fallon

Trådstartare
En fråga ang elband. Vid grindhålet måste ju av naturliga skäl tråden kapas och jag sätter fast den i grindisolatorer för handtagen. Men jag knyter bandet i grindisolatorn. Bör man göra på annat vis? Alla andra skarvar runt hagen (stor hage så en rulle räcker inte) har skarvbleck i rätt dimension.

Sv: Elband

Vi brukar bara knyta fast dom. och sen klippa av den ena änden som blir för lång.
Men på övriga ställen i hagen använder vi sånna där metallbitar som man "kopplar ihop " trådarna med. Men kan inte säga hur vi gör, då det är pappa som gör det :angel:

Det finns speciella handtag som är till band de finns även liknande saker som skarvbleck som man sätter i tex handtag och grindisolatorer.

Inte knyta utan använd skarvbleck. Risken med knutar är att man får ett överslag i tråden som på sikt bränner av ledarna.

Liknande trådar

Anläggning Har någon här bra koll på aggregat? Jag har de här i dagsläget (2 hagar med 10 resp 8 km tråd). Kan man se utifrån siffrorna hur mkt de...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 295
Senast: Pudlan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 070
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Nu kommer jag med mina dumma frågor igen ;) :p Nu ska det stängslas då.... Har införskaffat mig 2mm järntråd för första gången i mitt...
Svar
17
· Visningar
1 907
Senast: labb
·
Relationer Som rubriken lyder. Varit ihop med min gubbe i snart ett år, han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis. Det som inte funkar i...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 472
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5