DRYGA hundägare!=(

L

lainen

träffade en så irriterande tant förut, som kom med en terrier, hunden gick både och spände och la sig ner om vart annat.

Min hund har jättesvårt för att möta sånna hundar, så jag bad henne att vänta lite så vi hinner gå åt sidan, hon bara fortsätter mot oss.

Jag ber henne igen snälla kan du vänta så vi hinner gå undan, då säger hon nej jag bor här har rätt att gå här, då ber jag henne igen ,men kan du stanna till bara så jag hinner gå upp på andra vägen då, nej hon går rätt på, oss, så jag får slita min upptaggade hund åt sidan för att det inte ska bli bråk.

Är så himla trött på sånna där människor ,som inte kan visa någon hänsyn för andra, speciellt hundägare emellan borde kunna vara trevliga mot varandra, men sånna som henne kan ju inte ens läsa av sina egna hundar, så dom förstår inte hund överhuvudtaget. Tänk om jag hade tappat min hund så hon hade flugit på hennes lilla, varför är inte folk mer rädda om sin egen hund iaf, även om dom struntar i andras. Nu har jag ju inga problem med att hålla i min hund,och hon slåss inte.

Men hur vet tanten det?

Sv: DRYGA hundägare!=(

Tanten vet inte det med säkerhet, och visst ska men visa hänsyn och hjälpa varandra.
Personligen hade jag nog stannat och låtit dig hinna undan, men man kan faktiskt inte kräva av andra att de ska behöva anpassa sig.
Har jag problem med hundmöten är det upp till mig att lösa mitt problem.:)

Jag kan inte tycka att hon gjorde något större fel? Visst hade hon kunnat vara lite trevligare men det är absolut inte hennes problem att din hund inte fungerar. Jag hade antagligen inte stannat. Min valp/unghund fungerar klockrent i hundmöten om vi bara traskar på, men om jag ska börja stanna och vänta och låta honom tappa koncentrationen så är det inte 100% att det blir något lyckat hundmöte för mig. Och jag är faktiskt så egoistisk så jag prioriterar att jag själv får ett lyckat hundmöte än att någon annan får det, speciellt på en allmän gångstig/väg.

Var med om något liknande fast "åt andra hållet".

Jag passade en malletik för några år sedan. Brydde sig inte ett dyft om mötande hundar. Så på en cykelväg (buskar på ena sidan och staket på andra) så möter jag en kväll en gubbe med 4 hundar i rullkoppel modell mindre. Dom far runt åt alla håll i sina långa snören. Jag kommenderar "min" att gå vid sidan och tågar på. Jag koncentrerar mig på henne och hör gubben mumla något, som blir högre och sedan säger han irriterat "men kan du vänta lite?!". Jag stannar och sätter ner princessan hos mig. Han höll på länge för att kunna hala in sina åbäken som höll ett jäkla liv när vi sen passerade.

En annan gång cyklade jag med min egen hund och på samma ställe ska vi passera gubben på nytt, han halar in 2 av 3 (hade inte den fjärde med sig) och en kommer efter oss så långt den når i rullkopplet. Min hanne vände bara på huvudet och visade tänderna, men fortsatte sedan.

Skäms folk inte? Han borde iaf kunna ha kortare koppel på hundarna om han ska vistas bland folk.

Fast ärligt talat om jag ber henne att vänta , varför inte vänta, är ju tråkigt att höra att du också är så hänsynslös mot andra:(

tråkigt att höra att folk är så egoistiska

Jag brukar självmant stanna upp med mina hundar och vänta om jags er att någon behöver lite tid på sig, trodde det var självklart iaf hos riktiga hundmänniskor

Haha ja flexi ja<3

hur får man plats med 4 flexi i händerna, inte konstigt att det tog tid för honom att hala in hundarna.

Det här kan jag tillägga handlade inte om att hon prioriterade sitt eget möte med oss, utan att hon var elak och inte brydde sig, för hunden gick precis som den ville, åt höger och vänster,låg på mage , och gick långt före henne och spände!

just därför ville jag att hon skulle vänta, så vi hann gå undan iaf.

Att din hund har problem med hur andra hundar beter sig är ju knappast något som andra hundägare kan göra något åt. Det är ju ditt problem att lösa och ingen annans..

nej det är ingen annan som ska göra något åt heller, men som sagt att kunna visa hänsyn åt varandra.

Hade nog gått snabbare att bara ta några kliv åt sidan direkt än att tjata på henne att hon skulle stanna misstänker jag..

J ja hon var säkert så stressad att hon inte kunde stanna upp 15 sekunder, nej men hursomhelst, även om man skiter i andra hundägare borde man ju vara rädd om sin egen hund iaf.

japp hade det bara varit jag och hunden hade vi såklart kunnat gå ut på sidan direkt istället, men hade en vagn också, så tanken var att jag skulle få vända runt och gå upp på andra vägen.

Om någon som har problem med sin hund uttryckligen Ber mig gå åt sidan? Givetvis gör jag det.
Mina hundar är små och hyfsat lätthanterliga, för att inte tala om att jag kan behöva träningen med min stundtals överagerande, sorglösa unghund.

Om jag själv inte har extrema problem (som att hunden gör utfall om jag kliver åt sidan och väntar ((pps: kan jag inte tala om det för mötande då? )) ) tycker jag att det är självklart att kommunicera med andra hundmänniskor. Det har hänt att jag hejdat fullkomliga främlingar för att/ i förhoppning om att träna hundmöten och jag har tack och lov inte fått ett enda näsvist svar än så länge.
Kanske är det skillnad på var vi kommer ifrån. ; )
I ett litet sasmhälle som mitt är risken/chansen rätt stor att jag kommer att möta de här människorna och hundarna regelbundet, så en god relation är önskvärd.

Du får misstänka hur mkt du vill gnist, men jag tycker bara det är onödigt av dig att svara bara för att få gotta dig.

Vad härligt det låter sel, sånna som dig uppskattar jag, jag är likadan, försöker alltid att vara trevlig och hjälpsam mot andra.

Gotta mig? Åt vad?

Ta och väx upp lite och inse att på forum får man inte bara medhåll.

Jag kan stå för att jag kan uppfattas som egoistisk faktiskt. Men det jag inte förstår är att du kallar mig hänsynslös? Vad är det egentligen som är hänsynslöst med att jag måste utföra mina hundmöten på ett speciellt sätt?
Hade jag enbart haft äldre hunden med mig hade det inte varit ett problem, med honom skulle jag inte tveka på att stanna. Men med min 6 månaders är det lite andra bullar, det krävs 110% koncentration från både mig och min hund för att vi ska kunna utföra dem som jag vill, med ögonkontakt, hängande koppel och utan notis om den andra hunden.

Även du utför ju dina hundmöten på ett speciellt sätt, enda skillnaden från mig är att du även involverar den andra hundägaren i ditt hundmöte.

du och jag hade aldrig blandat oss i varandras hundmöte, du skulle gått med din hund och jag med min, denna tants hund gick över hela cykelbanan, och jag hann inte undan. du och jag hade antagligen bara passerat varandra precis som man gör med dom flesta andra som tur är:)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 408
Senast: Mkb
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 552
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 013
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben