dsressyrprogramskopior

T

tratten

När man tävlar dressyr så skrivs ju alltid programmen i 2 ex (pappret ligger ju dubbelt så det kopierar)
Det översta får man ju själv att läsa, men vart tar det andra ex:et vägen? Åker det i papperskorgen när tävlingen är slut eller arkiveras dom. Och i så fall var då?

Sv: dsressyrprogramskopior

klubben sparrar det för att överföra poängen till SvRF(Svenska ridsportförbundet) och procenten om det är regional eller högre. Det sätts in i en pärm.

Måset bli en hel del pärmar med tiden om man arrangerar några dressyrtävlingar om året:crazy:

De ska väl bara arkiveras ett visst antal år, men det är nog ganska många, så det blir nog massor ändå..
Vet att den lokala fjordhästföreningen här hade en utrensing för några år sen och det var tydligen stora mängder papper.. De sparar ju för att man ska kunna få kopior om det behövs för kval, medaljer och sånt. Så en "riktig" tävling med massor av starter måste ju blir ännu mer papper..

Tack för svaret..jag har också fuderat på det.. :bow:

dressyr protokoll skall sparas två år enligt tr. tycker detta är rätt onödigt eftersom man kan spara resultaten bara å skicka till ridsport förbundet. Men kopiorna ska enligt en överdomare jag frågade finnas på plats så att domarutbildarna kan kolla hur sina elever sköter sej å så. I övrigt är ju varje bedömnings punkt något för den tävlande enbart så jag förstår inte varför det skall sparas. I vår klubb har vi dessuton rs pro ( data program bara ett papper) och alltså så menar tr att vi ska kopiera varje protokoll innan vi lämnar ut. Jaha då sak man ha en till funktionär för det med. Jag tycker domarutbildarna kan ringa till arrangören å tala om om de vil ha kopior så kan man göra det då i så fall. De flesta ryttare jag känner sparar sina egna protokoll hemma så är det något man vill veta om ett specifikt ekipage så får man väl ringa den personen å fråga. En del tr regler är bra konstiga. Sen förstår jag inte vikten av alla dessa tr ändringar varje år! Man kan väl hålla sej till samm regler nåra år i taget iallafall.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 302
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar