åke

Trådstartare
Våran som har ju läs och skrivproblem. Vi hade nästan gett upp då vi fick kännedom om Kattmodellen Vi gick kursen för 14 dagar sedan. Tro det eller ej men nu läser sonen redan mycket bättre. :banana::banana: Finns det någon mer här som har gått kursen? Vad tyckte ni om den? Har ni med märkt några resultat?
Vi ångrar inte en sekund att vi gick den i alla fall. :bump:

Sv: Dyslexi.

Vad går modellen ut på? Funkar det för vuxna också? Mina barn är för små för att jag ska se om de har svårigheter, men min lillebror har jättesvårt för att stava, och läser inte heller särskilt bra. (Det har inte med intelligens att göra, för han är smart och han har lyckats bra ändå, men han har lättare för att tillgodogöra sig information som han får muntligt eller med bilder.)

Jätte svårt att förklara. När vi gick kursen så¨var det elever i åldrarna 8-20 år. Så det fungerar jätte bra även på vuxna. MaN lär sig att SE ordet på ett annat vis, sedan bokstaverar man det. Man kan säga att man klistrar in det i skallen. Väldigt flummigt, jag var skeptisk i början, men på någe vis så fungerar det.

Vad roligt,grattis!

Jag har hört flera som blivit hjäpta av denna metod men är tyvärr inte insatt ännu,*ska läsa på vid tillfälle*.

Ja, det är verkligen som om ett berg har lyfts från bröstet. Sonen börjar ju i 6 e klass till hösten. Det är liksom på tiden att han börjar läsa nu tycker jag.

Härligt att det fungerar så bra för er! Jag vet att min mamma (specialpedagog) gick på någon föreläsning angående dyskalkyli och den funkade ungefär likadant, att man skulle se det på ett annat sätt och förklara på ett annat sätt.

Ja, så kan man förklara det. Det fungerar i alla fall, det är ju det viktiga.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 376
Senast: Madalitso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 350
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Pusseltråden
  • Hitta på ett eget efternamn?