.. jag vill inte avskriva den möjligheten den här gången speciellt som det mycket troligt var en ond som BSF siade (utifrån att hon röstade på MT både i DL1 och DL2)

Sedan om lyan misstänkte att BSF var siaren i DL2 så förklarar valet av JFrelin som käk att lyan kanske trodde BSF var skyddad av ängeln å de vågade inte gå efter henne då. I NattDL3 käkar de ängeln å har fritt fram till BSF i NattDL4...

Men jag spekulerar bara å försöker se alla alternativa möjligheter (jag har ju tidigare under leken tyckt att bollen har en poäng i att din röständring talade till din fördel...)

Som sagt, jag försöker se alla möjligheter

iom att Leken fortsätter så tror jag vi kan slå fast att det bara finns en bybo kvar utöver de goda specialrollerna, båda tvillingarna är kvar, spionlärlingenoch bagaren är kvar samt en ulv
det blir sex deltagare det :) Två ulvar till känns inte riktigt som det är rimligt så jo jag tror nog jag har rätt i min tanke ( även om man aldrig kan vara säker)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka