Dvärgschnazuer + gårdshund?

Sv: Dvärgschnazuer + gårdshund?

Australiska terriers är definitivt Inte skarpa, så en sådan kan du lugnt införskaffa om du vill ha en stor hund i litet format, med ett gudomligt stabilt och vänligt psyke.:love: De är fullt nöjda med att vara sällskapshund och få gå på promenader och mycket mys i soffan med matte och husse..

Senast ändrad:

Gårdshunden kräver inte otroligt mycket motion, den nöjer sig med vanliga promenader.

Aktiviteter vill den ha, ja, men bor den på en gård så finns det alltid aktiviteter att hitta på där!

Men gårdshunden vill gärna vara med överallt - i stallet, i traktorn, i bilen, på jobbet etc.

Vi hade nog mest tänkt ha hund som en extra familjemedlem. En långpromenad på cirka 1 timme per dag (förutom kissrundorna), riktiga långpromenader på helgerna och mys i soffan framför tvn. Jag är beredd på den trimning som krävs för dvärgen, den fäller ju inte alls emellan så det tycker jag nästan bara är skönt.

Det är just sån typ av hund jag är ute efter. Som inte kräver att man ska gå mil med den utan mest som sällskap och som en extra medlem av familjen. Dock har jag hittat väldigt lite information om hur rasen beter sig i riktiga livet och inte bara på pappret och har därför varit lite osäker på den då jag har blivit varnad för terrier som första hund.

Men vi kommer inte bo på gård. Det är lite det som är kruxet. Hunden måste aktiveras genom oss, och det är just det jag är osäker på om en gårdhund vill och passar för.

Tro mig Aussien är Väldigt trevlig och är en pigg, vaken, glad öppen och social hund, som hänger med på absolut allt, oavsett det gäller att ligga i soffan och mysa, fjällvandring, små promenader, åka kanot eller vara handbagage under en flygtur :)
Visst kräver även de lite aktiviteter och lydnadsträning som alla andra hundar, men de är inte svåra att fostra och som sagt underbara familjehundar :love:

Gamla hanen 9 år
th_astrix4.jpg

Ungtiken 1 år
Cassandra.jpg

Valpen 8 månader
Stromboli.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 693
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har idag en hund på ca 2 år, en terrier brasileiro (tik). I framtiden skulle jag vilja ha två hundar och har tänkt mycket på...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Hjälp mig att klura på raser! Pappa har nu precis gått i pension, och de vill nu ha hund på heltid. Jag hade en Australisk terrier som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 725
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar