Drinkar i baren đŸč

Jag dricker vĂ€ldigt sĂ€llan numera, men Ă€lskar tonic. SĂ„ brukar bestĂ€lla gurk-tonic, alltsĂ„ utan gin. Mycket gott. 😍

Jag Ă€lskar ocksĂ„ tonic (utan gin) och ber att fĂ„ mycket is och en citronskiva. Även om den svenska tonicen inte Ă€r sĂ„ bra som i Kenya.

Litet smÄroligt fakta Àr ju att G&T startade som ett sÀtt att fÄ i sig kinin mot malarian.

Jag Ă€lskar ocksĂ„ tonic (utan gin) och ber att fĂ„ mycket is och en citronskiva. Även om den svenska tonicen inte Ă€r sĂ„ bra som i Kenya.

Litet smÄroligt fakta Àr ju att G&T startade som ett sÀtt att fÄ i sig kinin mot malarian.
Ska vara gurka i tonic ju, sÄ gott!

Nu finns det ju dessutom en massa olika smaker pĂ„ tonic att köpa, gurka och rabarber Ă€r mina favoriter. 😍

Ser inte problemet. SÀger bara en alkoholfri xxxx, samma med mat att jag brukar bestÀlla nÄgon matrÀtt och ber att fÄ det utan tillexempel svamp, lök eller nÄgot annat.

Eller kanske bara Àr jag som inte ser det som konstigt eller jobbigt dÄ jag Àr sÄ van att fÄ Àndra.
Om det stÄr att de kan göra motsvarande men virgin sÄ Àr det ok! Men i vissa fall sÄ kan det vara svÄrt att fÄ till, och det kan finnas mer spÀnnande/unika alkoholfria varianter

Det finns hÀr ocksÄ...
(Med reservation för att jag inte varit ute mycket efter corona) Det förekommer, men inte sjÀlvklart överallt. HÀromdagen var jag pÄ ett event, extremt snÄlt med alkoholhaltiga alternativ, trots att platsen, typen av event + inbjuden krets borde ha signalerat att festligare alkoholfritt skulle efterfrÄgas. Men det hade cateringfirman/den som bestÀllde tydligen inte tÀnkt pÄ. Spec pinsamt mot utlÀndska gÀster ...

(Med reservation för att jag inte varit ute mycket efter corona) Det förekommer, men inte sjÀlvklart överallt. HÀromdagen var jag pÄ ett event, extremt snÄlt med alkoholhaltiga alternativ, trots att platsen, typen av event + inbjuden krets borde ha signalerat att festligare alkoholfritt skulle efterfrÄgas. Men det hade cateringfirman/den som bestÀllde tydligen inte tÀnkt pÄ. Spec pinsamt mot utlÀndska gÀster ...

Men dÄ var det ett event. Inte ett utestÀlle/restaurang/bar. Jag har varit pÄ restauranger som har riktigt spÀnnande alkoholfri dryckespaket att bestÀlla till maten. Plus att de allra flesta stÀllen har alkoholfria drinkar pÄ menyn. Jag har nÀmligen varit ute sen pandemin.

Liknande trÄdar

Mat BestÀllde en fÀrgglad och söt drink pÄ ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker pÄ glasets kanter...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Sassy
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rÀtt rubrik (mat). :) Varje Är har min familj tÀvling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Mat Jag Àr nu i en relation dÀr mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det Àr inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 243
Senast: Freazer
·
SamhĂ€lle Varför rĂ€knas det inte som diskriminering att inte ta kontanter. Är det för att personer som blir diskriminerande redan inte hörs? Vill...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
5 101
Senast: Badger
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar