Dyraste blandrasen?

Sv: Dyraste blandrasen?

hej!
Det finns inget som säger att du inte kan göra grejor med en liten hund!!!har själv en dvärg tax och en schäfer....schäfern hade alla odds emot sig när hon kom till världen(pappa och mamma har taskiga höfter,armbågarna e inte att tala om.....)ändå e hon en kanon hund!
Taxen e lika go den....hon tror ju att hon e stor för att hon enbart ungåtts med stora hundar.....Taxen e snart utbildat lydnad 1 och har gått bra på utställningar.....även jakt hunds meriterad......Man kan ALLT med en liten hund fast det tar lite längre tid!

Oh my good... Kan inte någon skicka ett svar och undra varför hon vill göra sig av med den "perfekta" hunden...?

//E

Jag funderade på att svara på den, men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva, så jag skippade det. :crazy:

lady_vip skrev:
Oh my good... Kan inte någon skicka ett svar och undra varför hon vill göra sig av med den "perfekta" hunden...?

//E

Hon har troligen tröttnat på sin leksak.....:(

Immer

Jag vill också veta, 30000 är ju inte fickpengar direkt.. huga..
Men man kanske skulle svara och fråga om man får komma och kolla eller iaf varför personen inte ska ha kvar hunden, för jag har väldigt svårt att tro att den är så bra som det står. Känns lite för bra för att vara sant.. och Solglasögon till hunden?? Ujjujj..
Synd att det var så långt bort bara.. nån annan får offra sig :d
Men jag skulle nog inte heller betala dyra pengar för en blandis, tråkigt att lägga ner så mkt pengar och inte kunna meritera hunden som redan påpekats...

Jag såg också den länken och funderade på att lägga in den i denna tråden. Men så gjorde jag inte det!

Tycker definitivt att någon ska mejla och se vad h*n svarar :)

Nu skrev ju ejlin att man inte kan göra någonting med en sådan hund...och meritera kan väl inte vara allt heller ?! Jag undrar fortfarande vad HON menade med INGENTING...Svar har jag inte fått.

Dyraste hittills..om dom nu inte skrivit fel i antalet nollor. Sånt händer också. Det dyraste jag sett var en Dobermann för 21000:-. visserligen stam å hela kittet..men ganska gamal var den.

Antagligen är ejlin bruksidiot och är man det, är en småhund av vavva-typ inget som man kan göra något med. En vavva lär ju fastna i granriset om man skickar ut den i en sökruta.

Jag har en liten hund som kan göra allt, dock väger hon nog en 6-7 kilo mer än den hunden :)

Meritera är inte allt, absolut inte, men som jag skrev i ett annat inlägg, för dem pengarna kan jag importera en hund med bra stamtavla från Australien (som då räknas som mycket attraktivt avelsmaterial i Sverige) och kunna få ut i mina ögon mycket mer av hunden. Så om jag då ska jämföra en fickehund utan papper och stam med en bra importerad jakthund som jag kan få stora framgångar med... Då är inte valet svårt för mig iaf...

//E - som dock tycker att vavva-storlek verkar himla praktiskt

Lånar knapp. En stor del av de här små korsningarna med vavvastuk är insmugglade från bla Polen o är i ett bedrövligt hälsomässigt skick.
PL

Oj, i Norge er det ikke lov å selge blandinger for mer enn 1000 kr.

Formosiss skrev:
Oj, i Norge er det ikke lov å selge blandinger for mer enn 1000 kr.

KANON!!!

då kanske vi skulle slippa så många här får då finns det inga pengar i det längre.
Men ´nackelen är ju att alla har råd då istället så finns det folk som ändå gör sig en hacka.

Svårt hur man ska göra.

Mulles_matte skrev:
Detta är nog den dyraste hunden jag sett ute på annons :crazy: Vet dock inte om det är blandras eller inte, men nåt litet är det iaf.

Länk

Har en kompis som svarade på den annonsen för att hon blev så irriterad..
Det var inte mkt till svar hon fått.. måste ju ta å fråga henne igen vad människan hade skrivit... *senil* :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
48 49 50
Svar
987
· Visningar
83 228
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar