YorkWann
Trådstartare
Några bekant till mig ringde för ett tag sen för att höra hur det var att ha setter, de var ute efter en sällskapshund.
Berättade vad jag ansåg om settern, se vad jag brukar aktivera min med, samt vad jag anser de kräver osv. Föreslog lite i förbifarten några hundar ur rasgrupp 9.
( Detta är alltså männiksor som vill ha en söt hund i soffan, inget fel i detta, men jag anser inte att en setter är rätt hund/ras för dem.) Trodde saken var klar, då de börjat mumla om att de kanske skulle kolla efter en annan ras.
För några månader sen, frågar de om de inte kan få komma med sin nya hund och träffa mina, visst. De hade skaffat sig setter....
För några veckor sedan fick jag veta att de omplacerat hunden, då de tyckte den var "galen"
Hunder var då inte ens året.
Igår fick jag veta att de skaffat ny hund, en bordecollie....
Berättade vad jag ansåg om settern, se vad jag brukar aktivera min med, samt vad jag anser de kräver osv. Föreslog lite i förbifarten några hundar ur rasgrupp 9.
För några månader sen, frågar de om de inte kan få komma med sin nya hund och träffa mina, visst. De hade skaffat sig setter....
För några veckor sedan fick jag veta att de omplacerat hunden, då de tyckte den var "galen"
Igår fick jag veta att de skaffat ny hund, en bordecollie....