e det bara jag???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare raven_82
  • Startdatum Startdatum
R

raven_82

som blir så less på allt detta rid folk??(kanske inte alla över lag men dom flesta)
man funderar ju om dom har någonting innan för pannbenet igentligen.... :confused:

Va synd!Själv blir jag less på alla enkelspåriga mäniskor... :)
Själv har jag lärt m.k.t. av både trav, galopp ,och ridfolk.

blir så less på hur dom tänker gör...verkar inte direkt finnas nå sunt förnuft där..nu menar jag inte alla men över lag...

själv har jag bara träffat på "riktigt-fin-i-kanten"" ridfolk...dom ger jag inte mycket för som sagt verkar inte finnas nå sunt förnuft där...

Det finns mycket att lära "över gränserna" jag vet egentligen lika mycket enkelspåriga travmänniskor som ridfolk. Fast de sitter inte på Buke och kan fösvara sig. :devil:

/// ghost

Då får du allt bege dig till stora staden och besöka de ödmjuka slashasiga ridfolket ,och ta med dig erfarenheten dit upp så de lär sig något! :D

Va synd!Själv blir jag less på alla enkelspåriga mäniskor...

:bow: Kunde inte sagt det bättre själv :bow:

Raven: Du har haft otur :) Snobbar/fjantar/finikantare finns inom alla kategorier..
På vilket sätt är vi "fjantiga" ;) ?

man funderar ju om dom har någonting innan för pannbenet igentligen.... :confused:

det finns det måååååååååånga som man kan fundera om dom har... ;)

(Ja, jag vet att du inte har satt mig under den kategorin med "fjantigt ridfolk förr". Men det är skoj ändå att bege sig in i denna tråd :) )

Jag har träffat på en bra hög inom travet med som inte verkar ha "något innanför pannbenet". Tror kanske det som finns innanför pannbenet och som kanske anses vettigt i de flesta öron nog mest har med erfarenhet att göra. Har man bara (haft) en häst så kanske en del saker ser lite bakvända ut för dom som har mångårig erfarenhet av många olika sorters kusar och situationer man kan hamna i. Sen är det lite olika kultur inom rid och trav världen, men ju mer erfarenhet desto mer lika "hästsynsätt".

Däremot så kan jag inte med rasfixeringen som ofta finns inom hästsporten, fy för den :mad:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 027
Senast: super
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
716
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka