Drev på facebook har nått en ny dimension....

Sv: Drev på facebook har nått en ny dimension....

Det var inte jag som gjorde uppdelningen mellan "äkta etniska supersvenskar" och människor med utländsk bakgrund så varför riktar du den kommentaren till mig?
 
Sv: Drev på facebook har nått en ny dimension....

Jag har sett både med och utan regnr.. Tänkte på det när jag såg varningen, stackars människa att behöva bli uthängd så. Hur svårt kan det ha varit av ryttarna att ringa och fråga när dom hade regnr? Eller att iaf någon kollade upp regnr innan det spreds på fb? Sen har jag nog lite svårt att tro att den riktiga gärningsmannen åker omkring med sprutor och kanyler liggandes öppet i baksätet mitt på ljusa dagen..
 
Sv: Drev på facebook har nått en ny dimension....

I "mina" omgivningar är det stora problem med baltiska ligor som kommer över med färjan och åker på stöldturne för att sedan snabbt ta sig ombord på färjan och åka hem med vad de har lyckats plocka på sig. Jag känner folk som har hittat främmande karlar inne i sina hus, jag har haft fotspår runt bilen och avsopad ruta, grannen får farmartanken uppbruten och på ett ställe i vintras fick de springa och lämna dunkarna för gårdsägaren vaknade och släppte ut hundarna. :cautious:

I december brukar det gå en våg av stölder.
 
Senast ändrad:
Sv: Drev på facebook har nått en ny dimension....

Man kan också hävda att överrepresentation torde vara något som man som människa som möter annan människa inte behöver bry sig om. Räkneexemplet blir lite tydligare om man vänder på steken.

"
Enligt nämnda Brå 2005:17 var mellan 1997 och 2001 andel med i Sverige födda föräldrar som inte misstänkts för våldtäkt 99.96 %. Motsvarande andel för invandrare med i utlandet födda föräldrar var 99.78 %.
"


Dvs träffar du 10000 etniska supersvenskar under din livstid, verkar 4 av dem ha varit misstänkta för våldtäkt.
Träffar du 10000 invandrare med båda föräldrarna födda i utlandet, eller själva födda i utlandet, verkar 22 av dem ha varit misstänkta för våldtäkt.

Trots att överrepresentationen kan uttryckas i 22/4 = 5500 % ! - verkar det extremt osannolikt att möta vare sig en svensk våldtäktsmisstänkt eller en invandrad dito. Eller hur?

Notera att jag med detta exempel inte alls vill förringa de sociala problem vi har att arbeta med, det är bara för att ge perspektiv åt de i tråden som så tydligt använder sina fördomar för att sortera vad som är "skumt" respektive inte. Jag tror inte på något sätt de fördomarna minskar dessa personers att bli utsatta för brott - däremot är jag helt säker på att de minskar, i olika grad, dessa personers förutsättningar till ett bra liv och ett positivt bidrag till samhället.

invandrare kan väl vara födda i Sverige, av sedan generationer "svenska" föräldrar. Det räcker ju med att för jobb eller studier varit skriven utomlands. när man sedan återvänder är man ju en i statistiken för invandrare.


Att sedan brottsligheten är betydligt högre i invandrartäta kvarter har nog mindre med själva invandraren att göra än den psykosociala situation man befinner sig i i dessa kvarter. det som talar för det är ju att omsättningen av folk är rätt hög där, och brottsligheten ökar inte i de kvarter dit folk flyttar, när de flyttar ut från gettot. de som flyttar gör det därför att man lyckats få jobb och därmed ekonomi till det. vilket gör att deras psykosociala situation ändras radikalt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp