Egen domän!

Billiga webbhotell

Nu är det ju så att man får vad man betalar för. :smirk:
Ju billigare, desto sämre.

Ska man ha ett webbhotell som fungerar 100%, så måste man ju också vara beredd att betala för det.
 
Jag har cliche, och inga problem än iaf. Frågade runt lite innan jag beställde, och hörde inget negativt.
 
Cliché är nog bra så länge inget knas händer. Dessvärre har dom ingen större kunskap så händer någonting så kan du inte förvänta så mycket.
(känner en brorsa till en av killarna som har företaget)

Sen tror jag man ska vara ytterst skeptisk till alla webbhotell där de inte finns en adress på sidan eller korrekt telefon nr.
 
Vad gäller cliche så står både adress och telefon, sedan om det stämmer vet jag inte, har inte för vana att luska runt så mycket.
Om de har kunskap eller ej, det får väl tiden utvisa om något händer. Lyssnar inte alltför mycket till såna där kommentarer från "en som känner en som..."
Det är redan beställt, och jag kan inget göra åt saken förrän om ett år, och såklart får man hoppas att det fungerar som det ska!
 
Vart hittar du adressen till Cliche? Grabbarna skriver ju inte ens ut sina efternamn! Sedan har de uppgett falskt telenr när de reggat sin cliche-adress.

Cliche har blivit hackat ett antal ggr då dom kör för de mesta windows på sina servrar. (opatchade, dåliga lösen osv). Ett flertal kunder har fått sina hemsidor "hackade" när man kan komma åt cliche genom netbios share sedan dra hem users.txt

Usel support.

Tror du mig inte sök helt på google och svar ska du finna..
 
www.cliche.se Adress, tel nr m. m.
Jag har inte sagt att jag ej tror dig. Kan bara hoppas att du har fel. I annat fall är det väl bara att ta bort sidan och skaffa annat webhotell. Eller, för att vara helt säker; ha server på egen dator.
 
Ah, det är sant, nu har det lagt upp adress-information. Det hade dom inte för ett par månader sen :)

Jag håller tummarna för dom som har reggat sig hos cliché.. man kan ju ha tur att allting går som smort.
 
Re: FTP

jag använder normalt ws ftple jag också,hur många dagar tog det för dig att kunna se sidan? Upp till fem dar fick jag besked om....
 
Re: FTP

OK,köpte min igår så jag får vänta ngn dag till då,de skrev visserligen inom 5 dagar,men man har ju alltid lite bråttom... :D
 
Fräckt.

Vad ska man göra? :D
Har man ett så vanligt namn som jag, så måste man väl ta det som är "närmast". :smirk:
Ibland ska man ha tur också, när man skaffar egen domän.

Jodå, sommarstugan är fin, på det avståndet. :crazy:

Ska byta till ett bättre kort på dottern. :love:
 
Re: FTP

nu är min nästan klar...
Den ligger ute för allmän beskådan HÄR
Ha överseende dock för det fatts bilder och text och vissa länkar har jag medvetet utelämnat tills vidare...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 002
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 417
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp