Drop down menyer

Jamtland

Trådstartare
Varför anses drop down menyer och frames vara så "ute"? Jag gör en hemsida åt några kompisar (www.sleddogs.nu) och har som ni kan se delat in sidan i frames. Jag tycker det är enklare när menyn ligger kvar på vänstersidan och bara innehållet i startframen ändras.

Jag har också som ni kan se en hel hög med "undermenyer" och har starkt funderat på att göra om så att jag har två frames, huvud och start och sen ha menyerna som drop down menyer från huvud framen. Men dels räknas det tydligen som användarovänligt med drop downmenyer (varför?!) och sen har jag inte lyckats hitta HUR jag ska göra.

Jag har hittat drop down meny koder, men fattar inte hur jag ska göra. Har viss kunskap i html, men jag gör sidan i Frontpage. Så hur funkar det? Kan jag använda de sidor jag redan har och lägga in en drop down meny? Och HUR gör jag?

Jenny-som känner sig dummare än på väldigt länge...
 
Sv: Drop down menyer

De nackdelar med frames som jag kommer på på rak arm är att om någon länkar till en undersida så kommer folk som klickar på den länken inte att se hela din sida med navigationen, utan bara undersidan. Då kan de inte ta sig vidare på sajten.

Jag har också fått lära mig att frames är svåra att navigera med andra läsare än en vanlig browser, t.ex. synskadade kan tydligen få problem med framessidor. Ingen aning om hur mycket det stämmer, dock.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 021
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp