efter 4 år tog det sig...

Sv: efter 4 år tog det sig...

tack allesammans :)

Ja ska messa min tatuerar och fråga om jag kan tatuera mig den 29:e...
det är ingen panik med tatueringen..kan gott och väl vänta ;)
men ska höra med henne vad hon tycker och vet...

Förlänger ditt svar :)

...och för att de flesta kan ta EDA ändå, bara att fråga innan hur man ska göra tatueringen om man är osäker.

Jag tror inte narkosen nekar EDA så länge man inte behöver sätta genom bläcket, för det det är ju förenat med fara :)

grattis, måste vara bästa julklappen ever! :)
jag och min sambo har försökt nu i 2 år, känns hopplöst när det aldrig tar sig :( men nu ska vi äntligen få påbörja en utredning i februari!
lite jobbigt att brorsan och hans tjej blev gravid så himla lätt :grin::(

Narkosläkarna sticker ogärna mitt i ett tatuerat område, även om just den fläcken de sticker i är otatuerad. Varför tatuera sig på ett så pass olämpligt ställe :confused:
Tja, jag frågade både under graviditet (BM samt läkare vi träffade) samt även när det blev konstaterat att jag skulle snittas (läkare som tillfrågades). Plus att jag sa till narkosläkaren. Jag kan faktiskt säga att samtliga tillfrågade "viftade bort" det med "jaja, det där går bra ändå, det är ingen fara!". Och det gick ju strålande! Det var inte ens någon som tittade på tatueringen innan vi var på plats i operationssalen.

De enda som undrat och kommenterat är bekanta som vet att jag har tatueringen. INGEN inom vården sade något alls.

Varför? :crazy:
Tja, varför tatuerar man sig alls?
För mig var det ett ganska lämpligt ställe; jag tycker det är snyggt och ville ha en tatuering jag kan visa upp när jag vill (och därmed dölja när jag vill också).

Senast ändrad:

nu var det länge sen jag skrev nått i tråden =)
idag var vi på ultraljud :) är i vecka 18 nu...gud vilken underbara upplevelse det var att se h*n....
h*n var jätte aktiv i magen..hon hade svårt att ta kort på den..haha..men hon fick några bra bilder ialf =)
så vi köpte 3 st...

känns så overkligt men ändå inte...när vi hade försökt såå länge utan resultat..och nu är jag gravid i vecka 18...men gud vad vi är lyckliga !!!!

Vad lustigt, jag tänkte på dig häromdagen och hoppades just att allt gått bra :D
Hur blev det med tatueringen?

jaha :)

nej jag fyllde aldrig i tatueringen...får bli senare..pratade med tatueraren och hon sa att det inte var farligt för barnet..det enda var att färgen kanske inte sätter sig lika bra...men jag ska fylla i den sen när bebisen kommit..har ingen panik med det :)

Hej...startade ju en tråd förut om att jag och killen försökt att få barn i drygt 4 år....min mens skulle ha kommit ibörjan av denna månad..men tänkte inte mer på det...testa mig igår och det vart ett plus !!! äntligen..vi är helt överlyckliga!:laugh:

kollade på en sida vilken vecka jag är i..och enligt den är jag i vecka 7 nu!:D

grattis =) Vet sj hur det känns att äntligen lyckas, för oss tog det 3 år o 10 månader o vi lyckades efter många utredningar o till slut på första ivf :)

jag blev avrådd att tattuera mig nu när jag är gravid. pga infektionsrisk, att man blöder lättare. och sen va det någon som sa något om fostret.. minns inte vad.. men jag skulle avstå..

tack så mycket :bump:

föresten vet nån hur det är med att tatuera sig när man är gravid?
jag ska fylla i min lilla tatuering den 29:e..kan jag göra det ? eller ska jag avboka det...spelar det nån roll om den är liten eller stor? för den jag tänkte fylla i är ett namn så den är liten...

Heromer:grattis till er med :) känns helt sjukt att man äntligen har lyckats..:)

Nile: nej jag ska inte fylla i min tatuering....skrev det igår i tråden om du inte såg det :)

MVA: tack så mycket! vi är så lyckliga sååå...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Lillkin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
  • Artikel Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka