DVD-filmer

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare fandango
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 872
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fandango

Jag funderar på att besälla några DVD-filmer inför min flytt till Italien, för att på så sätt kunna lära barnen lite engelska.
Har kollat på filmerna som finns på ginza.se, och när man tittar närmre på nån film står det "Svenskt tal". Men visst kan man ändra språk även på barnfilmerna?

Sv: DVD-filmer

Det kan man säkert. Vi har ett gäng dvd med Mumin och där kan man välja finskt eller svenskt tal.
Om du vill ha engelskt tal ska du nog leta på engelska siter.

Om du vet med dig att ursprungsfilmen är på engelska, kan du nog räkna med att den finns även på den svenska DVD:n. Att de skriver "svenskt tal" är nog för att ÄVEN det finns.
DÄremot om det är en svensk film, så är det nog inte troligt att de lagt till engelskt tal.
VIll du vara helt säker, så maila deras kundtjänst och fråga, jag har mailat dem ibland och fått svar inom ett par timmar. De är kanon!

Det skulle vara bra om filmen hade både engelskt, svenskt och italienskt tal, men det kanske är svårt att hitta.... Funderade på en riktig svensk film, ex av Astrid Lindgren, så barnen kan både lära sig engelska OCH hur det är att leva i Sverige.

Astrids mest kända verk finns säkert översatta. Jag har sett Emil i Lönneberga på tysk
TV :-D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 466
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 568
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 184
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka