Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast de flesta dress uniforms har ju förändrats... men britterna är ju en aning konservativa.
Edit: Jag kom på vad det heter på svenska, paraduniform.
Nu klämtar Whippishen (ask not for whom the Whippish tolls, etc.) men vill bara dela en highlight från Royal Windsor Horse Show Queen's Jubilee som drottningen tyckte var ballt, och jag med.
Som att hennes regenttid försvinner sakta iväg med musiken
Ja det är Top Secret Drum Corps från Basel. Håller med dig om att det är lite roligt uttryckt, men klippet på Youtube har inte med hela introduktionen. Sen finns det säkert flera trumkårer som anser sig vara världsbäst?Jag är helt hundra på att det är Basels trumcorps, och då är det väl lite vinklat av speakern att säga att de fått den stora äran att spela med britterna. Det är ju trots allt Basel som har världens mest beryktade trummare.
Jag: ja, visst känns det lite tråkigt att hon gått bort.
Åh, heter ponnyn Emma alltså, aldrig varit så stolt över mitt namn som nu!
Exakt samma här.....Jag: ja, visst känns det lite tråkigt att hon gått bort.
Också jag efter den här bilden: STORBÖLAR
Å andra sidan önskar jag att folk var lite bättre på det. Vi har inte planerat i detalj i vår familj, men vi har öppet pratat om vad vi vill och vad som bör, så slipper de som blir kvar ha det på sina axlar OCKSÅ.Begravningen av de mest seniora i familjen är alltid planerad i detalj av dem själva. Det måste ändå kännas lite underligt att sitta där och planera hymner, gäster, predikan, blommor, hela processen.
Log lite när jag såg namn första gången på ponnyn idag.Åh, heter ponnyn Emma alltså, aldrig varit så stolt över mitt namn som nu!
Åh, heter ponnyn Emma alltså, aldrig varit så stolt över mitt namn som nu!
Så kan man också känna, undrar om jag inte känt likadant om jag bott där borta.Jag tänker också att jag kanske blivit rörd om begravningen skett en eller två dagar efter döden. Härborta har det matats, matats och matats och tjatats i tio dagar. Ingenting har varit viktigare, trots att det finns många viktigare saker och ting i världen. Hur mycket har det kostat skattebetalarna? Jag är mest glad att det är över och har inte orkat se på TVn på jobbet på hela veckan - Folk på jobbet som ingenting alls har att göra med England eller UK fick dresscode svart. Jag är superirriterad. Det enda jag ångrar är att jag inte tog tillfället i akt att se på alla internationella dräkter nu när de beskrivits i tråden.
Och djuren är fina såklart.
Jag känner med familjen, men hypen är enormt överskattad. Jag ser mest hur min elräkning får det att bränna i röven samtidigt som hundratals miljoner spenderas på detta. Skattepengar - för att jordsätta en gammal kvinna vars förmögenhet är värd miljarder.Så kan man också känna, undrar om jag inte känt likadant om jag bott där borta.
Jag kan också ha råkat få något i ögat just när den bilden dök upp. Det blev så starkt att kombinera klassisk symbolik med ryttarlösa häst vid begravning med det personliga att hon varit hästtjej hela livet.Blev lite dimmigt här också, trots att jag inte heter Emma
Symboliken i den ryttarlösa hästen är oerhört stark
Jag undrar nu med ens om man använt en häst (med sadel och träns) till andra begravningar, till mera vanligt folk om de var hästpersoner under sina liv. Jag tycker att det var fin symbolik, även om sorglig.
Fast folk skulle kanske bara börja böla, jag skulle nog det
Jag är i London (och var då även igår), helt konstigt när det var så tyst. Lite som en begravning i massformat.Hur högt i tak är det i den kyrkan?
Har det någonsin varit så tyst i London?