Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om katten äter upp de blöta torrisarna ganska snabbt borde det inte vara någon fara. Oavsett så blir de ju blöta i magen.
Tror inte det är så mycket farliga bakterier i torrfoder.
Hon har max en dag på sig, men det handlar bara om någon timme. Hon äter inte vilken gsmmal mat som helst...

Hur namnges läkemedel egentligen? Jag menar handelsnamnet, typ Treo.
Det finns säkert någon instans som har hand om sånt, en del namn är ”registered trademarks”. T.ex Bricanyl och Rhinocort som tillhör AstraZeneca. (Har dem här så kunde kolla). Treo borde väl också vara ett registered trademark.
Kollade två andra originalläkemedel som jag har och de är också registered trademarks.
Antagligen får tillverkaren skicka in namnförslag och något blir godkänt.

Det finns säkert någon instans som har hand om sånt, en del namn är ”registered trademarks”. T.ex Bricanyl och Rhinocort som tillhör AstraZeneca. (Har dem här så kunde kolla). Treo borde väl också vara ett registered trademark.
Kollade två andra originalläkemedel som jag har och de är också registered trademarks.
Antagligen får tillverkaren skicka in namnförslag och något blir godkänt.

Ja, att det är registrerat och sådär har jag koll på. Det var mest hur de tänker med namngivningen jag är nyfiken på.

Ja, att det är registrerat och sådär har jag koll på. Det var mest hur de tänker med namngivningen jag är nyfiken på.
Svårt att veta hur varje läkemedelsbolag tänker. Kanske som hund- och hästuppfödare :D
Jag använder otrivin nässpray och otricare saltvattenspray, de är från samma företag, kanske de använder otri… till fler produkter.

Jag har en fundering. Jag kommer att utgå från att det är flera som "drabbas" av detta, då det varit det irl åtminstone när man pratat om det.

Ni vet den där "knivhuggande känslan" man ibland kan drabbas av hekt plötsligt i bröstpartiet (fram/bak/sidorna/högt/lågt). Det där när det känns som om en kniv sticker en i lungorna när man tar ett djupt andetag/andas ut, och som ibland kan släppa med ett klick om man stålsätter sig och andas in/ut så mycket det bara går.

Vet någon vad detta beror på?
Ja fy det är hemskt när det händer. Har ingen aning om vad det beror på tyvärr

Jag har en fundering. Jag kommer att utgå från att det är flera som "drabbas" av detta, då det varit det irl åtminstone när man pratat om det.

Ni vet den där "knivhuggande känslan" man ibland kan drabbas av hekt plötsligt i bröstpartiet (fram/bak/sidorna/högt/lågt). Det där när det känns som om en kniv sticker en i lungorna när man tar ett djupt andetag/andas ut, och som ibland kan släppa med ett klick om man stålsätter sig och andas in/ut så mycket det bara går.

Vet någon vad detta beror på?
Jag fick för hundra år sen förklarat till mig av nån jag då iaf uppfattade som sjukvårdskunnig, (det är så länge sen att jag tyvärr inte minns alls varför jag gjorde den kopplingen, så det kan vara fullt hittepå också :p) att de här "trådarna" utanför lungorna, vars syfte är att ta upp syre ibland "trasslar" sig längst ut och att det är det som skapar smärtan. Nu när jag skriver ner det inser jag ju hur knäppt det låter :rofl:
men!
Jag fick också "lära" mig att om man kurar ihop sig och andas in så djupt man kan när detta händer, så släpper smärtan. Hittills har det fungerat varje gång för mig iaf:up:

Jag tänkte frågat här med googlade istället 🧐

Visste ni att det finns mobila asfaltsverk? Jag har misstänkt det då det uppförs så fort och sedan är puts väck igen. Tills nästa gång det helt plötsligt är där igen. Och Svevias hemsida bekräftade. Smidigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 487
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka