efter många års bortafrånvaro från körning...

LadySara

Trådstartare
så ska ja iväg nästa lördag å köra en liten ponny.. tittade idag på selen å fick panik... ja kommer inte ihåg hur man selar..

de är en travsele.. visst börjar man med den undre remmen att fästa vagnen med.. ?? börjar man framför, bakom?? sen den övre börjar man framför , bakom med den? kommer ihåg hur man fäster innan man spänner... men just vilket håll man börar med är borta ur huvet..

Så här gör jag i alla fall: :)
Du börjar med undre remmen först ett varv bakom och sen resten framför och sen tillbaka bakom och lås.
Den övre remmen selar du bara framför och sen bakom och lås. Jag vet inte hur jag ska förklara låsningen bakom. :confused:
Hoppas att detta hjälpte litegrann i alla fall.

Låsning= slipsknut. Det är så jag tycker att den ser ut. Men det är himla svårt att förklara när man inte har selen framför sig. :D

jätte bra förklaring tycker ja.. minnena kommer liksom tillbaka när man läser :D
tack så jätte mycket..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Hästmänniskan Ja som rubriken lyder. Det är så trist för det är en otroligt kapabel hästmänniska, snäll och go och hjälpsam. Men det började förut vid...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka