Dvärghamstrar

Sv: Dvärghamstrar

De verkar vara vintervita.

Då kommer nästa fråga. Jag vände upp och ner på Birgit, och hon har en liten hårig "boll" som är misstänkt lik en pung på undersidan. Alvina verkar ha en plattare hårlös yta med könsorgan. Lite svårt att undersöka noga dock, eftersom de slingrade sig och sprattlade och jag var lite nervös att klämma sönder dem om jag höll för hårt.

Borde Birgit kanske byta namn till Åke, eller kanske Kent?

Jordbruksverkets minimimått låter för övrigt snåla, Jag har svårt att föreställa mig de där två damerna i en bur med 1/3 av den aktuella ytan! :eek:

Vid grupphållning finns det först ett minimimått för buren alla kategorier så att säga, och sedan ett mått per djur. Har man få djur i gruppen kan man ändå inte underskrida ursprungsminimimåttet. Men visst upplevs det snålt ibland, man får gärna ha större.

Titta på själva kissknoppen. På honan sitter den väldigt nära analen, på hanen mkt längre ifrån. Långt avstånd i kombination med möjlig pung, : troligtvis en hane.

Uhmmm. Detta i kombination med att knoppen faktiskt blir lite längre om man klämmer lite försiktigt på magen på sidorna om den är en ganska tydlig indikation att det är en hane, va?

/Svea - som har döpt om Birgit till Birger.

...och om intresseklubben vill anteckna så kan nu meddelas att Birgit officiellt och slutgiltigt bytt namn till Birger. Han och Alvina är nu särbos, och om vi har räknat rätt på dagarna så blir det inga inavlade bebisar i alla fall (men det vet man aldrig så noga). Snäll medbukefalist har erbjudit sig att låna ut en fin bur, och med tanke på i vilken takt dvärghamstrar förökar sig så lär det inte vara några större bekymmer att få tag på en killkompis till Birger. Nu vet jag ju hur man könsbestämmer... :p

Tack till alla som har bistått med nyttig info!

Tycker hamsterägarna ska vara glada att de har såna engagerade djurpassande vänner som du. :bow:

Tackar! :)

Stackars syrran, de hann ju bara ha Alvin(a) i tio dagar innan hon oplanerat fick bebisar...

Nu blev det besvärligt igen.

Jag tyckte synd om lille Birger, så jag åkte till zooaffären för att köpa en hamsterkille till. Tänkte att det var smart att kunna sätta ihop dem samtidigt som jag byter bur. Men då sade zootanten att man bara kan ha kullsyskon ihop. Stämmer det verkligen?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 751
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 480
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar