Egna rum till barnen..

Sv: Egna rum till barnen..

Jag delade tills jag var cirka fyra år - då höll mamma på att bli vansinnig vid läggdags...

Jag skulle ha svart i rummet (kolsvart) stängd dörr och allldeles tyst för att kunna somna.

Lillebror cirka 1 år yngre skulle ha lampa tänd, dörren öppen och lite musik på....

Inte direkt förenligt?

Behöver jag säga att lillebror var mörkrädd och inte jag?

Slutade i alla fall med att när min kusin som bodde hos oss för att läsa på universitet flyttade hem till Luleå igen så flyttade jag ner en våning fyra år gammal. En våning ner betydde EGET rum med en liten hall där man kom in från ytterdörren samt egen toalett. Sen lägrade lugnet vid läggdags.

Dock har jag inget minne av att själva delandet dvs med leksaker och sådant var problem utan det var våra nattrutiner som ställde till det.

Vi lekte ändå sen oftast i lillebrors rum

Javan
 

Liknande trådar

Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 667
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 718
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 578
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 524
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp