Egen domän!

bengall

Trådstartare
Nu har jag äntligen skaffat egen domän! :bow: :bump:
Jag har även skaffat webb-hotell till bra pris.
125Mb till en kostnad av 12:-/mån.
 
Igår fixade jag webhotell och domän. 150 mb, 10 kr/mån (exkl moms). Nu väntar jag bara på att det ska komma igång.
 
hmm...har oxå fixat det..dessvärre vet jag inte nu vad jag ska göra :o någon som vet?
 
Jag fick hem uppgifterna och sen var det bara att koppla upp sig och lägga upp filerna på serven (via FTP-program).
 
har du b-one.net? Tänkte skaffa en domän och dom verkar bra och billiga :cool: :). Hur betalar man? Får man en räkning hem eller? :crazy:
 
Jag har precis varit och läst på b-one:s hemsida och funderar på att anlita dem som webbhotell. Det märks dock att de inte är svenska för avtalet är skrivet på dålig svenska.

Kanske någon har fattat bättre än jag?!:
1. Det står att det är tre månaders uppsägningstid, men i en annan punkt står det att förbetald avgift inte återbetalas. Är det korrekt tolkat (annars tycker man ju att just uppsägning borde ge återstående pengar tillbaka).
2. Om abbonnemanget sägs upp, vad händer med domänregistreringen? Är den knuten till mig som person eller sägs det också upp i och med att webbhotellet sägs upp?

Tacksam om någon har svar!
 
Domänen köps ju i ditt namn (om inte, så ska du se till att få den i ditt namn!), så den är din, oavsett vad som händer med webhotellet. :)
 
Oftast är det så att domän namnet står på dom som har webhotellet och inte alltid kan man få med det om man flyttar till andra webhotell.
Dock brukar dom vara vänliga och fixa det men dom är inte tvugna.
Lättast är att titta efter vems namn det är reggat under :cool:

Tog naturligtvis fel knapp att svara på sorry :o
 
1. Jepp, förbetald avgift betalas inte tillbaks. Man betalar 1 år åt gången. Maximalt kan man förlora 108:- exkl. moms.
2. Domänen SKA vara registrerad i ditt namn. På B-one registrerar domänen i ditt namn.
 
Har för mig att jag läste på b-one att domänen registreras på köparen. Hos 99kronor registreras det på 99kronor, likaså hos digikom (jag är f.d. kund där).
 
Jag skulle avråda dig från b-one! Har själv dom till tre sidor och jag kan inte direkt påstå att dom är "stabila", utan vissa dagar kan dom vara nere helt eller fungerar slumpartat så du måste refresha sidan ett par gånger innan du får fram den.

Finns massa billiga, 99kr, cliché, web10, surftown m.m De två första avråder jag också för 99kr för att dom har sina servrar i Usa och gör att sidan laddas långasammare, cliché för att det är ett gäng tonåringar i danmark som har hand om de. web10 och surftown har jag inte hört så mycket om än.. någon annan som kanske har nåt att säga om dom?
 
Oj, och jag som just skaffat mig domän + webhotell hos cliche. Någona nnan som har samma dåliga erfarenhet av dem eller är de bra?
 
FTP

Nu använder jag FrontPages egen "Publicera".
Fungerar ganska bra.
Annars har jag WS_FTP95LE.
Det är sista programversionen utan tidsbegränsad användning. *ler*

Betalningen kan göras antingen via kreditkort direkt eller via postgiro.
Jag körde via postgiro.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 002
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 417
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp