Drotting Elizabeth II (utbruten från Vad gör vi CLXI)

Jag tänker att Charles på gott och ont nu kommer behöva avsäga sig allt som kan uppfattas som politiskt engagemang. Hans nya roll är att vara neutral. Så det blir en stor skillnad jämfört med hur han agerat och presenterat sig tidigare.
 
Någon som tittar på proklameringen? Jag har BBC som sänder direkt. Det är intressant ur historisk synvinkel att se hur det går till. Williams blickar, man antar att han tänker att nästa gång han är med på detta är han faderlös och har en ny position i världen. Det är också fullt med f d premiärministrar som Cameron och Blair. Uppskattar att det var en kvinna som läste upp proklameringen i detta sällskap som ser ut att vara 80-90% män.
 
Någon som tittar på proklameringen? Jag har BBC som sänder direkt. Det är intressant ur historisk synvinkel att se hur det går till. Williams blickar, man antar att han tänker att nästa gång han är med på detta är han faderlös och har en ny position i världen. Det är också fullt med f d premiärministrar som Cameron och Blair. Uppskattar att det var en kvinna som läste upp proklameringen i detta sällskap som ser ut att vara 80-90% män.
Lite OT men hur tittar du på BBC? jag förstår mig inte riktigt på hur TV funkar längre 😅 Vi har appar på TVn nu men det är ju ingen sänd TV. Sen har vi några sända kanaler också som liksom följde med TVn. Blir ändå inte klok på det.
 
Lite OT men hur tittar du på BBC? jag förstår mig inte riktigt på hur TV funkar längre 😅 Vi har appar på TVn nu men det är ju ingen sänd TV. Sen har vi några sända kanaler också som liksom följde med TVn. Blir ändå inte klok på det.
Vi har BBC kanal på tv.... Ja vi streamar inte så mycket. Fick skäll av en säljare i somras att det var det man skulle göra. Vi har vanlig TV och Telenor
 
Skrattade orimligt mycket åt den här 😂

FB_IMG_1662824832651.webp
 
Jag tänker att Charles på gott och ont nu kommer behöva avsäga sig allt som kan uppfattas som politiskt engagemang. Hans nya roll är att vara neutral. Så det blir en stor skillnad jämfört med hur han agerat och presenterat sig tidigare.
Det är ju nu han har chansen. Att gå loss fullständigt i sin roll som miljöengagerad. Han lär ju ändå inte få sparken så länge han inte gör skandal. Vem kan klandra någon på allvar för ett arbete för miljön?
 
Varför skulle jag skämta?
Folk (bl.a. jag) gör det ibland och jag visste genuint inte hur jag skulle tolka din ton :)

Personligen tror jag nämligen att det sista man kan göra som kung är att släppa loss, och att det finns många som hade kunnat ha synpunkter på om han skulle fortsätta engagera sig opinionsbildande. Jag tror att om han lägger ribban vid "What are they going to do, fire me?" snarare än att försöka agera så stabiliserande som möjligt blir det snabbt pannkaka.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Storbritanniens drottning Elizabeth II dog den 8 september hyllades hon på olika sätt över hela världen. Nu har en flygplats i...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
847
Senast: Sel
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 223
Senast: Krålus
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp