Embassy II

Fritidsryttare

Trådstartare
Diskuterade hopphingstar med en kompis och denne hingst dök upp. Det jag undrar är om han är tillgänglig för avel och i så fall var? Har letat som en galning utan att hitta något. Övrig info om honom tas också tacksamt emot.
 
Sök på hingststationen Galmbacher så hittar du honom i södra Tyskland. Står på EU-station men de verkar inte skicka på honom mer än ett 10-tal mottagarstationer. De vill ha 1800 euro i förskott !
 
Sök på hingststationen Galmbacher så hittar du honom i södra Tyskland. Står på EU-station men de verkar inte skicka på honom mer än ett 10-tal mottagarstationer. De vill ha 1800 euro i förskott !

Tack!! 1800€ är i mesta laget trots att hingsten är fantastisk... Hittade Embassy I på Celle för 600€, vilket känns mer överkomligt.

En helt annan fråga, varför är Escudo I's staplar helröda på benen i Blup? Även avkommorna har rött. Har träffat en Escudo - Argentan som var fantastisk, men hade antydan till bockhov, kommer det därifrån?
 
Diskuterade hopphingstar med en kompis och denne hingst dök upp. Det jag undrar är om han är tillgänglig för avel och i så fall var? Har letat som en galning utan att hitta något. Övrig info om honom tas också tacksamt emot.
Har också honom på "korta listan" även om det inte är aktuellt i år. Det som står på Galmbacher är från 2013 säsong? Är också mkt intresserad av mer info.
 
Vad jag kan se är inte Embassy I på en EU-station i år. Däremot såg jag att Celle har fryst på Embassy III för 300 euro/dos.

Tack, missade att han inte står på EU-station. Ska kolla III:an men känner spontant: har han utmärkt sig inom aveln eller sporten som nr I och II?
 
Embassy III är mer en dubbelbegåvning jämfört med hans 2 äldre bröder. Han var i tysk avel 2005-2010 och tävlas nu av en yngre kanadensisk dressyrryttare i svår klass.
70-dagars test
Dressyr index 122.11 (5)
Hopp index 117.06 (10)
Total index 127.15 (4 av 48 hingstar)

Tyska avkommeindex
Dressyr 117 (85%)
Hoppning 138 (80%)
 
Embassy III är mer en dubbelbegåvning jämfört med hans 2 äldre bröder. Han var i tysk avel 2005-2010 och tävlas nu av en yngre kanadensisk dressyrryttare i svår klass.
70-dagars test
Dressyr index 122.11 (5)
Hopp index 117.06 (10)
Total index 127.15 (4 av 48 hingstar)

Tyska avkommeindex
Dressyr 117 (85%)
Hoppning 138 (80%)

Tack snälla för informationen, ska kolla in E III, 300€ är ju överkomligt. Finns det info om dräktighetsprocent nånstans? Hittade inte det på E II och Escudo I.
 
Embassy III har 90 avkommor registrerade i Hannoveraner Verband. Han har ju stått i skuggan av sina äldre bröder. Embassy I har som jämförelse 620 avkommor i registrerade i samma avelsförbund (har varit i avel i Celle sedan 2001)..
 
Ok, vad synd, det är i allra högsta grad aktuell info för en annan då det trots allt handlar om en del pengar om man inte får dräktigt, veterinäravgiften springer ju iväg en del med fryst också tyvärr.:(
Tack ändå för upplysningarna, det var betydligt mer än vad jag lyckades hitta på egen hand.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 177
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 076
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 107
Senast: WildHorse
·
Däggdjur Hej! Vi har en kastrerad hane på 2.5 år och en hona på 2. De har bott i hop i ett år snart och trivs fint och mår bra. Jag är lite velig...
Svar
7
· Visningar
2 352
Senast: Twister2007
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp