Elsataket med distans?

Boerperd

Trådstartare
Jag ska dra om några staket på gården och funderar på om man kan lösa det hela utan att ha gångar mellan hagarna?!

Har ni några kluriga ideer på distanser till eltråden?
Hur har ni löst det?

Sv: Elsataket med distans?

hur menar du? Räcker det inte att ha en vanlig tråd mellan hagarna? Typ en "jättestor hage som sen delas upp i många små-principen"?
Eller får inte hästarna komma åt varandra över staketet/ha enskild strömförsörjning?
Det finns ju hur mkt olika slags isolatorer som helst så kolla in om det är något som skulle passa :)

Måste man ha distans men det räcker med 50-60 cm är det smidigt att om man har trästolpar skruva på en "T"-bräda ovanpå och sätta isolatorerna på varje ända, samtidigt som man har en vanlig undertråd. Då äter de ner allt gräs men kommer inte åt att slåss ordentligt.

Vi har kört på färdiga distanser, hållbara o ser ordentligt ut, vet att vissa gör egna av smala brädor annars...

22917224.jpg

Dom är experter på att dra ner trådarna mellan hagarna... Vevar med frambenen!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 775
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 939
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 372
Senast: Ceta
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 917
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka