Dressyrträns *bildtråd*

Just nu har hon ett Ashford (som Fioranos) men ska när hon är frisk köpa ett premiera, det blir nog cognac med vitt foder och lackad Nosgrimma.

Tror jag.

Ihopplock, 6 cm bred nosgrimma från Mia Sunnman
11222160_10153445703081067_1118006265516183739_o.jpg

Premiera Athena, 4,5 cm bred lackad nosgrimma
12034174_10153557813211067_7566237094183932009_o.jpg

Jag har ett Schockemöhle Den Haag som dressyrträns. Ett rundsytt som jag upplever är utav god kvalité, förutom stropparna på tyglarna som är dumt ditsydda...
AE940127-BB08-4577-BD18-17D7198F5D95_zpsjrvizfhc.png

a>

AB9E43B4-0350-46BC-9C68-517457BBB34B_zpsaxj944mf.jpg

Sen har jag även ett kandar, ett Passier.. Fick köpa det billigt av en kompis, men det är inte använt än pga unghäst.

AB9E43B4-0350-46BC-9C68-517457BBB34B_zpsaxj944mf.jpg

Till vardags rider jag med ett PS youngster, alltså med remont.
Funderar på om jag vill ha ett träns/kandar m vitfodrad nosgrimma.. Men förra hästen var skimmel så är fortfarande lite motigt då jag inte alls tycker dom passar i det. Men nya har ju bara några vita strån i pannan o en halv kota så kanske skulle hon klä i vitt...:love:

Världens närbild, men det fina pannbandet syns inte så bra under all pannlugg på de flesta bilderna...

558062_10151413405093391_291861883_n.jpg

Grunden är ett gammalt träns från Hööks med fantastisk kvalitet, pannbandet är Design by M och nosgrimman är någon märkeslös (som inom snar framtid ska bytas)

Istället för att byta nosgrimma råkade det bli ett helt nytt träns :angel:

Ett HKM Carolin med lackat pannband och nosgrimma. Ska dock rota fram ett annat bett att ha till.

Istället för att byta nosgrimma råkade det bli ett helt nytt träns :angel:

Ett HKM Carolin med lackat pannband och nosgrimma. Ska dock rota fram ett annat bett att ha till.

Supersnyggt lacktränset var! :love: Har tyvärr redan så många "finträns", annars hade jag köpt det där direkt...
Men det där remontet du hade innan, vars kommer det ifrån? Har letat efter ett vanligt "vardags"remont träns med halvrund nosgrimma, men inte hittat något vettigt nämligen...

Supersnyggt lacktränset var! :love: Har tyvärr redan så många "finträns", annars hade jag köpt det där direkt...
Men det där remontet du hade innan, vars kommer det ifrån? Har letat efter ett vanligt "vardags"remont träns med halvrund nosgrimma, men inte hittat något vettigt nämligen...

Tack! :) Jag har för många träns egentligen också, men är matten konvalescent hemma och inte kan rida får en ju roa sig med hästsaker på andra sätt :angel:

Det andra tränset är tyvärr ett eget hopaplock. Basen är ett gammalt ponnyträns från Hööks (inköpt för 189:- för en herrans massa år sedan, jättefint läder!), pannbandet är från Pannband by M och nosgrimman är från.... jag vet inte ens. Hööks kanske? Det är någon billig variant i alla fall. Köptes också för ganska många år sedan då nosgrimman som hörde till förolyckades.

Tack! :) Jag har för många träns egentligen också, men är matten konvalescent hemma och inte kan rida får en ju roa sig med hästsaker på andra sätt :angel:

Det andra tränset är tyvärr ett eget hopaplock. Basen är ett gammalt ponnyträns från Hööks (inköpt för 189:- för en herrans massa år sedan, jättefint läder!), pannbandet är från Pannband by M och nosgrimman är från.... jag vet inte ens. Hööks kanske? Det är någon billig variant i alla fall. Köptes också för ganska många år sedan då nosgrimman som hörde till förolyckades.

Varsågod!
Ok, vad tråkigt! Trodde att du skulle säga att det typ var något fint Stübben eller något, såg ut så :D

Mitt eget träns förresten, svarade bara på en tråd sist:

OS München med XL-nosgrimma och svängt pannband med XL-kristaller, som jag har för mig hette "metallic sunshine" enligt lappen men som jag inte för mitt liv kan hitta på hemsidan, förmodligen nån felskrivning, det kan vara "metallic light gold" jag har, enda stenen i katalogen märkt med metalliceffekt.

tumblr_o3bd3lXFN71rrws4ko1_1280.jpg

Pannbandet:

tumblr_nyi113AMAX1rrws4ko1_1280.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 298
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 256
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka