EM i dressyr (i Gbg!)

Galopp-programmet var riktigt bra av Tinne, i inledande traven var jag inte lika imponerad. Det tog sig mot sista lilla travsnutten, och då var han riktigt fin. Men skönt ändå med ganska trygg start för laget.

Tyckte det var riktigt kul att se danskan. Mjukt och fint med små hjälper på lösgjord häst.
Inte skänklarna i ljumsken vid bytena, lätt i handen och på tygeln utan att hållas kvar med handen.
Blir kul att se dem när hon vågar sätta mer energi.
Det den gör gör den ju i rätt rörelsemönster sas för att vid mer energi bli kvalitet och inte spänning.
Go DK!

Ser ju ut som det kan bli kamp om bronset mellan DK och Sverige, tur jag ska dit på fredag med et gäng danskar... :p:angel:

Testar Feis gratis första månad och hoppas att man kan se ritterna imorgon, nu loggade jag in precis när live sändningen var slut!

Jag har alltid gillat Arlando men gången är ju alldeles för dålig. Hon kommer aldrig bli topp topp men väl ett ekipage runt 77-78% när de har kommit ihop sig mer. Väldigt fint ridet.

Dorothee fick verkligen jobba idag men superfin form, uppe och framme. Den rör sig jävligt märkligt i galoppen dock. Så synd att Showtime är skadad, den hade varit individuell medaljkandidat.

Tinne var helt okej men återigen en häst med urdåliga bakben i trav. Bra galopp dock!

Men läktarna är ju helt tomma....:meh:

Kanske kommer fler sen? Folk kanske jobbar till 17 och kommer efteråt?

Det var vääääldigt tomt på läktarna igår, hoppas på bättre idag när den bättre delen av startfältet rider. Pressfotograferna som satt bakom mig ville ta bilder av hela arenan men kunde inte eftersom det var tomma läktare och det ser ju inte så kul ut på bild. :crazy:

Det var vääääldigt tomt på läktarna igår, hoppas på bättre idag när den bättre delen av startfältet rider. Pressfotograferna som satt bakom mig ville ta bilder av hela arenan men kunde inte eftersom det var tomma läktare och det ser ju inte så kul ut på bild. :crazy:

Ja det var tråkigt tyckte jag. Jag trodde faktiskt det skulle komma fler senare på dagen men tydligen ville folk göra nåt annat.

Jag förstår att det inte var så mycket folk, vem orkar titta på timme efter timme med mestadels fullständigt oimponerande ritter? Folk som rider på 64% kan man gå och titta på helt gratis på andra tävlingar :laugh:
Till GP special lär det ju vara skillnad!

Tråkigt ja att här inte är/var fler folk... Vi gick ifrån emellanåt men vi var ju i alla fall där något.

Ni som klagar hemifrån, varför är ni själva inte här? ;)

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 360
Senast: lizan
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 336
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 159
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar