Efter pandemin vill jag resa till..

Vandra i Sörmland går väl att göra nu?
Jodå, det är väl några minusgrader, så det blir lite kallt att tälta tänker jag. Risken är ju att jag som är skåning fryser lite om röven! :angel: Eftersom jag alltså inte har rediga vinterkläder, man behöver inte riktigt det i Skåne. :angel:

Dessutom tycker jag inte det är motiverat att åka tåg till Sörmland från Skåne mitt i en pandemi, om jag inte måste. Jag åker dit var 12 vecka ändå, vilket jag anser mig måste, men skulle inte göra det mitt i en pandemi för en semesters skull.
 
Jag tänker att smittspridningsrisken kan hållas vid noll och så länge man inte reser till en region med extra extrem belastning på sjukvården (turisttäta ställen på lov osv) så spelar det ganska liten roll.

Eller har jag missat någon aspekt?
Jag känner lite att reser en-reser alla. Är rekommendationen att inte göra onödiga resor kan man väl sitta på händerna och parkera bilen ett tag och lyssna. Fort är det gjort att man vill kila in på en mack någonstans, använda toan eller vad det nu kan vara... och det bara för att man hade lust att röra på sig?
Jag ser mest inte nödvändigheten.
 
Även Med bil ska man ju inte ut och åka långt ens för att vandra, om man ska vara krass.

Det lär vara minimalt med folk på sörmlandsleden just nu. Jag hade aldrig åkt till en skidort eller en storstad så som det ser ut nu men jag hade inte dragit mig för att åka till en annan del av landet för att vandra i skogen med minimal risk att träffa människor. De man träffar i skogen kan man hålla avstånd till utan problem tänker jag.
 
Jag känner lite att reser en-reser alla. Är rekommendationen att inte göra onödiga resor kan man väl sitta på händerna och parkera bilen ett tag och lyssna. Fort är det gjort att man vill kila in på en mack någonstans, använda toan eller vad det nu kan vara... och det bara för att man hade lust att röra på sig?
Jag ser mest inte nödvändigheten.
FMB har väl sagt att oavsett rekommendationerna så ska man gå på sitt sunda förnuft. Som sagt jag hade aldrig dragit mig för att åka och vandra just nu ( jo det hade jag iofs men pga vädret inte pandemin). Mitt eget inflytande över andras resemönster hade jag funderat över om jag var en offentlig person, annars ser jag ingen anledning till det.
 
Jodå, det är väl några minusgrader, så det blir lite kallt att tälta tänker jag. Risken är ju att jag som är skåning fryser lite om röven! :angel: Eftersom jag alltså inte har rediga vinterkläder, man behöver inte riktigt det i Skåne. :angel:

Dessutom tycker jag inte det är motiverat att åka tåg till Sörmland från Skåne mitt i en pandemi, om jag inte måste. Jag åker dit var 12 vecka ändå, vilket jag anser mig måste, men skulle inte göra det mitt i en pandemi för en semesters skull.
Fattar absolut om det är för kallt just nu! Men då avstår du ju av den anledningen, inte pga pandemin.
 
FMB har väl sagt att oavsett rekommendationerna så ska man gå på sitt sunda förnuft. Som sagt jag hade aldrig dragit mig för att åka och vandra just nu ( jo det hade jag iofs men pga vädret inte pandemin). Mitt eget inflytande över andras resemönster hade jag funderat över om jag var en offentlig person, annars ser jag ingen anledning till det.
Mitt sunda förnuft säger mig att det är onödigt att vara ute och resa helt enkelt. Det kan vänta, men det är som alltid upp till var och en.
Sedan har jag ingen aning om hur långt det rör sig om, men eftersom det är en resa någon väljer att avstå ifrån antar jag att det inte är ett stenkast bort.
 
Jag vill åka till Varberg och bo på hotell Havanna. Vi var på väg att boka en weekend där när pandemin kom. Är nyfiken på det hotellet, har flera kompisar och arbetskamrater som sagt att det är jättebra både boende och mat. Jag vill också åka till Asia spa i Varberg. Sen hoppas jag att jag får möjlighet att åka till någon av kanarieöarna nästa vinter. Sen vill jag resa mer i Sverige igen, är sugen på att åka till Stockholm och lite andra ställen. Hade också kunnat tänka mig en långweekend till Berlin.
Åh, vi hade planeringsdagar med jobb där. Så himla häftigt ställe och goda drinkar :love:
 
Jag vill tillbaka till Vancouver, gå på hockey och paddla längs Johnston strait med späckhuggare.

Även Tulum i Mexico hade suttit fint.
 
Fattar absolut om det är för kallt just nu! Men då avstår du ju av den anledningen, inte pga pandemin.
Ja just nu i skrivande stund är det för kallt, för någon vecka sedan var det inte, om några veckor är det säkert inte det. Och visst kan man vandra nu, framför allt om man bor nära. Det gör inte jag, jag måste ta tåget dit, vilket jag tycker är onödigt, jag åker inte en enda onödig resa i vanliga fall som det är. Dessutom vill jag KUNNA ta kontakt med människor om det behövs, kunna avbryta, inte vara rädd för att träffa folk, inte behöva dra mig undan eller vara rädd för att bli sjuk eller skadad. Jag går med blindpinne och ser rätt dåligt, så det måste finnas plan B och plan C också, det känns som pandemin är lite i vägen för det.

Så jo, pga pandemin vandrar jag inte i Sörmland.
 
Mitt sunda förnuft säger mig att det är onödigt att vara ute och resa helt enkelt. Det kan vänta, men det är som alltid upp till var och en.
Sedan har jag ingen aning om hur långt det rör sig om, men eftersom det är en resa någon väljer att avstå ifrån antar jag att det inte är ett stenkast bort.
Det är en tågresa på 50 mil dit och samma hem. Jag gör samma resa var 12 vecka för att jag måste, men där är ju skillnaden att jag måste, inte för att roa mig eller så.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
I lite mer närtid Stockholm för att hälsa på vänner och Gotland för vänner och sambons familj. Sommar på Gotland är ändå något extra fint :love:

Men sen vill vi åka till USA igen, Kalifornien och området kring Las Vegas står högst på listan just nu. Jag har åkt till USA årligen eller med 1,5 års mellanrum ibland de senaste åren så känns lite tomt. Så jag hoppas kanske att 2022 ska bjuda på möjligheten att åter resa dit!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp