Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp. På 90-talet eller kanske precis i början av 00-talet fanns ett chattrum/spel som jag försökt komma på vad det hette i säkert en vecka nu.

Det var en chatt där man fick göra en egen karaktär, och gick runt i olika rum/världar (chattrum). Där kunde man chatta med alla inne i de olika rummen. Tror det fanns ett disko, något vardagsrums liknande osv.
Allt var like seriefigurigt, lite pixligt, och karaktärerna liknade lite Bratz dockor.
Man kunde även köpa olika kosmetiska grejer till sin karaktär. Typ glittriga vingar, speciella hårstilar, kläder osv.
Det fanns även någon form av minispel i chattrummen.

Vad hette det? Jag håller på att bli tokig! :nailbiting:
Habbo hotell?

Ja, precis. I trumman, upplever att mina rena kläder är dammiga/luddiga...

Tala om du luskar ut något sätt, vore sjukt smidigt att kunna samla ihop allt kattludd från mina kläder redan i tvättmaskinen :cautious:

Det här är vad ni söker
1578084666434.webp

Ett par skumtvättlappar ihop med tvätten drar till sig både hår och annat ludd.

Hjälp. På 90-talet eller kanske precis i början av 00-talet fanns ett chattrum/spel som jag försökt komma på vad det hette i säkert en vecka nu.

Det var en chatt där man fick göra en egen karaktär, och gick runt i olika rum/världar (chattrum). Där kunde man chatta med alla inne i de olika rummen. Tror det fanns ett disko, något vardagsrums liknande osv.
Allt var like seriefigurigt, lite pixligt, och karaktärerna liknade lite Bratz dockor.
Man kunde även köpa olika kosmetiska grejer till sin karaktär. Typ glittriga vingar, speciella hårstilar, kläder osv.
Det fanns även någon form av minispel i chattrummen.

Vad hette det? Jag håller på att bli tokig! :nailbiting:
Känner igen det! Men dessvärre ingen aning om vad det hette :(
Nu blev jag jättenyfiken! Hoppas någon kommer ihåg!

Det här är vad ni söker Visa bifogad fil 43408
Ett par skumtvättlappar ihop med tvätten drar till sig både hår och annat ludd.
OH det där skulle vara intressant att prova! Min katts päls skulle vara en riktig utmaning, den tillsammans med mina arbetsbyxor är helt hopplöst - jag får stå efter jag tvättat dem och rolla hela byxorna, det går åt en del lappar :grin: Resten av kläderna har jag typ gett upp om, de samlar åtminstone ihop sig till små tuvor i tvätten men de sitter då hårt invirade i kläderna 🙄
Jag får googla på skumtvättlappar och se var jag kan köpa dem ... tack för tipset!

Två lappar per tvättmaskin alltså?
Ja ungefär. Jag tar bara, ibland blir det två ibland tre men två räcker i normalfallet. En skvätt ättikssprit i tvättmedelsfacket gör skumtvättlapparna än mer effektiva. Ättiksspriten får håren att lossna effektivare från kläderna och sätter sig därmed än bättre i tvättlapparna. Grejen är att tvättlapparna drar till sig snabbare än kläderna. Utan snurrar hår och ludd fast sig i kläderna igen.

OH det där skulle vara intressant att prova! Min katts päls skulle vara en riktig utmaning, den tillsammans med mina arbetsbyxor är helt hopplöst - jag får stå efter jag tvättat dem och rolla hela byxorna, det går åt en del lappar :grin: Resten av kläderna har jag typ gett upp om, de samlar åtminstone ihop sig till små tuvor i tvätten men de sitter då hårt invirade i kläderna 🙄
Jag får googla på skumtvättlappar och se var jag kan köpa dem ... tack för tipset!
Det finns att köpa i dagligvaruaffärer. Finns på hyllan vid småbarnsgrejer, typ blöjor och sådant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 487
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka