Dressyrstövlar

Sv: Dressyrstövlar

Jag har ett par Köningstiefel som jag haft i många år nu och har beställt ett par Cavallo Pirouette som jag ser framemot att få fast jag ångrar lite att jag inte väntade med att beställa, då min tränare kom hem från utlandet med ett par jättesnygga stövlar uppsydda i Mexico som det var superbra pris på man fick typ 3 par stövlar för samma pris som ett par Cavallo. Dessutom är det bra kvalite med för de är väl beprövade av min tränare.

Jag har ett par Königs, osäker på modell :o
Tycker inte alls om dem, de har töjt sig jättemycket.

Jag har Cavallo, kommer inte ihåg vad modellen heter men de är helt basic.

IMG_2959A.jpg

Har ett par Cavallo, tror modellen heter talent.
Är jättenöjd med dem!

jag har ett par königs som jag älskar... modell Sir

har även ett par gamla cavallo och nått annat märke,... kan inte rida med dom, alldelles för mjuka.

Ett par Königs och jag :devil: dom. Har ridit med em i perioder för att försöka vänja mej och rida in dem, men de är stenhårda och urjobbiga att få både på och av, svindyra var de med:devil:
Tips mottages tacksamt hur man får ett par sådana användbara.
Rider nu enbart i ridskor och stövelskaft.

alltså... mina königs är med dragkedja.... jag hatar:devil: stövlar utan dragkedjua... får panik.
så du kan ju gå till skomakaren och be dom sätta i dragkedja.:idea:

Jag har Petrie-stövlar! Helt underbara! :love: Modellen kommer jag inte ihåg såhär på rak arm, men kan kolla upp det när jag åker till stallet imorgon! :D
Syns nog hyfsat på denna bild:

DSC_1809.jpg

Oj! Förlåt för stor bild! :o

Senast ändrad:

Om man får skav i kvävecken, kan jag tipsa dig om kilar. sätt dem i hälen, och använd dem i början till du har gått in dem och de sjunkit ned lite, så det inte går för mkt hål på huden ....
har erfarenhet av det själv, och det gör fruktansvärt ont att rida med köttsår.. dessutom blir det fula ärr.. Lycka till!

Till Buttercup3:
Jag Älskar dina stövlar :love: ... ska beställa ett par om några dagar, med dragkedja snett fram, och upphöjd utsida:bump: ... kan bara inte bestämma för mig om jags ka ha Cavallo, eller Königs... men det lutar åt Königs... vad tycker ni alla här?

damp_
jag röstar på königs. jag har båda två. I :love: königs sir, med dragkedja.

Buttercup3
häl kilar!!!
de fula ärren i knävecken försvinner ej.
ta alltid på dig stövlarna efter att du lindat/ satt på benskydd!!

Jag har budgetmodell men ack så bekväma! Moutainhorse sporrtive highrider... Tävlingsmodellen :)

damp_
jag röstar på königs. jag har båda två. I :love: königs sir, med dragkedja.

Buttercup3
häl kilar!!!
de fula ärren i knävecken försvinner ej.
ta alltid på dig stövlarna efter att du lindat/ satt på benskydd!!
Jag har oxå Königs med blixtlås fram.
De var marinblå, men skomakaren på söder satte i ett nytt grovt fult blixtlås o putsade dem med SVART skokräm o gjorde ett veck så skinnet sprack när han vek ihop skaftet. De är alltså förstörda o kostade 6000.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 524
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka