Jag är med, på vardagarna!Ingen som vill hoppa på tjugitjugi-tåget då eller sitter jag ensam på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är med, på vardagarna!Ingen som vill hoppa på tjugitjugi-tåget då eller sitter jag ensam på det?
Ingen som vill hoppa på tjugitjugi-tåget då eller sitter jag ensam på det?
Hon har max en dag på sig, men det handlar bara om någon timme. Hon äter inte vilken gsmmal mat som helst...Om katten äter upp de blöta torrisarna ganska snabbt borde det inte vara någon fara. Oavsett så blir de ju blöta i magen.
Tror inte det är så mycket farliga bakterier i torrfoder.
Jag kan gå med på tjugotjugo bara jag slipper det förfärliga tjugohundratjugo!Ingen som vill hoppa på tjugitjugi-tåget då eller sitter jag ensam på det?
Det finns säkert någon instans som har hand om sånt, en del namn är ”registered trademarks”. T.ex Bricanyl och Rhinocort som tillhör AstraZeneca. (Har dem här så kunde kolla). Treo borde väl också vara ett registered trademark.Hur namnges läkemedel egentligen? Jag menar handelsnamnet, typ Treo.
Det finns säkert någon instans som har hand om sånt, en del namn är ”registered trademarks”. T.ex Bricanyl och Rhinocort som tillhör AstraZeneca. (Har dem här så kunde kolla). Treo borde väl också vara ett registered trademark.
Kollade två andra originalläkemedel som jag har och de är också registered trademarks.
Antagligen får tillverkaren skicka in namnförslag och något blir godkänt.
Jag undrar definitivt hur de tänkte när de namnade depottabletter retard.Ja, att det är registrerat och sådär har jag koll på. Det var mest hur de tänker med namngivningen jag är nyfiken på.
Svårt att veta hur varje läkemedelsbolag tänker. Kanske som hund- och hästuppfödareJa, att det är registrerat och sådär har jag koll på. Det var mest hur de tänker med namngivningen jag är nyfiken på.
Retard betyder väl ungefär ”långsam” så det är väl därför.Jag undrar definitivt hur de tänkte när de namnade depottabletter retard.
Jo, jag vet, men jag kan väl inte vara helt ensam om att tänka på hur det brukar användas som något förklenande?Retard betyder väl ungefär ”långsam” så det är väl därför.
Fast de namnger nog inte för en svensk marknad utan en mer internationell där ordet används just som långsam?Jo, jag vet, men jag kan väl inte vara helt ensam om att tänka på hur det brukar användas som något förklenande?
Jag tycker mig nog ha hört det användas förklenande just av engelskspråkiga, inte instoppat i svenska.Fast de namnger nog inte för en svensk marknad utan en mer internationell där ordet används just som långsam?
Kramp i diafragma?Jag vet inte vad det är, men det är fruktansvärt! En vill sluta andas helt och hållet och fälla ihop sig som en fällkniv...
Ja fy det är hemskt när det händer. Har ingen aning om vad det beror på tyvärrJag har en fundering. Jag kommer att utgå från att det är flera som "drabbas" av detta, då det varit det irl åtminstone när man pratat om det.
Ni vet den där "knivhuggande känslan" man ibland kan drabbas av hekt plötsligt i bröstpartiet (fram/bak/sidorna/högt/lågt). Det där när det känns som om en kniv sticker en i lungorna när man tar ett djupt andetag/andas ut, och som ibland kan släppa med ett klick om man stålsätter sig och andas in/ut så mycket det bara går.
Vet någon vad detta beror på?
Är det inte hicka det?Kramp i diafragma?
Om du har trådskaparen på ignore så ser du inte heller tråden.Jag vet att man kan ignorera användare här men kan man ignorera trådar? Asså om jag inte vill se en tråd?
Jag fick för hundra år sen förklarat till mig av nån jag då iaf uppfattade som sjukvårdskunnig, (det är så länge sen att jag tyvärr inte minns alls varför jag gjorde den kopplingen, så det kan vara fullt hittepå också ) att de här "trådarna" utanför lungorna, vars syfte är att ta upp syre ibland "trasslar" sig längst ut och att det är det som skapar smärtan. Nu när jag skriver ner det inser jag ju hur knäppt det låterJag har en fundering. Jag kommer att utgå från att det är flera som "drabbas" av detta, då det varit det irl åtminstone när man pratat om det.
Ni vet den där "knivhuggande känslan" man ibland kan drabbas av hekt plötsligt i bröstpartiet (fram/bak/sidorna/högt/lågt). Det där när det känns som om en kniv sticker en i lungorna när man tar ett djupt andetag/andas ut, och som ibland kan släppa med ett klick om man stålsätter sig och andas in/ut så mycket det bara går.
Vet någon vad detta beror på?