Egna rum till barnen..

Sv: Egna rum till barnen..

Jag delade tills jag var cirka fyra år - då höll mamma på att bli vansinnig vid läggdags...

Jag skulle ha svart i rummet (kolsvart) stängd dörr och allldeles tyst för att kunna somna.

Lillebror cirka 1 år yngre skulle ha lampa tänd, dörren öppen och lite musik på....

Inte direkt förenligt?

Behöver jag säga att lillebror var mörkrädd och inte jag?

Slutade i alla fall med att när min kusin som bodde hos oss för att läsa på universitet flyttade hem till Luleå igen så flyttade jag ner en våning fyra år gammal. En våning ner betydde EGET rum med en liten hall där man kom in från ytterdörren samt egen toalett. Sen lägrade lugnet vid läggdags.

Dock har jag inget minne av att själva delandet dvs med leksaker och sådant var problem utan det var våra nattrutiner som ställde till det.

Vi lekte ändå sen oftast i lillebrors rum

Javan

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka