Ok, du kanske känner TS familjemedlem.Dvärgschnauzrar är väldigt smarta hundar, tycker definitivt att Dvärgschnauzer passar TS beskrivning bättre än en Bichon som är rätt mesig i jämförelse.
Så här skriver TS: "Jag tror inte min familjemedlem kommer vara SÅ aktiv på klubben, bortsett från valpkurs (eller vem vet, hunden ska bli nya heltidshobbyn ) men däremot långpromenader på milen per dag, och en del löpträning och tricks!".. "Är de friska? Mentalt? (Han vill ha en mentalt stabil hund, eftersom det kommer vara hans första hund, han vill inte förstöra hunden om han gör fel ) Jag tror han undrar om aggressivitet tex?"
Eftersom familjemedlemmen undrar om aggressivitet så tolkar jag det som att han inte vill ha en för tuff hund. Bichoner är snälla, följsamma går oftare bättre ihop med andra hundar än vad dvärgschnauzrar gör. Jag tror båda kan passa, men det verkar som han vill ha en mild hund och då är en bichon mer passande. Hellre mesig än kaxig, tolkar jag det som.
Utseendet skiljer sig mycket. Dvärgschnauzern ser tuffare ut medan bichonen är bedårande söt. En pensionär bryr sig nog inte om det. En del män har svårt för småhundar som ser för gulliga ut, men om de tänker så, är nog en dvärgschnauzer för mesig också.
Senast ändrad: