Dyraste blandrasen?

Sv: Dyraste blandrasen?

Har sett liknande blandisar för uppåt 15-20 000:-, när vavva hysterin var som störst :crazy:

Jag har svarat på en annons där de sålde "renrasig" chihuahua valp för 28.000:-. Men när jag mailade så kunde jag "få" henne för 25´

Då jag i mitt andra mail, frågade efter vilken blandras det var och hur en blandras kan vara såå dyr, så fick jag aldrig något svar. :smirk:

det är ju självklart att den är dyr när det är en chihuahua blandning bara en renrasig chihuahua kan kosta upp till 30.000kr :eek:

Priserna på chihuahuor är helt sanslösa. Plus att man lätt känner sig påhoppad för modefreak bara för att man har en själv ;)

YellowGiraff skrev:
det är ju självklart att den är dyr när det är en chihuahua blandning bara en renrasig chihuahua kan kosta upp till 30.000kr :eek:

Nä, varför skulle den vara så dyr. Det är en blandras, som vilken blandras som helst. Det är inte raserna som ingår i blandrasen som avgör pris.

Ska man betala så mycket ska man få papper på hunden.

Håller med, den var riktigt söt! Men det är renraser också!

Vill inte starta en ny blandrastråd, men om dessa föräldradjur nu gått så bra på utställning så varför inte para med en av samma ras? Då kan de ju ta ännu mer betalt! :idea: :angel:

Dom har höjt priset på sånna små hundar jätte mycket nu! Det är bara för att dom vill försäkra sig lite extra om att det är folk som verkligen vill ha dom som köper. Ingen som köper dom som modegrej och så vidare..jag tycker att det är rätt bra..

Eller så är det helt enkelt för att de ska tjäna pengar. Finns inget som säger att en bra hundägare är en rik hundägare. Jag är en bra hundägare, men jag skulle ALDRIG slänga ut 12'000 spänn på en blandras på Blo**et, jag vet på tok för mycket om hundar för att göra det...

För 12'000 kan jag nästan importera en renrasig hund i "min" ras från Australien...

//E

Det finns nog 2 läger. Läger 1: Som vill tjäna pengar och läger 2 som vill garantera hunden kommer till ett bra hem. Sånt förekommer på andra sidan också..renrasaveln. Så visst finns det skelett i allas garderober. Tro det eller ej, nu finns ju blandraser, och att slumpa bort dom för låg penning är högst oseriöst, att sälja dom för dyr penning är också oseriöst. Tydligen är allt oseriöst :confused:

Så hur man än vrider och vänder på det hela så kan vi aldrig veta om människan bakom annonsen vill tjäna pengar eller åtminstone försäkra sig om att de som köper ger ett bra hem. Kan man betala så kan man oftast garantera brukar det heta.

Tycker INTE man ska slumpa bort blandrasDJUR vare sig katter eller hundar bara för de råkar vara korsningar. Hästar är tex oftast korsade, men där är priserna höga...men tittar man på varmblodstravaren...så är priset lågt, lågt lågt. Helt tvärtom alltså.

Nä, inte slumpa bort dem, men man är inte en sämre hundägare för att man inte går runt med 12'000 på fickan... Nu planerar jag mina hundköp och sparar pengar, så för min del är det inget problem.

Det handlar inte om att det är en blandras, det handlar om att det är en "fickehund" utan några som helst papper som de ska ha 12'000 för...? Det är ju inte så att det är en välstammad jakthund/vallhund/brukshund.

Men visst, efterfrågan styr priset, men tänk kilopriset...

Dock, offtopic är korsade hästar en helt annan sak. Hästar är hästar, oavsett storlek. Vissa bär på specifika egenskaper såsom att kunna springa fort, dra tunga lass osv. Dock har de i grunden samma psyke och tankesätt, de är individer, men en häst är en häst.

Så är det inte med hundar, dock är det inte blandrasavel det gäller i denna tråd.

//E

Så jävla töntigt! Vem är så dum att de betalar så mkt för en valp de inte ens kan göra ngt med?! nej hojja..

Tycker det är absurt o ta så mycket pengar för en hund bara för den är liten , har inget i mot familje/sällskaps hundar de fyller sin funktion men de kostar ju för gudsskull lika mycket som en POLISHUND ju.

Jag läste en artikel om många uppfödare till sånna småhundar som gör på detta viset. Dom klagar säkert inte för att dom får in extra pengar, men att höja priset MYCKET var i alla fall ett sätt att försäkra sig..Och det finns säkert många människor som vet jätte mycket om hundar, men som tycker att det är värt det.

Varför kan man inte göra någonting med en sån hund för ?? förklara vad du menar med ingenting ? Vad är göra då ?

Jodå, tråden handlade väl om dyraste blandrasen eller hur ? Då kanske tråden skulle hetat *dyraste fickhunden*...

Men varför betala 12'000 spänn för en hund som du inte ens kan meritera...??

Jag tror personligen att det endast handlar om att tjäna pengar. Måste man ta 12'000 spänn för en blandras för att hålla bort oseriösa köpare så bör man helt enkelt kolla köparna bättre, alt. avla renras så att man kan ställa högre krav på köparen.

//E

Detta är nog den dyraste hunden jag sett ute på annons :crazy: Vet dock inte om det är blandras eller inte, men nåt litet är det iaf.

Länk

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
48 49 50
Svar
987
· Visningar
83 228
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar