Efter pandemin vill jag resa till..

Jag skulle vilja göra utflykter till sådana där skoj ställen jag tror dottern skulle gilla, men som vi inte besökt eftersom hon var för liten för att ha någon behållning av det för ett år sedan.

Lekland, Universeum i Göteborg, bo på spahotell (det har vi gjort en gång tillsammans och det var sååå mysigt, så vill göra igen), åka och hälsa på kusinerna och se deras nya hus. Nästa vinter skulle jag vilja göra en fjällsemester och bo i stuga. Bara bo på hotell och gå på restaurang, eller åka tåg vart som helst känns ju liksom som världens utflykt med en liten som upptäcker världen :heart
 
Under pandemin har flera önskemål om nya resmål ploppat upp i diskussioner här hemma.
Jag och dottern vill bla åka till Skåne, jag vill visa henne mitt barndoms Österlen och mina pärlor som jag kom ihåg dom.
Dottern vill åka till Svalbard och uppleva vilda isbjörnar och vi vill åka till Norge på valsafari. Uppleva norrskenet i norr ligger också högt på önskelistan.

Vilka resmål drömmer ni om?

Vansinnigt många. Jag längtar tillbaka till New York, kändes som att jag inte riktigt fick uppleva det jag ville sist jag var där (åkte i sällskap, föredrar att resa själv), sen vill jag se mer av USA, utforska Italien och Malta, rida islandshäst på Island! Jag längtar tom till San Agustin fast jag har svårt för spansk mat...

I Sverige är jag nyfiken på Skåne, dels Österlen men kanske främst Kristianstad/Osby som jag tror kan bli mitt nya hem så småningom. Jag vill åka till Gotland igen och så längtar jag faktiskt till Stockholm. O_o Sen vill jag uppleva Tiveden till häst, har kompisar som pratat om det. Kanske Sörmlandsleden också...

Just ja! Måste hälsa på kusinen på Kreta också...
 
Jag behöver åka "hem" till Rom för att få lugn och ro och avsluta en bok jag håller på med. Sedan måste jag åka "hem" till Dahab för att vila upp mig och träffa vänner. Jag vill åka till Newmarket och titta på galopphästar och hänga på puben med mina kompisar. Sen skulle jag vilja åka någonstans jag aldrig har varit. Jordanien har legat på listan länge.

Jag när förhoppningar om att ta mig till Dahab och Rom i år. Newmarket känns inte troligt pga att vi brukar åka på sommaren och det lär inte hända. Något nytt ställe lär inte bli i år.

När det gäller lite närmare resor vill jag åka till Lidl och handla, göra en loppisrunda och åka till Stockholm och träffa vänner. Och till galoppbanan!
 
Jag vill till Skottland, London, Rom, Pompeji. Grekland och Västindien.

Västindien kan jag nog bara fortsätta drömma om. Kostar för mycket. Men eventuellt skramla ihop till Grekland skulle kunna funka. Men lär nog inte komma iväg för den enda som vill åka med ska promt ha med sin unge och då stannar jag hellre hemma.
 
Jag vill åka typ överallt. Det finns många platser på min lista och jag saknar resande så att det svider i mig. Bara det faktum att 2020 var det första året i mitt liv som jag inte var utanför Sveriges gränser :(

Men mina närmaste förhoppningar är Krakow inkl Auschwitz och gruvan samt någon resa till solen. Destination får styras av när på året som det är möjligt.
 
Jag vill åka typ överallt. Det finns många platser på min lista och jag saknar resande så att det svider i mig. Bara det faktum att 2020 var det första året i mitt liv som jag inte var utanför Sveriges gränser :(

Men mina närmaste förhoppningar är Krakow inkl Auschwitz och gruvan samt någon resa till solen. Destination får styras av när på året som det är möjligt.
Krakow är en VÄLDIGT trevlig stad, och Auschwitz gjorde ett starkt intryck på mig.....
 
Jag vill åka till Skåne med barnen och träffa våra närstående ❤️
Om smittsituationen är okej i sommar tänker vi bila norrut, typ Inlandsvägen uppåt södra Lapplandsgränsen. Vill gärna göra en avstickare till Trondheim om gränsen är öppen (jag hatar verkligen situationem att behöva skriva såna saker, att gränserna är stängda)
I övrigt vill jag till Lofoten, Madeira, fastlands-Portugal och se Grekland som jag aldrig varit i. Åka till Australien när jag fyller jämt och visa barnen Sydafrika.
 
Jag vill till Skottland, London, Rom, Pompeji. Grekland och Västindien.

Västindien kan jag nog bara fortsätta drömma om. Kostar för mycket. Men eventuellt skramla ihop till Grekland skulle kunna funka. Men lär nog inte komma iväg för den enda som vill åka med ska promt ha med sin unge och då stannar jag hellre hemma.

Åh Pompeji! Dit måste jag... Har pratat om det sen jag var tonåring. Nästan lika länge som jag pratat om att åka till Lexington (men där var jag faktiskt 2019).

Åk till Grekland själv, det är garanterat mysigt!
 
Åh Pompeji! Dit måste jag... Har pratat om det sen jag var tonåring. Nästan lika länge som jag pratat om att åka till Lexington (men där var jag faktiskt 2019).

Åk till Grekland själv, det är garanterat mysigt!
Ja, jag tycker Pompeji är jättespännande. Är väldigt intresserad av historia och Pompeji är ju verkligen nått särskilt.

Som sagt jag är för feg och blir stressad av att jag blir obekväm med att vara själv. Hemma vill jag knappt se andra människor men när jag ska nånstans, räcker med att åka till stan och shoppa så blir jag obekväm och stressad om jag är själv. Tror det är det att det är så många okända runtomkring.
 
Hade tänkt åka till Costa Rica hösten 2020 så det siktar jag på framöver. För att kunna få ut det mesta av resan vill jag dock vänta tills det är stabilt att resa och det är liten risk för restriktioner och nedstängningar, så det blir troligen tidigast våren 2022.
 
Jag längtar efter att kunna besöka mina föräldrar i Sverige (bor i DK)!

Vi var tvungna att ställa in vår bröllopsresa sommaren 2020, en bilresa genom Europa. Skulle vara kul att åtminstone genomföra den delvis någon gång inom ett par år. I alla fall köra ner till Barcelona, som var det tänkta slutmålet, för att besöka min bästa vän/vår bestman som bor där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp