Efter pandemin vill jag resa till..

Åka runt någon stans i Storbritannien.
Titta på arkitektur och dricka öl.
Före Brexit så var jag sugen på att köpa en liten lya nära en pub i någon liten håla. Men nu så får det vara med det.
Men det första blir att åka runt i Stockholm och titta på konsten i tunnelbanan. Jag var precis på väg när Coronan kom. Så jag tar väl vid där jag slutade. Dessutom vill jag båtluffa i Stockholms skärgård. Jag vill återse den ö där jag tillbringade många somrar som barn.
 
Hem till Sverige och äntligen få träffa mina första två syskonbarn och min familj jag inte sett på 2,5 år, annars är jag ingen som är speciellt förtjust att resa. Vore kul att kunna göra någon dagsutflykt här i Södra England. Besöka en vacker trädgård eller park eller åka iväg för att vandra vid kusten.
 
Stugan i Finland är nog först på listan. Både för att jag vill och för att den nog behöver lite omvårdnad. Annars vet jag inte men nånstans. Jag reser inte så mycket, har svårt att motivera "slentrian resande" miljömässigt. Senaste resan utanför Sverige förutom stugan var Berlin när jag fyllde 50, det är 5 år sen men förra året hade vi tänkt göra nått men det frös ju inne. Har massor av ställen jag vill se/återse. Wien, bila i England/Skottland/Irland. USA har jag inte varit alls förutom konferens på Hawaii, Australien och Japan har jag varit i men bara sett en bråkdel.. Frågan är vad jag kan motivera för mig själv. Men nån resa blir det nog när det går.
 
Jag har både små och stora resor på väntelistan, sedan långt före Covid.
  • Socialvisit till Stockholm
  • Cykla på Rügen
  • Cykla på Gotland
  • Cykla på Bornholm
  • Fotosafari i Tanzania/Kenya
  • Fotoresa till Senja i Norge
  • Hebriderna
  • Shetlandsöarna
  • Tjernobyl
  • MC runt Östersjön
  • MC runt Medelhavet
  • MC från Nordkapp till Kapstaden
  • Bil genom USA med ett tjugotal prioriterade mål inklusive Burning Man
 
Senast ändrad:
Till min Skåne och Köpenhamn och träffa mina kompisar. Till Öland ska jag åka i maj. Har hyrt boende 2 nätter, åker själv i egen bil. Ska ut på alvaret och gå och ta det lugnt.
Nästa längre resa som kommer att dröja ett tag är Sydamerika. Det räknar jag inte med att åka innan 2022 kanske ännu längre fram.
 
Jag vill åka typ överallt. Det finns många platser på min lista och jag saknar resande så att det svider i mig. Bara det faktum att 2020 var det första året i mitt liv som jag inte var utanför Sveriges gränser :(

Men mina närmaste förhoppningar är Krakow inkl Auschwitz och gruvan samt någon resa till solen. Destination får styras av när på året som det är möjligt.
Jag är tillverkad i Krakow och har spenderat mycket tid där som barn. En vacker stad, inte så förstörd som t ex Warszawa. Rekommenderar också en tripp till södra Polen, till Zakopane. Vackert både sommar och vinter!
 
Jag hade så mycket planerat 2020 och ska försöka ta igen lite i år. Jag är lite stressad över att en av dem jag hade planerat resor med har långt gången cancer och jag hoppas verkligen att vi hinner med en sista resa tillsammans. Kanske t o m två om man får drömma.

Först ut är Spanien eller eventuellt Mallorca. Andra resan i större sällskap är Thailand. Eventuellt en barnfri weekend till Dublin.

Men allra först vill jag träffa mina syskon och systers barn i Köpenhamn. Dit åker jag samma dag som gränsen öppnar.
 
Jag skulle vilja förverkliga min dröm att resa helt själv! Jag är en jäkla fegis och behöver vidga mina vyer och växa som person, och jag vill bara resa iväg, ta med mig ett gäng med bra böcker, och ligga på stranden en vecka i lugn och ro utan att behöva prata med någon på en hel vecka mer än när jag ska beställa mat/dryck. :p

Jag vet inte ens om jag skulle fixa det, men jag började känna mig jäkligt redo att ge det ett försök, men sen kom pandemin...

Tanken på att packa väskan, köra till Arlanda,checka in, hitta på rätt flyg, ha koll på biljetter, pass och väskor, komma fram och lyckas sätta mig på rätt buss till rätt hotell, sen med mitt totalt urkassa lokalsinne, ta mig från hotell, till strand, och till restauranger och tillbaka till hotellet igen på kvällen skrämmer ihjäl mig. Men jag vet att när jag parkerar bilen här hemma igen när jag kommer hem så kommer jag vara sådär äckligt jävla stolt och nöjd! Jag vill åt den känslan. (Och jag vill kunna ligga på stranden i lugn och ro och bara njuta utan att anpassa mig till någon annan!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp