Edel häst!

Se längre upp i tråden! 80 g/kg. Det beror ju på vad du ger för hö också. Innehåller det jättehöga proteinvärden kan du ju välja ett kraftfoder med lägre innehåll. Och tvärt om!

Jag tror inte att du behöver vara orolig för proteiner och energi. Bara för att hästen har haft fång så har den samma grundbehov som andra hästar. Jag ger min fånghäst soja till och med för att komma upp i rätt proteinkvot.

hon HAR fång, inte har haft!

Då har du säkert fått utfodringsrekommendationer av veterinären som du ska följa.

varför är den känslig för protein? Ja edel innehåller mindre protein än krafft tror ja iaf.. Edel ska då va bättre för fånghästar än krafft iaf..//Johanna

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 873
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
695
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka