Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Host. Harkel.
Fel igen. Det var inte jag.
Håll lite ordning tack.:angel:

Och fortfarande skrev du varginfekterat land, inte varginfekterad yta. Det är inte mycket du har ordning på kan jag säga.:rofl:

ursäkta men det är inte lätt att skillja när ni ligger så tätt på i drevet:rofl:

sverige som land kan ite sägas vara varginfekterat. men det finns land, inom sverige, land under begreppet landområden som är infekterade,....

men nu har vi tydligen både lämnat lagstiftningen och mitt hägn---slut på sakliga argument i den frågan?

Senast ändrad av en moderator:

Bensinstöld talade jag om

"Allt du räknar upp är egna åtalspunkter, fyllekörning är väl inte heller fastställd vad jag vet"
skrev du väl?

ps är argumenten slut vad det gäller skyddsjakt och att hålla djur i hägn? upptäckt att mina uppgifter stämmer:o
:D

? det är väl demokrati, att inom lagens ramar arbeta för en önskvärd utveckling?

anser du inte det så har du en uppenbar brist i din kunskap om demokrati

Du glömde.visst nämna att det var de demokratiskt beslutade målen. Ett tips, du behöver inte hjälpa till alls med att begränsa vargen, det finns fortfarande för få.

"Allt du räknar upp är egna åtalspunkter, fyllekörning är väl inte heller fastställd vad jag vet"
skrev du väl?

ps är argumenten slut vad det gäller skyddsjakt och att hålla djur i hägn? upptäckt att mina uppgifter stämmer:o

Min grundfråga gällde de olika bedömningarna i de olika fallen med bensinstölden, du stärker mitt påstående genom att ta upp andra brott. Kör man oskattad bil stjäl man även bensin?

Då du igen ändrat din lilla plan kan jag bara tolka det som du har slut på argument och insett att det finns en risk att du faktiskt blir dömd:angel:

Du glömde.visst nämna att det var de demokratiskt beslutade målen. Ett tips, du behöver inte hjälpa till alls med att begränsa vargen, det finns fortfarande för få.

Man beslutade demokratiskt att införa löntagarfonder, var det odemokratiskt att arbeta för att upplösa dem? för att inte tala om att läga ner dem?

Fattar du inte en så fundamental sak som att ingenting i livet är statiskt så förstår jag din inställning annars är den helt obegriplig.

Det är din demokratiska rätt att arbeta för en större vargstam, oberoende besluten i riksdagen. Det är min att göra det motsatta.
enkel o rak sanning om demokrati:eek:

Min grundfråga gällde de olika bedömningarna i de olika fallen med bensinstölden, du stärker mitt påstående genom att ta upp andra brott. Kör man oskattad bil stjäl man även bensin?
stulna plåtar, ej reggade bilar är i klar majoritet när det gäller bensinstölder. oreggade bilar på våra vägar , där är passagerare o förare som är krimminelt belastade sedan tidigare i klar majoritet. Ett svart fordon, dvs ett med en icke giltig plåt eller med körförbud är en signal för polisen att kolla. man får ofta tag på "bus" på det viset.

Då du igen ändrat din lilla plan kan jag bara tolka det som du har slut på argument och insett att det finns en risk att du faktiskt blir dömd:angel:

Vad har jag ändrat?

Hägnet blir till nu i vår.
Lagligt, registrerat och godkänt.

Min rätt och skyldighet att skydda mina djur från skador är lagstadgad.

så vad är det som är ändrat. tornen ska upp, larm o elstaket med:rofl:

Man beslutade demokratiskt att införa löntagarfonder, var det odemokratiskt att arbeta för att upplösa dem? för att inte tala om att läga ner dem?

Det blir odemokratiskt den stund man slutar arbeta för något (eller mot något) och själv tar saken i egna händer och föregår eventuellt beslut.
Fattar du inte en så fundamental sak som att ingenting i livet är statiskt så förstår jag din inställning annars är den helt obegriplig.

Det är din demokratiska rätt att arbeta för en större vargstam, oberoende besluten i riksdagen. Det är min att göra det motsatta.
enkel o rak sanning om demokrati:eek:
Det är ingen som ifrågasätter någons demokratiska arbete, det är det odemokratiska som är problemet.

Det blir odemokratiskt den stund man slutar arbeta för något (eller mot något) och själv tar saken i egna händer och föregår eventuellt beslut.
Det blir odemokratiskt i det ögonblick man bryter lagen, inte förr! Arbetar man inom den demokratiskt fastställda lagen så är det demokrati!

Det är ingen som ifrågasätter någons demokratiska arbete, det är det odemokratiska som är problemet.

Och det odemokratiska i dina ögon är att inte stämma in i kören utan att välja, väl inom svensk lagstiftning en annan tonart. lite samhällskunskap vad demokrat verkligen är , det är nog vad du behöver....:rofl:

en god vän blockerade alla möjligheter att komma ner till vattnet när det fria fisket infördes. nästa möjlighet låg kilometertals därifrån. helt enligt de demokratiska spelreglerna. idag hyr han ut parkeringsplatser där, även det inom de demokratiska spelreglerna...trots riksdagsbeslut...

Ja. det är klart vad trodde du :confused:- när du erkänner att du hade fel vad finns då att diskutera?:cool:

ja anser du att jag har rätt att etablera ett bete i skogen trots att det innebär en risk för vargangrepp och håller du med mig om att jag har rätt att skydda mina djur mot detta angrepp med bly, ja då finns inget att diskutera:angel:

Och det odemokratiska i dina ögon är att inte stämma in i kören utan att välja, väl inom svensk lagstiftning en annan tonart. lite samhällskunskap vad demokrat verkligen är , det är nog vad du behöver....:rofl:
Det är olagligt att bryta mot lagen. resten är vilda fantasier som vanligt. jag antar det är fånen som rullar på golvet som hittat på det.

en god vän blockerade alla möjligheter att komma ner till vattnet när det fria fisket infördes. nästa möjlighet låg kilometertals därifrån. helt enligt de demokratiska spelreglerna. idag hyr han ut parkeringsplatser där, även det inom de demokratiska spelreglerna...trots riksdagsbeslut...
ännu ett seriöst inlägg i vargdebatten ser jag.

Det är olagligt att bryta mot lagen. resten är vilda fantasier som vanligt. jag antar det är fånen som rullar på golvet som hittat på det.
Precis,men så länge man följer lagstiftningen så är en persons agerande, även om det är mot fattade beslut att betrakta som demokratiskt, allt annat är skiiitsnack

ännu ett seriöst inlägg i vargdebatten ser jag.
Nej ett exempel på en protest mot ett demokratiskt fattat beslut, inom de demokratiska spelreglerna...fast "-ännu ett seriöst inlägg i vargdebatten ser jag" skulle jag väl svarat varje gång du avvek från ämnet:angel:

Ja du har väl inte bättre att komma med när det gäller ditt hot att skjuta varg under täckmantel av skyddsjakt. Du har tydligen ännu inte förstått att det är olagligheter jag protesterar mot.

Ja du har väl inte bättre att komma med när det gäller ditt hot att skjuta varg under täckmantel av skyddsjakt. Du har tydligen ännu inte förstått att det är olagligheter jag protesterar mot.

;)Det var inget hot! Jag kommer att skjuta den varg som försöker angripa mina djur om jag finns på plats när det händer.Och jag gör det i enlighet med svensk lagstiftning

Jag uppfattar det som hot/löfte eller vad du vill.

Vi har redan ältat din planerade tjuvjakt i det oändliga. Tolkningen att det garanterat räknas som skyddsjakt om sanningen kommer fram är du ensam om.

Jag uppfattar det som hot/löfte eller vad du vill.

Vi har redan ältat din planerade tjuvjakt i det oändliga. Tolkningen att det garanterat räknas som skyddsjakt om sanningen kommer fram är du ensam om.

Helt rätt nihar ältat det, jag har hela tiden sakligt förklarat vad det handlar om, nämligen statligt sanktionerad skyddsjakt:angel:

och sanningen ligger i den tekniska bevisningen + min ärliga berättelse om den aktuella händelsen

Ja och än en gång visar du att du inte har någon koll på rättssystemet, det är inte du som dömer.

Ja och än en gång visar du att du inte har någon koll på rättssystemet, det är inte du som dömer.

att det inte är ja som dömmer står väl fullständigt klart.
men vad det gäller reglerna för skyddsjakt har jag dubbelkollat både med jurister o länstyrelse.
det är så som jag förklarat..det är ju därför du inte har ngr sakliga argument i just den frågan;)

Sist jag kollade var jakt med levande åtel förtäckt som skyddsjakt inte tillåtet, som man frågar får man svar.

Du kanske inte känner till det, men en domstol går inte enbart på vad du säger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka