Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Det vore bra om du kommenterar det jag skrivit och inte det du önskar jag skrivit, självklart så försvinner mycket av brottsligheten om den åtalade själv får avge domen, det är dock bara på pappret inte i verkligheten. Det är också bara en önskedröm i ditt fall, det blir en domstol som avgör om det är skyddsjakt om du nu lyckas med dina planer att skjuta vargen, inte du själv.

Senast ändrad:

Det vore bra om du kommenterar det jag skrivit och inte det du önskar jag skrivit.

det du skrivit:Med ditt resonemang så skulle vi inte ha några brottslingar i vårt land

mitt svar;du har absolut rätt med mitt resonemang, nämligen att hålla mig till de regler som gäller så skulle vi inte ha ngn brottslighet i landet. men nu är det ju de som inte håller sig till reglerna och då...

det var väl ett bra svar på ditt påstående?:bump:

Ja med resonemanget att du själv kan styra över vad som kommer upp rätten och vad domen blir, att domstolen köper din kreativa tolkning av lagen (dina ord) rakt av.

Ja med resonemanget att du själv kan styra över vad som kommer upp rätten och vad domen blir, att domstolen köper din kreativa tolkning av lagen (dina ord) rakt av.

nej, med det resonemanget dvs att anpassa mitt agerande till gällande regler så lär påföljden bli nada...men för dem sombryter mot regelverket väntar påföljd...just så somdet ska vara och som jag hävdat tidigare.

om du sedan inte gillar regelverket, tja, det gråter jag inte för:D

nej, med det resonemanget dvs att anpassa mitt agerande till gällande regler så lär påföljden bli nada...men för dem sombryter mot regelverket väntar påföljd...just så somdet ska vara och som jag hävdat tidigare.

om du sedan inte gillar regelverket, tja, det gråter jag inte för:D

Fast du har ju uttalat att du tolkar reglerna kreativt, och det är inte i mina ögon att anpassa sig efter gällande regler. Det resonemanget leder snarast till fler brott.

Som sagt kommentera det jag skriver och inte det du önskar att jag skrivit, din önskan att följa lagen är milt uttryckt skral, det har vi sett i många trådar.

och där visar jag på att jag haft betande djur på gården de senastwe 20 åren och att de aktuella markerna har betats i minst 150 år.
;) räcker det som bakgrund.

så kommer säkert ngn nämdeman från miljöpartiet fråga varför vi har jakttorn runt betet. Och även där har jag adekvat svar. Vi skjuter rådjur och hjort + en o annan nasse från dessa torn + att tornen höjer skjutsäkerheten vesäntligt då både uppsikten blir bättre och skottvinklarna säkrare;)

Fast fortfarande var det inte såhär i ditt ex från början, redan glömt igen?

Fast du har ju uttalat att du tolkar reglerna kreativt, och det är inte i mina ögon att anpassa sig efter gällande regler. Det resonemanget leder snarast till fler brott.

Som sagt kommentera det jag skriver och inte det du önskar att jag skrivit, din önskan att följa lagen är milt uttryckt skral, det har vi sett i många trådar.

nu är vi där vid ordet tolka igen.

om jag vill göra en sak och den är förbjuden vid ett visst beteende och utförande så bryter jag mot lagen om jag trots det gör det.

men om jag finner en laglig väg att göra det jag vill, så bryter det inte mot lagenatt göra det.

ex köra bil . det är olagligt utan körkort. men ordnar man den detaljen så ser myndigheten betydligt välvilligare på verksamheten.

samma sak med att jaga varg, det ät förbjudet, men nödvärnsjakt för att skydda mina djur är tillåtet.
och för mig är det lätt att uppfylla kravet på att ha djur att skydda.

det är kreativ tolkning:idea:

Fast fortfarande var det inte såhär i ditt ex från början, redan glömt igen?

har du inte lärt dig att livet inte är statiskt, allt kan och allt gör det...förändras.

eftersom vi här diskuterat en i nuläget fiktiv situation så finns inga hinder för att förbättra uppläget med hjälp av er information. att använda detta som ett bollplank för att finslipa ide´n:bow:

nu verkar det som om vandringsvargens halsband inte sitter på vargen längre...undrar om hon tappat det eller om ngn tagit av henne det? utan bedövning...

nu är vi där vid ordet tolka igen.

om jag vill göra en sak och den är förbjuden vid ett visst beteende och utförande så bryter jag mot lagen om jag trots det gör det.

men om jag finner en laglig väg att göra det jag vill, så bryter det inte mot lagenatt göra det.

ex köra bil . det är olagligt utan körkort. men ordnar man den detaljen så ser myndigheten betydligt välvilligare på verksamheten.

samma sak med att jaga varg, det ät förbjudet, men nödvärnsjakt för att skydda mina djur är tillåtet.
och för mig är det lätt att uppfylla kravet på att ha djur att skydda.

det är kreativ tolkning:idea:

Det är dina ord kreativ tolkning, inte mina. Och både ordet och dina beskrivningar av hur du tänker som får mig att tvivla på din rättsuppfattning. Allt är tillåtet bara man inte blir påkommen eller det kan bevisas. Det är knappast något beteende jag gillar eller förespråkar. Nu utgår jag från dina orginalberättelser /påståenden och inte de friserade du vill presentera för lagens arm.

Det är dina ord kreativ tolkning, inte mina. Och både ordet och dina beskrivningar av hur du tänker som får mig att tvivla på din rättsuppfattning. Allt är tillåtet bara man inte blir påkommen eller det kan bevisas. Det är knappast något beteende jag gillar eller förespråkar. Nu utgår jag från dina orginalberättelser /påståenden och inte de friserade du vill presentera för lagens arm.

LÄS DETTA!
Det är förbjudet att köra bil utan att inneha kört oavsett om du åker dit eller ej!!!!

Det är förbjudet att jaga varg, oavsett om du åker dit eller ej!!!

Det är lagligt att köra bil om du fixar körkortet!!!

Det är lagligt att skjuta en varg under nödvärnsskyddsjakt!!!

Det är bara att gilla läget och anpassa sig:idea:

tänker man kreativt så skapar man den situation där det önskvärda blir lagligt...dvs skaffar sig ett körkort....

Och.....de tär väl knappast något nytt och inte har det med dina kreativa tolkningar av lagen att göra såsom att:

Fördatera dokument för att kunna säga upp folk godtyckligt.
Hyra ut året runtboende som sommarstuga för att kunna säga upp folk godtyckligt.
Tuta i protest mitt i natten vid trafikhinder du ogillar i syfte att störa.
Skrämma hästar för att slippa turryttare.
Hindra räddningsfordon och själv betalt med väl tilltagen räkning innan du räddar häst som gått ner sig.
Parkera in fordon som enligt dig är felparkerade.
Plocka ner orienteringsskärmar under pågående tävling.

Allt enligt vad du själv beskrivit. Inget av detta är något jag direkt beundrar, alltså skulle jag inte ha dig som något moraliskt föredöme och jag tvivlar på att någon på buke gillar beteendet.

Glömde, du erbjöd dig visst att skjuta hästen direkt också, om folk inte var villiga att ta din saltade räknign för räddningen.

Glömde, du erbjöd dig visst att skjuta hästen direkt också, om folk inte var villiga att ta din saltade räknign för räddningen.

stämmer inte. jag skulle erbjuda mig att skjuta hästen om inte dess ägare förband sig att på sig de skador som uppstod vid en eventuell bärgning. att det skulle finnas en ansvarig på plats för att ha täckning för skador på människor och/eller fast o lös egendom.

en liten men ack så betydelsefull skillnad.

men byter du ämne för att inser att du nått vägs ände med din kristallkula eller?:rofl:

lagen ska vara lika för alla.

Ja förvisso, men omständigheter gör att utfallet blir olika.

Exempel:

Polisen tankade sin bil, åkte därifrån utan att betala.
Friades för att de hävdade att de "glömde" betala.

Två ynglingar tankade sin bil, åkte därifrån utan att betala.
De hade förmodligen fällts, trots att de hävdat att de "glömde" betala. (Vi får aldrig reda på det då de är döda idag)

Båda fallen är precis lika olagliga, tanka och åka därifrån är ett brott.

stämmer inte. jag skulle erbjuda mig att skjuta hästen om inte dess ägare förband sig att på sig de skador som uppstod vid en eventuell bärgning. att det skulle finnas en ansvarig på plats för att ha täckning för skador på människor och/eller fast o lös egendom.

en liten men ack så betydelsefull skillnad.

men byter du ämne för att inser att du nått vägs ände med din kristallkula eller?:rofl:

med andra ord utpressning.

Ja förvisso, men omständigheter gör att utfallet blir olika.

Exempel:

Polisen tankade sin bil, åkte därifrån utan att betala.
Friades för att de hävdade att de "glömde" betala.

Två ynglingar tankade sin bil, åkte därifrån utan att betala.
De hade förmodligen fällts, trots att de hävdat att de "glömde" betala. (Vi får aldrig reda på det då de är döda idag)

Båda fallen är precis lika olagliga, tanka och åka därifrån är ett brott.

du glömde visst (medvetet) fyllekörningen, framförande av oskattat o oförsäkrat fordon + åsidosättande av polismans order att stoppa + att man gav faan i att stanna vid nedfälld bom...men somliga straffar ju vår Herre per omgående:cool:

lite nyfiken dock...källa på polisensom tog springnota på soppan....

med andra ord utpressning.

nej ansvarsfull. risken är annars att jag åker på ansvaret.

tar hästägaren på sig ansvaret så hjälper jag gärna till men inte innan

men hur ä'r det med dina argument, är kristallkulan grumlig:D

du glömde visst (medvetet) fyllekörningen, framförande av oskattat o oförsäkrat fordon + åsidosättande av polismans order att stoppa + att man gav faan i att stanna vid nedfälld bom...men somliga straffar ju vår Herre per omgående:cool:

lite nyfiken dock...källa på polisensom tog springnota på soppan....

Allt du räknar upp är egna åtalspunkter, fyllekörning är väl inte heller fastställd vad jag vet

Källa:

http://arbetarbladet.se/nyheter/ockelbo/1.5125710-poliser-smet-fran-bensinnotan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka