Dressyträns

F

Frajda

Jag är sugen på ett nytt dressyrträns till pållen. Men kan inte hitta ngt jag vill ha. Jag har 1500:- att spendera. Krav: Svart, bred nosgrimma såklart och gärna rundsytt men det behöver det inte vara. Inte så jättemkt krav alltså, så fram med alla förslag ni har...
Kanske kan nämna att hästen är tråkigt brun utan tecken med ett långt smalt huvud. Har tyvär ingen bild...

Sv: Dressyträns

kanske german line? om hästen inte har för stort huvud..
finns ett rundsytt kandar som heter highlander som är billigt. sen finns hubertus för 1800. dock inte så jättebred nosgrimma.

Kanske hade varit ngt. HUr är kvaliten på German line? Hubertus är väl rätt bra kvalitee?

Ngn som har eller har klämt på Lyckås träns? Kikade lite på deras sida häromdagen och hittade ett för 700:- ungefär. Men har ingen aning om hur kvaliten är. Eller hur bred nosgrimman är, ngn som vet?

Lyckås tycker jag är helt ok! Köpte ett till 3 åringen som skulle ridas in, som slit och släng träns och det är faktiskt rätt mjukt och fint!

Ngn som har eller har klämt på Lyckås träns? Kikade lite på deras sida häromdagen och hittade ett för 700:- ungefär. Men har ingen aning om hur kvaliten är. Eller hur bred nosgrimman är, ngn som vet?

Varierande kvalitet tycker jag. Man får kolla varje grej noga, sömmar, o skinn. Vissa är helt ok, tex köpte jag en dressyrgjord, likadan som betydligt dyrare av andra märken, lika mjuk och skön och välgjord. Men kostade ca 400 bara.

Tränsen får man titta på ett och ett och välja, likaså grimmorna, hittade en fin i bra läder, men jag plockade lite för att hitta den.
På vissa saker är sömmarna lite slarvigare och lädret lite hårdare tex. Fast det kan vara samma sak, tex grimmor.

Det är i alla fall min uppfattning.

Nu har jag inget träns därifrån, hittade inget mjukt nog och i färg, men skulle tänka mej att kolla om jag behövde nytt, absolut.
De har väldigt många, säkert olika bredder också, vet inte.

Hmm om det är på det viset så är det kanske inte så smart att beställa från nätet vilket var mitt enda alternativ eftersom jag bor för långt i från... Ska till bruksprovet i helgen och hoppas att där är lite utställare :idea:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Dressyr Vad har ni för "dressyrträns"? Vilket märke är det? Som den träns-o-man (:angel:) jag är, blir jag sugen på att önska mig något...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
21 271
Senast: Piaff
·
Utrustning Hej! Har länge tänkt köpa ett nytt träns till min häst då det är så kul med träns :D Eftersom jag är dressyrryttare letar jag nu såklart...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Pussmule
·
Utrustning Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm! (Vill inte få...
2
Svar
33
· Visningar
6 120
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30