Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar vad ”registrerad partner” innebär? Upptäckte att min livförsäkring faller ut som nr 1 till ”Make/maka, sambo, eller registrerad partner” och nr 2 till ”barn”

Menar dom att jag måste ”registrera” partnern hos dom? Eller innebär det att om jag tex skulle träffa någon och vi blit särbos, men han räknas som en ”registrerad partner” om jag skulle gå bort eftersom han är min partner och ”alla” vet det? Eller skulle han kunna kräva att han ska ha pengarna, och faktist få dom, bara han bevisar att vi är ett par?

(Jag MÅSTE komma ihåg att ringa och ändra så det går till barn i första hand!!!)

Jag undrar vad ”registrerad partner” innebär? Upptäckte att min livförsäkring faller ut som nr 1 till ”Make/maka, sambo, eller registrerad partner” och nr 2 till ”barn”

Menar dom att jag måste ”registrera” partnern hos dom? Eller innebär det att om jag tex skulle träffa någon och vi blit särbos, men han räknas som en ”registrerad partner” om jag skulle gå bort eftersom han är min partner och ”alla” vet det? Eller skulle han kunna kräva att han ska ha pengarna, och faktist få dom, bara han bevisar att vi är ett par?

(Jag MÅSTE komma ihåg att ringa och ändra så det går till barn i första hand!!!)
Det är vad man kallar samkönade äktenskap (eller var tidigare). :)

Kompisen gjorde sån jäkla god kycklinggryta här om veckan, och idag var dagen kommen då jag kom ihåg att köpa hem chilisås så jag själv kunde göra den..

MEN, jag till dumhuvud glömde fräsa på kycklingen innan!:banghead: Den hann stekas så pass att den blev lite vit, men var ju säkerligen INTE genomstekt... Kommer den bli klar i grytan (grädde och chillisås) endå nu? Hur länge bör den koka för att bli helt klar?
Har skurit i tärningar, 2x2 cm kanske?

Kompisen gjorde sån jäkla god kycklinggryta här om veckan, och idag var dagen kommen då jag kom ihåg att köpa hem chilisås så jag själv kunde göra den..

MEN, jag till dumhuvud glömde fräsa på kycklingen innan!:banghead: Den hann stekas så pass att den blev lite vit, men var ju säkerligen INTE genomstekt... Kommer den bli klar i grytan (grädde och chillisås) endå nu? Hur länge bör den koka för att bli helt klar?
Den kommer gå klart i grytan.

Om du är osäker när du ska äta så ta en av de största bitarna du ser och dela på mitten. Då ser du om den är genomkörd eller ej. Den får inte vara rosa utan ska vara genomfärgad.
Är det inte klart så låt puttra en stund till bara.

Så, Låt det puttra en stund så är det lugnt!☺

Det går snabbt i sådana små bitar. Låt puttra i en halvtimme och ta upp en bit, skär itu och kolla :) .

Hjälp. På 90-talet eller kanske precis i början av 00-talet fanns ett chattrum/spel som jag försökt komma på vad det hette i säkert en vecka nu.

Det var en chatt där man fick göra en egen karaktär, och gick runt i olika rum/världar (chattrum). Där kunde man chatta med alla inne i de olika rummen. Tror det fanns ett disko, något vardagsrums liknande osv.
Allt var like seriefigurigt, lite pixligt, och karaktärerna liknade lite Bratz dockor.
Man kunde även köpa olika kosmetiska grejer till sin karaktär. Typ glittriga vingar, speciella hårstilar, kläder osv.
Det fanns även någon form av minispel i chattrummen.

Vad hette det? Jag håller på att bli tokig! :nailbiting:

Hjälp. På 90-talet eller kanske precis i början av 00-talet fanns ett chattrum/spel som jag försökt komma på vad det hette i säkert en vecka nu.

Det var en chatt där man fick göra en egen karaktär, och gick runt i olika rum/världar (chattrum). Där kunde man chatta med alla inne i de olika rummen. Tror det fanns ett disko, något vardagsrums liknande osv.
Allt var like seriefigurigt, lite pixligt, och karaktärerna liknade lite Bratz dockor.
Man kunde även köpa olika kosmetiska grejer till sin karaktär. Typ glittriga vingar, speciella hårstilar, kläder osv.
Det fanns även någon form av minispel i chattrummen.

Vad hette det? Jag håller på att bli tokig! :nailbiting:
Åh, jag tror jag vet vad du menar! Ska försöka minnas....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 487
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka