Jag gjorde så att jag anlände dag 1 på själva resan. Man skulle vara på flygplatsen i Johannesburg en viss tid och jag flög så att jag hade ordentlig marginal till det. Flera anlände dagen innan och sov på hotell en natt. När resan var slut påbörjade jag samma dag resan tillbaka (samma där, flyget skulle gå efter en viss tid och jag såg till att ha ordentlig marginal) men flera åkte vidare på ytterligare ridresor eller tog en hotellnatt. Jag hade bråttom hem till min dotter så jag ville bara åka hem liksom, så för mig var det lite annorlunda.
Efter att man mötts upp på flygplatsen i Johannesburg var det transfer till ett litet flygfält och därifrån flög vi sedan med ett litet plan in till reservatet i Botswana. Sammanlagt var det en låååång resa så man var helt klart mör efteråt!
Och ja - det kostar en hel del. Vissa av dem som var på min resa var rika och åkte ofta på den här typen av resa men de andra hade sparat länge för att kunna komma i väg. Min tanke var att det skulle vara min once in a liftetime-resa men nu drömmer jag återigen om att åka
.