Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kuperade öron på den amerikanska. Det är olika klippning på dem, så det är svårt att se om det skiljer något. Mitt otränade öga ser inget uppenbart iaf.
Men @nilie läser du bara beskrivningar om saker på internet och tror på det rakt av? Vad har du själv för ras, stämmer beskrivningarna man hittar på nätet om den rasen? Min upplevelse är att det mesta är rent nonsens ärligt talat.
Men gud! Har (förutom den korta videosnutten som delades nyligt) inte sett nåt från amerikanska utställningar. Pälsen ser ju förjävlig ut på den amerikanska stackaren! Hade det inte varit för färgen hade jag aldrig gissat att den övre var en DS. Hade gissat på nån form av terrier. Jätteskumt att de bestämt sig för att göra om DS till en terrier!
Men gud! Har (förutom den korta videosnutten som delades nyligt) inte sett nåt från amerikanska utställningar. Pälsen ser ju förjävlig ut på den amerikanska stackaren! Hade det inte varit för färgen hade jag aldrig gissat att den övre var en DS. Hade gissat på nån form av terrier. Jätteskumt att de bestämt sig för att göra om DS till en terrier!
Jag är kanske blind, men vad är det för fel på pälsen på den övre bilden?Men gud! Har (förutom den korta videosnutten som delades nyligt) inte sett nåt från amerikanska utställningar. Pälsen ser ju förjävlig ut på den amerikanska stackaren! Hade det inte varit för färgen hade jag aldrig gissat att den övre var en DS. Hade gissat på nån form av terrier. Jätteskumt att de bestämt sig för att göra om DS till en terrier!
Den är inte sträv = klippt.Jag är kanske blind, men vad är det för fel på pälsen på den övre bilden?
Den är ju inte det minsta sträv! Ser du inte det? Benen är ju fluffigare än en bedlis till och med. Horribelt att förstöra en så funktionell päls på det där sättet.Jag är kanske blind, men vad är det för fel på pälsen på den övre bilden?
TS släkting vill ju ha en hund att röja runt i skogen med, tänk hur mycket barr och skit som skulle fastna i en bichon päls . Och så är det säkert bra med något med längre benhöjd utan att för den sakens skull springa iväg på höjden. Marknära hundar är ju svårare att ta med i tex högt gräs, blåbärstuvor osv. Blir jobbigt för hunden, blir jobbigt för ägaren.
Tänkte att det skulle täcka in samtliga bichon raser (som har det i sitt namn).Lite halvt KL
Nu är ju bichon en grupp hundar och inte EN ras Och såå kortbenta är dom ju inte heller att de inte kan röra sig i skogen. Min löwchen har längre ben en en DS.. Och pälsen på en DS ben och mage tycker jag det fastnar mycket skit i, och en bichon går att klippa ner
Frisé
Min hane som är en blandras med bla havanais är kortbent och har inga problem att ta sig fram i skog och mark i flera timmar.
Löwchen (ignorera den fula klippningen )
Dvärgschnauzer
Tänkte att det skulle täcka in samtliga bichon raser (som har det i sitt namn).
Men så ful den amerikanska var
Inte för att jag är någon expert på australisk terrier, men jag har en själv och vi har ytterligare en i grannskapet. Min förra hund var en västgötaspets, och jag kan ju säga att jag är förbluffad över hur tyst min nuvarande förmåga är; hon skäller i stort sett aldrig. Hon knorrar av välbehag när man har dragkamp, hon moffar lite när hon ser något konstigt, men skäller? Nix. Har man haft spets står man med gapande mun i förundran över detta. När vi var hos uppfödaren på besök skällde flocken när vi kom. Sedan var det helt tyst.Bara för att man träffat en individ som var tyst den gången betyder det ju inte att hunden är tyst jämt Den kanske bara hade en bra dag? QUOTE]
Jag har tittat på amerikanska videor på hund-trimning (många shnauzrar då det är dom jag vill ha, dock större) i flera dagar och har inte lyckats hitta ngt klipp på superfluff-trimning, alla jag sett har sett okej ut pälsmässigt.
Pälsen på den där ser mer ut som cockerpoo-hunden jag såg som fick en schnauzer-trimning. Den var skitsöt
Men DS är ju en terrier för dom så då är det ju logiskt att dom vill ha hundarna byggda och trimmade som en terrier.