Efter pandemin vill jag resa till..

Många ställen! Jag hade en resa bokad till Paris först mars och sen augusti (fick byta datum och tänkte att coronan skulle vara över till augusti. Så naiv! 😅). Ska boka om den sista gången i mars, försöker kanske boka till september och hålla tummarna? Annars bokar vi flyg till Skåne(Falsterbo?)/Gotland för semester? (Bor man i norra Västerbotten är det lite långt att köra till Skåne).
 
Jag vill till Skottland, London, Rom, Pompeji. Grekland och Västindien.

Västindien kan jag nog bara fortsätta drömma om. Kostar för mycket. Men eventuellt skramla ihop till Grekland skulle kunna funka. Men lär nog inte komma iväg för den enda som vill åka med ska promt ha med sin unge och då stannar jag hellre hemma.
Åh Pompeji, dit ville jag åka som barn efter att ha sett programmen om staden som gick på tv då. Kan absolut tänka mig att åka dit!
 
Under pandemin har flera önskemål om nya resmål ploppat upp i diskussioner här hemma.
Jag och dottern vill bla åka till Skåne, jag vill visa henne mitt barndoms Österlen och mina pärlor som jag kom ihåg dom.
Dottern vill åka till Svalbard och uppleva vilda isbjörnar och vi vill åka till Norge på valsafari. Uppleva norrskenet i norr ligger också högt på önskelistan.

Vilka resmål drömmer ni om?

Vi hade tänkt åka till DK och bo i en kompis stuga vid havet, till Spanien och låna andra vänners hus med egen pol och till Australien(Melbourne) för jobb och ledigt. Vi var i AU förut för jobb och hade bara 2 lediga dagar. Vi skulle vilja ha fler lediga dagar där och utforska mer.
Det här är väl sådant som kommer ske när det lugnat sig.

Men ärligt hade jag varit nöjd med vad som helst bara det är varmt och jag får ligga som en död säl i en solstol vid havet minst 1 v.

Vi har pratat mer om resor nu när man inte är iväg så mkt.
Och jag åker gärna tillbaks till både Florida(med Key West tex) och Jamaica iom att jag fick lite kort tid där.
Vill även till Bali och Maldiverna.
Och så har vi pratat om att bila i USA, åka till Island etc.
 
Har sen innan drömt länge om en ridresa till Portugal, men inte kunnat pga ekonomin. Nu är det ljusare på den fronten men får väl vänta lite till. Åka sidor i Alperna nästa vinter.
Annars konserter, har väldigt sällan gått på sådana tidigare, trots att jag lyssnar mycket på musik. Och nu har jag insett att jag saknar det så jag ska verkligen försöka passa på när det blir möjligt igen. Det är lustigt det där, när man plötsligt inte får eller kan vissa saker.
 
Jag har fyra resor jag vill göra.
1. Östersundstrakten och Öland, hälsa på vänner som bor där.
2. USA, titta på fantastiska hundar hos internetvänner.
3. Ta bilen runtom i Finland och kanske andra Europeiska länder, för att titta på hundar.

Så eh. Ja. Tre längre resor med egentligen samma syfte på allihop. Titta på och fotografera underbara hundar :angel:
 
Ansolut Grekland! Åker varje sommar och det var inte samma sak att bila runt i sverige förra sommaren....
Jag behöver värme (alltså över 25 grader gärna 30), totala avslappningen, folket, maten.... Badar inte i sverige heller, så det längtar jag efter!
Har en bokad resa i juli och håller alla tummar och tår att det blir av! Valde en favorit ö i repris då jag gärna sponsrar de lokala ställena jag redan känner till och har band till!

Saknar öven att åka på cityweekend! Fick avboka Amsterdam förra våren... Så dit vill jag! Och återse Berlin, hittills min favorithuvudstad!
 
Med Husbussen vill jag resa runt USA och se natur under som vi inte hunnit se annu, och ner till Florida och halsa pa familj och vanner.:)

Sedan nar det ar helt klart att Covid ar pa vag ut sa blir det en tripp till Sverige for att traffa familj och vanner.:cool:
 
Jag vill åka till Varberg och bo på hotell Havanna. Vi var på väg att boka en weekend där när pandemin kom. Är nyfiken på det hotellet, har flera kompisar och arbetskamrater som sagt att det är jättebra både boende och mat. Jag vill också åka till Asia spa i Varberg. Sen hoppas jag att jag får möjlighet att åka till någon av kanarieöarna nästa vinter. Sen vill jag resa mer i Sverige igen, är sugen på att åka till Stockholm och lite andra ställen. Hade också kunnat tänka mig en långweekend till Berlin.
 
Jag vill tälta och vandra i Sörmland. Jag längtar efter Sörmland alltid förstås! Ni som bor där, förstår ni ens det vackra i ert landskap? ;) :love::heart Sörmland är tydligen hemma enligt min själ, och jag längtar hem.

Vill åka norrut också faktiskt, på vintern för att uppleva riktig snö och vinter, göra ett besök för att testa på allt som inte finns i Skåne liksom!

Vandra i Sörmland går väl att göra nu?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp