efter 4 år tog det sig...

S

shkit

Hej...startade ju en tråd förut om att jag och killen försökt att få barn i drygt 4 år....min mens skulle ha kommit ibörjan av denna månad..men tänkte inte mer på det...testa mig igår och det vart ett plus !!! äntligen..vi är helt överlyckliga!:laugh:

kollade på en sida vilken vecka jag är i..och enligt den är jag i vecka 7 nu!:D

Sv: efter 4 år tog det sig...

tack så mycket :bump:

föresten vet nån hur det är med att tatuera sig när man är gravid?
jag ska fylla i min lilla tatuering den 29:e..kan jag göra det ? eller ska jag avboka det...spelar det nån roll om den är liten eller stor? för den jag tänkte fylla i är ett namn så den är liten...

Det jag har hört är att man inte ska tatuera sig i svanken bara.
Vet ej om det är något mer, men det bör ju inte vara det.

Grattis!!:laugh:

Ameo:Tack så mycket..ja plötsligt händer det..helt underbart !

Doglover: okej..nej det är inte i svanken..det är på armen..eller ovanför armvecket..Tack så mycket :)

Det jag har hört är att man inte ska tatuera sig i svanken bara.

Det där med svanken - jag har hört att det kan vara svårt (eller omöjligt) att lägga ryggbedövning när/om man har svanktatutering. Men det visade sig vara en ren skröna. Jag har en STOR svanktatuering och snittades; ingen sade ett ord om svanktatueringen. Det är inga problem att lägga ryggbedövning trots att man har en sådan.

Det där med svanken - jag har hört att det kan vara svårt (eller omöjligt) att lägga ryggbedövning när/om man har svanktatutering. Men det visade sig vara en ren skröna. Jag har en STOR svanktatuering och snittades; ingen sade ett ord om svanktatueringen. Det är inga problem att lägga ryggbedövning trots att man har en sådan.

Det beror till viss del på var tatueringen är placerad och hur stor den är. Så länge det går att sticka in kanylen utan att sticka genom tatuerad hud så är det inga som helst problem att lägga EDA, men av säkerhetsskäl så sticker man inte genom färgen, då färgfragment kan följa med kanylen in.

Ja verkligen :)
bästa julklappen helt klart ! vi är så glada och lyckliga..
men ändå känns det som det är en dröm ;)
det tar ett tag och smälta det...

Det beror till viss del på var tatueringen är placerad och hur stor den är. Så länge det går att sticka in kanylen utan att sticka genom tatuerad hud så är det inga som helst problem att lägga EDA, men av säkerhetsskäl så sticker man inte genom färgen, då färgfragment kan följa med kanylen in.

Jag har också hört detta. Det är ju dock sällan någon har en stor kolsvart "platta" över precis hela området ...;)

Jag har också hört detta. Det är ju dock sällan någon har en stor kolsvart "platta" över precis hela området ...;)

Narkosläkarna sticker ogärna mitt i ett tatuerat område, även om just den fläcken de sticker i är otatuerad. Varför tatuera sig på ett så pass olämpligt ställe :confused:

Ett stort grattis! Håller tummarna för att det ska gå vägen hela tiden ut:banana:

Supergrattis !!
Förstår hur ljuvligt det känns, vi höll på i 3,5 år innan vårt underverk blev till :love:

Jag har sett skyltar hos tatuerare som sagt att de inte tatuerar gravida, men det kan ju ha att göra med att huden är lite svälld och så, så att det kanske inte blir snyggt, och det borde inte påverka om man skall fylla i ... men jag skulle tänka en extra gång, om det inte kan vänta till senare, tråkigt att få en infektion kanske. Vet dock inte om det kan vara dåligt för bebis?
Om inte annat är det bra att spara på blodet, järnet kan ju krångla :) Så länge är man ju ändå inte gravid.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Lillkin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
  • Artikel Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka