Dressyrträns - hur ska de se ut?

Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Tycker han skulle passa i precis vad som helst:love::love:

Fashionistan Tusen tack:love:.
Jag är lite trött på för blingat och eftersom hon har vitt i huvudet så tycker jag (men smaken är ju olika :) ) det är alldeles lagom.

Snyggt! Hur bred är nosgrimman? Ser väldigt maffig ut. :d

Rundsytt är snyggt, eller platta med smala remmar. Nosgrimman ska vara bred men i proportion till huvudet, inte en 5 cm blaffig nosgrimma på ett litet arabhuvud... det är inte snyggt alls. Gillar bling!

Jag har ett rundsytt Döbert kandar med vitt foder, Döbert träns med vitt foder, rundsytt Hubertus träns, två rundsydda Hansbo och ett FB. Alla bruna med swarovskipannband och inåtvända spännen, är allergisk mot vanliga spännen... Särskilt på kandar!! :eek: Jo just det har ett Capriole träns också.
Orkar inte leta fram bilder.

Senast ändrad:

Jag håller med om att nosgrimman måste vara i proportion till huvudet. Jag gillar bara vitt foder till svarta hästar inte bruna konstigt nog. Min klär iaf inte i vitt foder tycker jag.

kl
Jag har ett Jaguar-träns med ett OS-pannband. Nosgrimman är faktiskt 4 cm men den ser smalare ut på bilden.
91387_1307305671.jpg

*kl*

Jag är otroligt förtjust i rundsydda träns och min har ett från Döbert. Tycker om bling på pannbandet men med så mycket vitt som han har tycker jag att det är svårt att veta hur det blir innan man ser det på. Tycker ändå att han passar bra även i sitt enkla pannband... :laugh:

Jag har lite samma problem som du. Har en mörkbrun polle med stor bläs och det blir inte jättebra med bling då. Men jag köpte ett med svarta stora bling till kandaret ocg det blev jätte jättebra!! Finns i brunt med, swarowski har dom.

Kul att du gillar det :) Jag har för mig att det står 4 cm på produktbeskrivningen, men jag har inte mätt själv.

Själv har jag ett Döbert Classic, personligen tycker jag inte alls om rundsytt men annars tycker jag att det viktigaste är att det är stilrent :). Kunde jag ändra något på det jag har hade jag velat ha inåtvända spännen men sidostyckena t.ex. kan man ju byta!

Trnsbild.jpg

En sån nosgrimma vill jag med ha, vågar dock inte köpa förrän jag vet vilken färg jag får på sadeln. Mkt fin häst btw :D

Jag har det tränset fast med inåtvända spännen (kan man få för 200 kr extra), och det vita på nosgrimman blir förstörd jättesnabbt! Färgen blir bortsliten. Väldigt tråkigt och fult. Så ska du ha det som vardagsträns så rek jag verkligen att välja bort vit fodring...

Håller med! Jag har det tränset också (fast med inåtvända spännen!) och det vita är väldigt slitet nu... Men det blir riktigt snyggt igen om man tar vit skokräm på, ser nytt ut. Det enda nackdelen är att när man putsar så försvinner det efter ett par ggr.

Jag älskar iaf mitt kandar, runtsytt döbert med OS-pannband: :love:
32473613.jpg

Snyggt!

Har gjort så på mitt också, men om det regnar eller hästen blir svettig så får han vita märken på nosen... ^^

Har det vitfodrade kandaret också och den nosgrimman vågar jag ju knapt använda :p

Vet inte om det är samma sak med OS vita fodring? Eller är det bara Döbert som har färgat in dåligt? Insidan av nosgrimman är typ grågrön på mitt träns nu. :crazy:

Va? Mitt färgar inte av sig om han svettas... Har dock inte ridit när det regnat mycket men det märks inte om det regnar lite grann :)

OS blir också dassigt efter ett tag men INTE så som döbert och det tar längre tid tycker jag innan det blir dåligt. Mitt döbert är gul/beigeaktigt, samma med de OS jag sett... Men OS färg känns mer hållbar, den är liksom mer plastig på något sätt. Det är typ lite som att döberts färg är som lädret på childeric sadlarna och OS-färg är som hårt läder som är på "vanliga" sadlar typ stübben, anky osv. Om du förstår hur jag menar? ;)

Tillägg: Men jag tycker döberts nosgrimmor är många många gånger snyggare än OS!!!:love:

Jag körde på Hööks träns och kandar men bytte pannband till blingade och svängda, av lite dyrare modell.

Annars tycker jag det är snyggast och ser proffsigast ut med lädertyglar. Föredrar själv kantflätade med spännen som inte syns. Less is more :)

Håller med! Jag har det tränset också (fast med inåtvända spännen!) och det vita är väldigt slitet nu... Men det blir riktigt snyggt igen om man tar vit skokräm på, ser nytt ut. Det enda nackdelen är att när man putsar så försvinner det efter ett par ggr.

Jag älskar iaf mitt kandar, runtsytt döbert med OS-pannband: :love:
32473613.jpg

Ljungby Ekipage ser jag;) Inte visste jag du fanns på buke!

Mina favoriter i min samling är:

IMG_8532.jpg

april002.jpg

Denna nosgrimman ska göras om till aachen då jag älskar den men inte kommer att rida på kandar på ett bra tag.

IMG_2440.jpg

Men de träns som jag tycker är snygga är de som har 4-5cm bred nosgrimma, gärna lack eller vitt/creme foder, inåtvända spännen på sidostyckena. Gärna svängt pannband med svarowski.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 413
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 977
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar