Eget företag, små barn hemma och eget häst

vinkelina

Trådstartare
Här i Finland är man föräldrarledig bara 9 månader, sedan kan man gå på vårdledighet men då får man bara runt 400€ i månaden och de lever man inte fett på om man råkar ha häst

Skulle inte vilja sätta sonen i dagvård så tidigt (jo man får göra det vid 9 månader) så funderar lite på alternativa försörjningar. En natt kom jag på en riktigt bra affärsidé som borde gå att genomföra (vill inte säga mera än online och barnartiklar)

Undrar därför om det är någon annan här som jobbar hemifrån och har barnen hemma (mannen kommer jobba) och har häst på köpet. Har inget behov av att jobba fulltid men ca 4 timmar/dag borde jag lägga ner, mycket sköter sig själv i min affärsidé. Är inte så att jag måste jobba 8-17 utan lite nu som då under dagen.

Tror ni att de skulle fungera?

Här i Finland är man föräldrarledig bara 9 månader, sedan kan man gå på vårdledighet men då får man bara runt 400€ i månaden och de lever man inte fett på om man råkar ha häst

Skulle inte vilja sätta sonen i dagvård så tidigt (jo man får göra det vid 9 månader) så funderar lite på alternativa försörjningar. En natt kom jag på en riktigt bra affärsidé som borde gå att genomföra (vill inte säga mera än online och barnartiklar)

Undrar därför om det är någon annan här som jobbar hemifrån och har barnen hemma (mannen kommer jobba) och har häst på köpet. Har inget behov av att jobba fulltid men ca 4 timmar/dag borde jag lägga ner, mycket sköter sig själv i min affärsidé. Är inte så att jag måste jobba 8-17 utan lite nu som då under dagen.

Kan barnen/ barnet sysselsätta sig själv under så lång tid som du behöver för att jobba?
Generellt sätt tycker jag det är jättekul med folk som startar företag. Heja dig!
Men bara du kan ju avgöra hur mkt ditt/ dina barn behöver din tid och hur mkt tid du får där du kan jobba intensivt.

Kan barnen/ barnet sysselsätta sig själv under så lång tid som du behöver för att jobba?
Generellt sätt tycker jag det är jättekul med folk som startar företag. Heja dig!
Men bara du kan ju avgöra hur mkt ditt/ dina barn behöver din tid och hur mkt tid du får där du kan jobba intensivt.

Barnet kommer vara 9 månader. Hoppas på att kunna jobba undan tex två timmar under vila och sedan två timmar till under dagen när han leker (vissa uppgifter borde tex gå att göra på golvet brevid honom, han leker med sitt och jag brevid med mitt) nu är de dock svårt att säga då han bara är fyra månader ännu

Barnet kommer vara 9 månader. Hoppas på att kunna jobba undan tex två timmar under vila och sedan två timmar till under dagen när han leker (vissa uppgifter borde tex gå att göra på golvet brevid honom, han leker med sitt och jag brevid med mitt) nu är de dock svårt att säga då han bara är fyra månader ännu

Och sedan kanske jobba hela lördag och förbereda veckan då pappa är hemma

Jag pluggar heltid med häst hemma och bebis plus sköter en del av administrationen i vårt företag. Det fungerar eftersom jag kan plugga och jobba när som helst på dygnet och han sover fortfarande långa perioder.

När pappan kommer hem går jag ut till hästarna och tankar energi.

Jag pluggar heltid med häst hemma och bebis plus sköter en del av administrationen i vårt företag. Det fungerar eftersom jag kan plugga och jobba när som helst på dygnet och han sover fortfarande långa perioder.

När pappan kommer hem går jag ut till hästarna och tankar energi.

Låter ju inte helt hopplöst. Kommer ju ha ett lite äldre barn men då kan de samtidigt sysselsätta sig själva en stund också (sedan tvivlar jag på att mormor/farmor blir besvikna om de får passa ibland)

Jag funderar på att dra igång lite jobb hemifrån nu, dottern är 2 år och sover eller vilar de flesta dagar ca 2h, sen kan hon sysselsätta sej själv en del så skulle nog kunna få ihop 3-4h dagtid och mer på kvällarna.

Fram till dottern var någonstans runt halvåret tyckte jag det var enkelt att göra andra saker samtidigt trots att hon var vaken. Efter det följde en intensiv period där hon krävde väldigt mkt aktivitet. Nu vid 1,5 börjar hon kunna aktivera sig själv samt kan sysselsättas med lämpliga uppg vilket gör att det återigen är rätt lätt att utföra andra saker samtidigt. Men då runt 9 mån hade inte JAG kunnat arbeta samtidigt som hon var vaken generellt sett. Men för oss var perioden som sagt ganska kort. Men det är ju så olika mellan barn. Men jag skulle testa om jag var du!

Jag driver eget företag och det går inget vidare att ha barnen hemma. Yngsta är 3 år och det blir helt enkelt väldigt svår att fokusera på jobb när man har barn som behöver uppmärksamhet.

Jag är visserligen inte föräldraledig, men har ett företag som bisyssla (webbshop) vid sidan av mitt heltidsjobb - och det är ganska omöjligt att jobba när barnet (2 år) är vaket.

Jag kan sköta en del via mobilen under dagen, men ska jag jobba framför datorn krävs det att barnet sover eller är med pappan i ett annat rum ;)

(Det tar också mer tid än man kan ana att driva webbshop.)

Jag är visserligen inte föräldraledig, men har ett företag som bisyssla (webbshop) vid sidan av mitt heltidsjobb - och det är ganska omöjligt att jobba när barnet (2 år) är vaket.

Jag kan sköta en del via mobilen under dagen, men ska jag jobba framför datorn krävs det att barnet sover eller är med pappan i ett annat rum ;)

(Det tar också mer tid än man kan ana att driva webbshop.)
I know..... Om webshop alltså..... :eek:

Jag är föräldraledig 80% och jobbar 50%. Ser till att jobba så fort lillungen sover (ca 2 h per dag) samt tar ett par h när min sambo kommer hem. Ibland måste jag då också jobba helger. Det är lite tärande men går att överleva eftersom jag tänker att det bara är en begränsad tid:)

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: WildWilma
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 954
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 237
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka